| کد خبر: 83403 |

طی سال ۹۴ /

صادرات ۲ میلیارد و۳۷۷ میلیون دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق

تین نیوز | سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: 2 میلیارد و 377 میلیون دلار کالا سال 94 از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق صادر شد.

مرادعلی تاتار روز دوشنبه  وزن کالاهای صادر شده را پنج میلیون و 848 هزار تن ذکر کرد و افزود: کالاهای صادر شده به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 12 درصد و از نظر ارزش دلاری نیز 22 درصد افزایش داشت.

وی عمده کالاهای صادر شده ار مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد.

وی اظهار کرد: از مجموع کالاهای صادر شده 225 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و 920 هزار تن از مرز رسمی خسروی و 2 میلیارد و 112 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی سه میلیون و 928 هزار تن از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اعلام کرد: صادرات این میزان کالا با استفاده از 285 هزار دستگاه کامیون در مرزهای پرویزخان و خسروی انجام شده است.

تاتار میزان واردات سوخت مازوت از مرزهای پرویزخان و خسروی در سال گذشته را نیز 2 میلیون و 343 هزار تن ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان سوخت با 93 هزار و 740 دستگاه تریلر کشنده وارد کشورمان شد.

وی بیان کرد: روزانه بطور میانگین 800 تا یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی ایرانی از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون صادراتی از مرز خسروی به عراق صادر می شود.

وی ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که بطور میانگین هر سال حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.