| کد خبر: 83459 |

سخنگوی اورژانس کشور:

ثبت ۲۷۰ مرگ در تصادفات نوروزی / زلزله همدان مجروح نداشت

تین نیوز | سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی وزارت بهداشت تاکنون در تصادفات رانندگی که به اورژانس اطلاع داده شده 270 نفر فوت کردند و 22 هزار نفر مصدوم شدند اما آمار کلی کشور بیش از این تعداد است.

مجتبی خالدی روز سه شنبه افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی (26 اسفند 94)، اورژانس کشور تاکنون 100 هزار و 913 ماموریت انجام داده که 22 هزار و 137 مورد آن مربوط به تصادفات رانندگی و 78 هزار و 776 مورد مربوط به حوادثی غیر از تصادفات رانندگی بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اورژانس کشور در حوادث رانندگی در این مدت تاکنون 270 نفر فوت کردند، 22 هزار و 137نفر مصدوم شدند که از این تعداد 18هزار و 510 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: آمار دقیق فوتی های حوادث رانندگی در ایام نوروز به طور قطع بیش آمار اورژانس است، زیرا بسیاری از این حوادث به خصوص در مناطق روستایی به اورژانس اطلاع داده نمی شود، و تعداد زیادی از مصدومان این حوادث نیز بعدا در بیمارستان فوت می کنند و آمار دقیق آن را سازمان پزشکی قانونی اعلام می کند.

خالدی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره جزئیات آمار فوتی های تصادفات از جمله جنسیت، علل مرگ و بیشترین زمان تصادفات و استانهایی که بیشترین تصادفات را داشتند، توضیح داد: جزئیات این آمار بعد از 15 فروردین که آمار جمع بندی شد، مشخص می شود.

وی درباره حوادث غیر تصادفات رانندگی نیز گفت: در مجموع از 26 اسفند اورژانس کشور 776 مورد ماموریت غیر تصادفی داشته است که از این تعداد 22 هزار و 437 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی 298 ایستگاه خدمات سلامت نیز راه اندازی شده است و تاکنون 32 هزار و 291 نفر به این ایستگاهها مراجعه کرده اندکه بیماران قلبی با سه هزار مراجعه و بیماران تصادفی با 990 نفر بیشترین تعداد بودند و دو هزار و 154 نفر از این مراجعه کنندگان نیز به مراکز درمانی منتقل و بقیه در محل درمان شدند.

**انتقال 130 مصدوم با بالگرد به بیمارستان
وی گفت: 21 پایگاه اورژانس هوایی نیز از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون 84 ماموریت انجام دادند و 130 مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند که 95 نفر آنان مصدومان تصادفات رانندگی بودند.

خالدی درباره آخرین حوادث مهم 24 ساعت گذشته نیز گفت: صبح امروز در نهبندان همدان زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر رخ داد که تاکنون هیچ موردی از مصدوم شدن افراد یا اشکال در سیستم آبرسانی و مشکلات بهداشتی در این منطقه گزارش نشده است.

وی همچنین از تصادف خودروی 405 با پیکان در جاده اصفهان -یاسوج در ساعت 13 و 43 دقیقه روز دوشنبه خبر داد که در این حادثه 10 نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

خالدی اضافه کرد: در تصادف دیگری نیز که ساعت 15 و 38 دقیقه دوشنبه در جاده بوکان به میاندوآب رخ داد، دو نفر فوت کردند و سه نفر به بیمارستان بوکان منتقل شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.