| کد خبر: 78684 |

افتتاح یک مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان لرستان

تین نیوز |  ۳8 مجتمع خدماتی ـ رفاهی بین‌راهی در 13 استان كشور همزمان با طلیعه سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی با اعتبار 140 میلیارد تومان، به صورت سیستم ویدئو‌كنفرانس و همزمان، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند. 

 به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان، مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن تبریك پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یكی از پروژه هایی كه سازمان راهداری به منظور ارتقاء ایمنی راه ها تعقیب و پیگیری می كند احداث مجتمع های خدماتی – رفاهی است زیرا وجود این مجتمع ها كمك می كند تا كاربران جاده ای خدمات مورد نیاز خودشان را به طور مطلوب و متمركز دریافت كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : با افتتاح این مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی، تعداد مجتمع‌‌های بین‌راهی در كشور به ۶۰۰ مجتمع افزایش می یابد، ضمن این‌كه ۳۴۸ مجتمع در حال ساخت و برای ۵۲۵ مجتمع نیز موافقتنامه اصولی صادر شده است كه در حال گذرندارن مراحل تكمیلی پرونده هستند .

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین، از وجود 61 مجتمع خدماتی ـ رفاهی در آزادراه‌های کشور خبر داد و افزود : 231 مجتمع خدماتی ـ رفاهی نیز در بزرگراه‌های كشور مشغول خدما‌ت‌رسانی به كاربران جاده‌ای و هموطنان هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از جمله مزایای مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی را ارائه خدمات مناسب و متمركز و نیز آرامش و امنیت كاربران جاده‌ای دانست و گفت: خوشبختانه به دلیل تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در این حوزه، به ویژه در طول مسیرهای پرتردد، طبعاً بخش خصوصی از انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در این مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی برخوردار است. 

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این خصوص به صورت فعال عمل می‌كند و در تلاش است با بررسی هر یک از محورهای مواصلاتی کشور در محورهای كم تردد كه نیاز به ساخت مجتمع خدماتی ـ رفاهی وجود دارد، اما تمایل و انگیزه كمتری برای سرمایه‌گذاری می‌باشد، شرایط را برای ورود بخش خصوصی تسهیل كند.

مهندس كشاورزیان با اشاره به این‌که در حال حاضر در برخی مسیرها هنوز امکانات مناسبی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای اینگونه مسیرها نیز باید مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی احداث شوند تا نیاز استفاده كنندگان از راهها به خدمات در فواصل کوتاه نیز وجود داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، با اشاره به بازنگری در ضوابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در احداث مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی با هدف تسهیل شرایط جذب سرمایه‌گذار تصریح كرد: در همین راستا و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدماتی ـ رفاهی در کشور به مسافران خدمات‌رسانی خواهند كرد.

مهندس كشاورزیان همچنین از ایجاد ساز و کار نظارتی برای برخورد با متخلفان در این حوزه خبر داد و با تأكید بر لزوم توجه بیشتر به سرویس‌های بهداشتی گفت:  این امر یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کاربران جاده است، كه در همین راستا از استانداران خواسته شده با تشكیل کمیته‌ای، به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و همچنین نمازخانه‌های بین‌راهی رسیدگی كنند و در صورت مشاهده مشكل، به آن‌ها مهلت بدهند تا ظرف چند ماه، كاستی‌های احتمالی را برطرف کنند.

وی یكی از برنامه‌های سازمان با هدف توسعه كمّی و كیفی مجتمع‌های خدماتی ـ‌ رفاهی را ایجاد مجتمع‌های زنجیره‌ای با استفاده از یک الگوی استاندارد در کشور بیان كرد و افزود: در همین راستا از حضور سرمایه‌گذاران برای ساخت مجتمع‌های زنجیره‌ای استقبال می‌كنیم و امیدواریم در سال آینده در همین زمان، شاهد افتتاح مجتمع‌های زنجیره‌ای در کشور باشیم‌‌.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین در باره ی نحوه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی خاطرنشان كرد: تا پیش از این امکان نظارت از سوی سازمان وجود نداشت و هر یك از نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط نظارت‌های موردی داشتند، اما اخیراً با اصلاح آئین‌نامه، نظارت بر عملکرد مجموعه‌های خدماتی ـ رفاهی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخصوص مكان‌یابی ساخت مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی نیز گفت: در همین راستا طرح تفصیلی 19 استان تهیه شده و مقرر است در قالب این طرح تفصیلی مكان‌یابی مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی صورت گیرد. همچنین 54 درصد محورهای مواصلاتی پیمایش شده‌اند و بنا است طبق برنامه، هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدماتی ـ رفاهی در محورهای مواصلاتی کشور ساخته شود.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان نیز در این مراسم كه با حضور فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان پلدختر در محل مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی كردعلیوند برگزار شد، اظهار داشت : كشور ما با گذشته ای پربار همواره به ابن سبیل (مسافر) توجه داشته است و در قدیم برای رفاه مسافران كاروانسراهایی در طول جاده ها احداث شده است و امروزه با رشد روزافزون وسایل نقلیه و افزایش میزان سفر احداث مراكز و مجتمع های خدماتی-رفاهی در طول جاده ها امری اجنتاب ناپذر است.

رحمانی تصریح كرد : مجتمع خدماتی – رفاهی كردعلیوند با اعتبار 30 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع در محور پلدختر – اندیمشك توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شده است.

وی افزود : این مجموعه دارای جایگاه سوخت (بنزین و گازوئیل)، سرویس بهداشتی، رستوران، نمازخانه، سوپرمارکت، خدمات خودرویی، فضای سبز و  پاركینگ خودروهای سبك و سنگین می باشد.

نورالدین درمنان، فرماندار شهرستان پلدختر نیز در این مراسم با اشاره به این كه احداث این مجتمع خدماتی – رفاهی احساس امنیت را به دنبال خواهد داشت، گفت : این مجتمع از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا در مسیر ترانزیت شمال به جنوب و خصوصاً غرب به جنوب واقع شده است و رعایت اخلاق و ارائه خدمات مناسب و مطلوب در این مجتمع بسیار مهم و معرف فرهنگ مردم این منطقه است.

وی افزود : نگهداری مناسب از این مجوعه و حمایت از سرمایه گذار آن می تواند الگوی مناسبی برای جذب بخش خصوصی باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.