| کد خبر: 71993 |

راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است / انسداد مسیرهای روستایی

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان با وجود بارش های شدید برف در چند روز گذشته خبر داد.


آذربایجان شرقی از استان های کوهستانی کشور است که چند سالی بود به دلیل کاهش بارندگی ها در زمستان بویژه برف، چندان با مشکلات رفت و آمد در چنین مواقعی روبرو نمی شد هرچند که با توجه به برودت شدید هوا در این منطقه گاهی خبر از انسداد برخی راه ای این استان نیز منتشر می شد.

در سالجاری با افزایش بارش رحمت الهی و فرارسیدن زود هنگام زمستان از اواسط پاییز شاهد بارش های متناوب برف بویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات آذربایجان شرقی هستیم به طوری که چند صباحی است حتی مردم تبریز نیز چشمانشان به کوه های سفیدپوش از برف پاییزی روشن شده است.

همین افزایش بارش ها لزوم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت راه ها و محورهای ارتباطی را بیش از پیش ضروری می سازد تا از گرفتار شدن هموطنان در مناطق برف گیر و مشکلات متعاقب آن جلوگیری شود، موضوعی که مسئولان راه و شهرسازی استان با ارائه اطلاعاتی در همین خصوص، آن را مورد توجه قرار داده اند و بر همین اساس با وجود بارش های سنگین چند روز گذشته، اخبار حاکی از باز بودن تمام محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی است.

بازگشایی مسیرهای ارتباطی ۱۳۰ روستای آذربایجان شرقی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به وضعیت راه های استان اظهار داشت: بارش برف همراه با کولاک راه ارتباطی ۲۴۰ روستادر سطح استان را تا آخر وقت روز جمعه مسدود کرده بود که با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری مسیرهای ارتباطی ۱۳۰ روستا بازگشالئی شده است.
 

توحید اخلاقی در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر بیشتر آمار در خصوص مسیرهای ارتباطی روستایی مسدود شده مربوط به منطقه کلیبر با حدود ۵۰ روستاست که منتظر فروکش کردن کولاک برای باز گشائی تمامی راه های مسدود شده هستیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی برای تردد در مسیرهای ارتباطی استان بویژه در مناطق کوهستانی و برف گیر گفت: رانندگان سعی کنند تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیرچرخ  و وسایل گرمایشی و همچنین جیره خشک غذایی همراه داشته باشند و قبل از مسافرت از طریق شماره های ۱۴۱ و ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۲۰ از وضعیت راه ها و مسیر عبوری اطلاع حاصل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه همکاران راهداری بصورت مستمر در راه های اصلی، فرعی و روستائی در حال گشت زنی بوده و در صورت نیاز به کمک رانندگان ومسافران خواهند شتافت، تصریح کرد: از رانندگان خودروها بخصوص خودروهای عمومی درخواست داریم با توجه به لغزنده بودن بعضی از محورها از عجله و شتاب بی مورد خوداری کرده و با ماموران پلیس راه و راهداران همکاری داشته باشند تا از وقوع حوادث و سوانح ناگوار در این مسیرها جلوگیری شود.

ارتفاع برف در چاراویماق بیش از ۶۰ سانتی متر است
سرپرست اداره راه و شهرسازی چاراویماق نیز در جمع خبرنگاران از بسته بودن راه ارتباطی ۱۰ روستای این منطقه خبر داد و افزود: بارش برف همراه با کولاک راه ارتباطی ۷۰ روستای شهرستان را مسدود کرده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران راهداری راه ۶۰ روستا بازگشائی شده و راه ارتباطی ۱۰ روستا به علت صعب العبور بودن هم اکنون در حال بازگشایی است.
 

بهزاد میرزاپور مونسی در خصوص وضعیت کلی مسیرهای ارتباطی این شهرستان نیز گفت: هم اکنون راه های مواصلاتی اصلی و فرعی به شهرستان چاراویماق باز است و البته با توجه به وجود کولاک در بیشتر محورهای روستایی رانندگان برای تردد در این محورها حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان چاراویماق در بخش پایانی سخنان خود ارتفاع متوسط برف در راه‌های شهرستان را ۲۰ سانتی متر و در نقاط برف گیر بیش از ۶۰ سانتی‌ متر اعلام و تصریح کرد: رانندگان و مسافران در صورت امکان از انجام سفرهای ضروری در مناطق برف گیر خودداری و در صورت نیاز به تردد در این مسیرها حتماً با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات لازم اقدام به سفر کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.