| کد خبر: 83438 |

رئیس پلیس راهور ناجا:

میانگین تخلف سرعت در جاده های خراسان رضوی ۵ درصد بیش از میانگین کشوری است

تین نیوز | رئیس پلیس راهور ناجا گفت: میانگین تخلفات مربوط به سرعت در جاده های خراسان رضوی پنج درصد بیش از میانگین کشوری آن است.

سردار تقی مهری روز دوشنبه در جریان بازدید از مرکز مانیتورینگ دوربین های ترافیکی، نظارتی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در مشهد به خبرنگاران گفت: این استان از جمله پرترددترین استان های کشور در تعطیلات نوروزی است.

وی افزود: با این حال وضعیت این استان در حوزه حوادث بسیار مطلوب است بطوریکه آمار تصادفات و فوت شدگان حوادث جاده ای استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سرعت زیاد در جاده ها از جمله عوامل بروز حوادث است اظهار کرد: تردد با سرعت مطمئنه و توقف 15 دقیقه ای به ازای هر دو ساعت رانندگی از جمله ضرورت ها برای کاهش حوادث می باشد.

سردار مهری گفت: 40 درصد حوادث رانندگی در این استان واژگونی خودرو بوده است لذا رانندگان باید با رعایت قوانین و توجه به علایم و خط کشی ها، استراحت و توقف های کوتاه در جاده ها رانندگی کنند.

وی در باره جرایم راهنمایی و رانندگی نیز افزود: اطلاع رسانی در این زمینه از طریق سامانه راهور 120 و شماره های پیامکی انجام می شود و هموطنان با ارسال پیامک می توانند از آخرین وضعیت تخلفات و جرایم خود مطلع شوند.

وی اظهار کرد: اپلیکیشن ویژه ای هم برای نصب بر روی گوشی های هوشمند طراحی شده که علاوه بر وضعیت تخلفات، نمره منفی و خدمات دیگر پلیس راهنمایی و رانندگی را نیز به کاربران ارائه می کند.

به گفته وی دارندگان جرایم ضمن اطلاع از وضعیت تخلفات خود از طریق سامانه راهور 120 امکان پرداخت جرایم به صورت اقساط را نیز دارند.

استان خراسان رضوی از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال پذیرای بیش از هفت میلیون زائر و مسافر بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.