| کد خبر: 73077 |

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد:

◄ لزوم بازنگری در نظام قیر و آسفالت کشور / ممنوعیت خرید از کارخانجات فاقد گواهینامه

تین نیوز | رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به پخش بیش از 20 میلیون تن آسفالت در سال می توان با صرفه جویی و اصلاح نظام آن به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، داوود کشاورزیان با اشاره به مشکلات نظام قیر و آسفالت در ایران و لزوم بازنگری آن اظهار داشت: با توجه به پخش بیش از 20 میلیون تن آسفالت در سال می توان با صرفه جویی و اصلاح نظام آن به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک کرد و در همین رابطه اجرای عملیات آسفالت حفاظتی، رشد قابل توجهی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته و برای کمک به حفظ محیط زیست قیر امولسیون جایگزین قیر محلول شده است.

وی افزود: بحث اصلی مسئله تحقیقات و نوآوری نیست بلکه بر سر بکارگیری و اجرای آموخته هاست. باید در کنار کار فنی و کارشناسی، مسائل کلان نیز آسیب شناسی شوند، به راستی مشکل اصلی در کدام یک از عوامل روسازی همچون مصالح، قیر، طرح اختلات یا میزان کیفیت پیمانکاران است؟

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با طرح این سوال که "کدام یک از عوامل اجرا، نظارت و نظام رتبه بندی دارای ایراد است؟" در ادامه اذعان کرد: نظام رتبه بندی شرکت ها در ایران بر اساس کارکرد پیمانکاران است درحالی که کیفیت کار انجام شده در پروژه دخالتی ندارد.

کشاورزیان، ضمن انتقاد نسبت به عدم دریافت تضمین از پیمانکاران در قبال اجرای پروژه تاکید کرد: علاوه بر تقاوت قائل شدن بین پیمانکاران باید نظام ارزیابی به گونه ای باشد که نفرات انتخابی توانایی برآورده کردن کیفیت مورد نظر کارفرمایان را داشته باشند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به کاهش 50 درصدی بودجه نگهداری راه ها در سال جاری نسبت به مبلغ هشت هزار میلیاردی سال گذشته تصریح کرد: علی رغم تمامی محدودیت مالی کار از سوی بدنه اجرایی سازمان و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها انجام شد و بیشترین فشار بر روی دوش پیمانکاران بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: از ابتدای سال 96 اجازه تردد تانکرهای تک جداره حمل قیر در جاده ها داده نمی شود و همچنین شرکت ها و کارخانجات تولید قیر و آسفالت باید دارای گواهینامه صادره از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باشند و در غیر این صورت از آنها به هیچ وجه خرید نمی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.