| کد خبر: 74326 |

نگرانی ۳۰۰ راننده «شرکت بین المللی خلیج فارس» از احتمال تعدیل

تین نیوز | از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۴۰۰ نفر از رانندگان شرکت حمل و نقل «خلیج فارس» تعدیل شده‌اند.

 

کارگران این واحد حمل ونقل جاده‌ای به ایلنا گفته‌اند در حال حاضر حدود ۳۰۰کارگر راننده در این واحد خدماتی باقیمانده‌اند که با وضعیت پیش آمده همگی از بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

کارگران باقیمانده این واحد تولیدی می‌گویند: بیش از ۵۰ درصد فعالیت روزمره شرکت بین المللی خلیج فارس که در زمینه حمل بار به تمام نقاط کشور فعالیت دارد از حدود یک سال پیش به دلیل مشکلات مدیریتی متوقف شده است.

براساس گفته این کارگران در حال حاضر فعالیت شعبه مرکزی این شرگت حمل و نقل که در شهرستان اسلامشهر واقع شده به همراه ۲۷ شعبه دیگر آن متوقف شده و راننده‌های شاغل در این بخش‌ها کاری برای انجام دادن ندارند.

 کارگران با بیان اینکه مشکلات شرکت حمل ونقل خلیج فارس از زمانی مدیریت جدید آغاز شده است  در ادامه مدعی شدند : در زمان مدیریت قبلی این شرکت وشعبات آن هر روز حدود  ۹۰۰  کامیون را بار نامه می کردند اما این رقم امروز به حدود ۴۰۰ بارنامه کاهش یافته است.

به گفته این منابع، آن‌ها از بابت دریافت مطالبات یک ماهه معوقه مزدی خود هیچ مشکلی ندارند اما چون غالب کارگران از طریق قراردادهای موقت کار می‌کنند این نگرانی وجود دارد که با پایان یافتن اعتبار قرارداد، کار خود را از دست بدهند.

کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند این واحد حمل ونقل جاده‌ای پیش از این حدود هزار کارگر قراردادی تحت عنوان راننده کامیون و اداری داشته اما از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه سال جاری نزدیک به ۴۰۰نفر از آنان را به دلیل عدم نیاز به مرور اخراج شدند.

طبق اظهارات کارگران، همچنین طی یک سال گذشته این واحد حمل ونقل جاده‌ای بدهی‌های مالی زیادی (حدود ۶۰ میلیارد تومان) بابت بارنامه به راننده‌های مالک کامیون بدهکار است.

این کارگران دربخش دیگری از سخنانشان درباره بیمه‌ای تکمیلی خود افزود: با وجود آنکه هزینه بیمه مکمل درمانی کار آفرین بصورت ماهانه مبلغ ۵۰ یک هزارو۸۴۰ از دستمزد آن‌ها کسر می‌شود اما در ازای آن خدمات خوبی از شرکت بیمه گر دریافت نمی‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.