| کد خبر: 7358 |

روند اجرای پروژه جاده قزوین - الموت - تنکابن شتاب می گیرد

تین نیوز | استاندار قزوین از سرعت اجرا در پروژه جاده قزوین - الموت – تنکابن خبر داد.
 به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ، مرتضی روزبه استاندار قزوین در این بازدید اظهارداشت: اتصال استان قزوین به مازندران و گیلان از طریق احداث جاده الموت به تنکابن و رحیم آباد به کلاچای دو پروژه بسیار مهم و ملی است که با تکمیل آن چهره مناطق الموت شرقی و غربی متحول خواهد شد.
 
استاندار بیان کرد: در این بازدید مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی نگرانی های خود را در خصوص رعایت مسائل زیست محیطی مطرح کردند که ما هم در این موضوع جدی هستیم و تاکید داریم اما معتقدیم دستگاههای اجرایی حق ندارند در تقابل با یکدیگر باشند و با تعامل و همکاری لازم است در راستای رسیدن به اهداف توسعه استان کمک کنند.
 
این مسئول یادآورشد: پروژه های ملی به هیچ وجه نباید بدلیل کمبود اعتبار یا عدم همکاری دستگاههای اجرایی متوقف شود اما در کنار پیگیری برای تامین اعتبار و رفع موانع باید تلاش شود ضمن مطالعه کارشناسی در جلسات تخصصی نگرانی های زیست محیطی بسرعت برطرف شده و عملیات اجرایی دچار وقفه نشود.
 
وی تصریح کرد:این پروژه های ملی برای استان قزوین حیاتی است لذا اجازه تقابل، توقف کار یا مانع تراشی را نمی دهیم و با همه ضوابط و مقررات قانونی ماهم حافظ مخیط زیست خواهیم بود تا خدشه ای به طبیعت و سلامت مردم و نیز روند اجرای پروژه ها وارد نشود.
 
استاندار قزوین اظهارداشت: در پروژه قزوین به کلاچای در خصوص مسائل مربوط به میراث فرهنگی آنچه که مسئولان راه وشهرسازی مطرح کرده اند هیچ نگرانی نیست اما برای رفع دغدغه مسئولان ذیربط با تشکیل جلسات این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
 
لازم به ذکر است از آنجا که محورهای اصلی چهارگانه اتصال تهران به استانهای شمالی کشور در سالهای اخیر شاهد رشد روز افزون ترافیک عبوری بوده در این مقطع زمانی احداث سایر کریدورهای اتصالی موازی  در محورهای چهارگانه بشدت احساس میشد  که احداث مسیر قزوین، الموت به تنکابن به طول 148 کیلومتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت تا پس از تکمیل موجب اتصال ایمن استانهای تهران، قزوین و مرکز ایران با سایر استانها و بنادر شمالی شود.
 
قطعه اول، دوم و سوم این پروژه به طول 62 کیلومتر  حدفاصل حصارخروان تا سه راهی روستای شهرک، قطعه چهارم از شهرک تا انتهای حوزه استحفاظی قزوین به طول 31 کیلومتر و قطعه پنجم از ابتدای حوزه استحفاظی استان مازندران  تا منطقه جورهلوان به مسافت 21 کیلومتر اجرا می شود .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 0 0

    داداش من باور نکن کجا سریع پیش میره من خودم الموتیم یه کی از شرکت هاش به نام سامان بیس کار نمی کنه شرکت خوابیده

  • ناشناس 0 0

    93 کجا و96 کجا ؟تسیریع؟