| کد خبر: 74306 |

توجه ویژه به بازگشایی راه‌های شریانی و ارائه خدمات به مسافران

تین نیوز | مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با اعلام اینکه طول راههای استان بیش از ۱۶هزاركیلومتر است، گفت : اگر چه بخاطر اقلیم خاص استان در بسیاری از مواقع سال سیل وطوفان داریم اما خوشبختانه راههای استان همیشه باز است و اکنون نیز با تلاش راهداران خراسان جنوبی زیر طرح زمستانه و نوروزی قرار دارد.

مهدی جعفری با اعلام این خبر و درباره جزییات طرح راهداری و ترافیكی زمستانی استان که هر ساله با شروع فصل زمستان و سرما در سراسر کشور آغاز می شود، افزود:این طرح از ۲۵ آذر ماه شروع و تا ۲۵ فروردین ماه (پایان طرح نوروزی) ادامه دارد.  این طرح به منظور تسهیل در عبور و مرور و كمك رسانی به مسافران و هموطنان درمحور‌های كوهستانی و برفگیر استان اجرا می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به اقلیم استان خراسان جنوبی در شمال و مركز استان بارش برف و در جنوب و شرق استان سیل و طوفان داریم افزود : در راههای اصلی استان ۱۲ گردنه برفگیر وجود دارد که در مجموع ۶۵۰۰ كیلومتر از راههای استان را شامل می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی درباره فعالیت‌های مهم اکیپ‌های راهداری زمستانی نیز گفت: تعداد دستگاه‌های نیمه سنگین و سنگین كه در این طرح شركت دارند بالغ بر ۲۰۰ دستگاه شامل  ۳۸ دستگاه گریدر، ۲۶ دستگاه لودر، ۱۵ دستگاه بولدوزر و ۲۵ دستگاه برف‌روب و نمك پاش و كامیون است .همچنین  ۱۶ اكیپ راهداری درگردنه‌ها و نقاط کوهستانی برفگیر استان مستقرند که در ۱۹ راهدارخانه ثابت و ۲ راهدارخانه سیار به مسافران خدمات می دهند.

وی سپس به تجهیز و راه‌اندازی راهدارخانه‌های استان پرداخت و افزود : علاوه براین ۸ آشیانه ماشین‌آلات، ۱۰ سوله شن و نمك كه كارایی زیادی در شب های برفی دارند در محورهای اصلی استان آماده شده است.

جعفری به راه اندازی مرکزمدیریت راههای اداره کل با نصب ۱۳ دوربین نظارتی درسطح محورها اشاره کرد و افزود: همه ماشین آلات راهداری اداره کل مجهز به بی‌سیم و GPS هستند كه از مركز مدیریت راههاكنترل می شوند.

وی تعداد پرسنل راهدار شرکت کننده درطرح راهداری زمستانی را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و اضافه کرد: درصورت نیاز از شركت های پیمانكاری و همچنین دستگاههای موجود در روستاهها و دهیاری‌ها برای برف‌روبی و یا سیل استفاده می‌شود و در بازگشایی راهها اولویت با راههای شریانی و شبكه ملی است كه ۲۰ درصد راهها و ۸۰ درصد ترافیك را شامل می شود و در اولویت بعد راههای فرعی و روستایی بازگشایی می شود.

وی در پایان گفت :در بازگشایی راه‌های برف‌گیر استان، اولویت با راه‌های شریانی و شبکه حمل و نقل اصلی است که ۲۰ درصد راه‌ها و ۸۰ درصد ترافیک را شامل می‌شود سپس در اولویت دوم نیز راه‌های روستایی و فرعی بازگشایی می‌شود.

استان خراسان جنوبی با ۱۵۱ كیلومتر مربع وسعت به عنوان سومین استان پهناور كشور و اداره راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی اولین اداره كل از نظر وسعت و پراكندگی راهها در سطح كشور می باشد. طول كل راههای اصلی استان  ۱۰۳۳ كیلومتر ، راههای فرعی ۳۶۹۱ کیلومتر،راههای روستایی ۱۱۱۶۰ كیلومتر (آسفالت ۵۱۶۸ کیلومتر) و طول راههای شریانی استان حدود۲۰۰۰ كیلومتراست كه درمجموع ۷۰ درصد از راههای استان نیازبه عملیات روكش آسفالت دارد که دراین راستا این اداره کل در مدت یکسال گذشته حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی و روستایی روکش آسفالت شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.