| کد خبر: 72025 |

بالغ بر ۷میلیون و ۸۹۳ هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد

تین نیوز | طی 8 ماهه سال 94، بیش از 7میلیون و 894 هزار تن كالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی كشور ترانزیت شد .

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی این سازمان با اعلام این خبر، افزود:

در پی اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت كریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی با سازمانهای ذیربط و برنامه‌ریزی و فعال نمودن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با كشورهای منطقه، همچنین تعامل و همكاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در كشور طی مدت مذكور از مجموع كالاهای ترانزیت شده، 3میلیون و 567 هزار  تن را مواد نفتی و 4 میلیون و 326هزار تن را مواد غیرنفتی تشكیل داده‌اند كه عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی كالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع تركیبات شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذایی بوده است.

مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی افزود: در مدت زمان مذكور، از میان مرزهای كشور بندرعباس با 2میلیون و 208هزار تن معادل 28 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویز خان با  3 / 24 درصد، باشماق با 7 / 11 درصد و بازرگان با 9 / 10درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در زمینه ترانزیت خروج كالا از كشور، بندر امام با 2 میلیون و 534هزار تن معادل  1 / 32 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس با 9 / 10 درصد،  لطف‌آباد با  7  درصد و سرخس با  7 / 6 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد كامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: از 359 هزار دستگاه تعداد سفر كامیون‌های حمل كننده كالاهای ترانزیتی، 227هزار دستگاه معادل 63 درصد توسط كامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از كشور حمل شده است.

وی خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیك و ژئو پلتیك خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های كافی برای افزایش ترانزیت كالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل می‌باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.