| کد خبر: 67120 |

◄ خودروی محبوب تروریست ها

تین نیوز | از سال 1970 تا به حال تمام گروه های تروریستی در دو مورد با هم مشترک بوده اند. کلاشینکف و وانت تویوتا هایلوکس. کلاشینکف به عنوان سلاحی مقاوم و توانا که تهیه آن بسیار ساده تر از سلاح های دیگر است یک انتخاب منطقی است اما تویوتا هایلوکس چرا منتخب تروریست هاست و این خودرو چگونه به دست تروریست ها می رسد.

به گزارش تین نیوز، جواب سوال اول خیلی واضح است. تویوتا هایلوکس به عنوان یک وانت دو دیفرانسیل شاسی بلند، مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی دارد و دوام آن قابل مقایسه با هیچ کدام از رقبایش نیست. این مسئله حتی توسط آزمایشی از سوی برنامه Top Gear هم تأیید شده است.

آن گونه که بلومبرگ گزارش می دهد تروریست ها بهترین انتخاب شان تویوتا هایلوکس است. هایلوکس، خودرویی مقاوم، با دوام و توانمند در عبور از مسیرهای سخت است. تویوتا هایلوکس، خودرو مورد علاقه تشکل های بشر دوستانه ای که در مناطق سخت کار می کنند هم هست و این نشانگر برتری این خودرو از نظر خریداران نسبت به دیگر خودروهای رقیب است. نیسان ناوارا، سوزوکی استوا، فورد رنجر و شورولت کلورادو، در برابر مقاومت، دوام و توانایی های هایلوکس هیچ شانسی ندارند.

اما جواب سوال دوم کمی مشکل است. تروریستها هایلوکس را از کجا تهیه می کنند؟

خریداری این خودرو از تویوتا طبق تحقیقات کاملا رد شده است. اصولاً درست است که تویوتا پیگیری نمی کند که خریدارش از خودرو خود چه استفاده ای می کند، اما اسناد و مدارک نشان می دهد که تروریست ها این خودروها را از تویوتا نخریده اند. استفاده از تویوتا هایلوکس از مبارزات ارتش آزادی بخش صحرا در مراکش و موریتانی در سال 1970 آغاز شد. در سال 1980 یک درگیری بین لیبی و چاد اتفاق افتاد که به جنگ تویوتاها بدل شد. در جنگ های داخلی سومالی، جنگ طالبان در افغانستان و ... همگی در وانت تویوتا هایلوکس مشابه بوده اند.

بیشتر خودروهای مورد مصرف تروریست ها سرقتی هستند. ایالات متحده آمریکا مانند همیشه در تلاش است که تأمین این خودروها را به نوعی به ایران مرتبط کند اما تحقیقات به خوبی نشان داد که گروه داعش، بیشتر خودروهای مصرفی خود را از خودروهای سرقتی در آمریکای شمالی، استرالیا، سوریه و عراق تأمین کرده است.

سوریه و عراق به نظر محل های منطقی برای این سرقت ها به حساب می آیند اما آمریکای شمالی و استرالیا کمی برای تروریست ها دور است و به نظر باید یک گروه سرقت و قاچاق سازمان یافته مسئول این کار باشند. اولین بار وقتی این مسئله جلب توجه کرد که یک لوله کش آمریکایی وانت فورد F250 خود را با تبلیغ مغازه اش که بر روی وانت نصب بود در اخبار تلویزیون در حال جابجایی نیروهای داعش مشاهده کرد.

با توجه به فروش بالای هایلوکس در استرالیا و سرقت بالای خودرو در این کشور، استرالیا گزینه ای مناسب برای تأمین این خودرو بوده، ولی آمریکای شمالی که خود ادعای مبارزه با تروریست را دارد چگونه خودروهایش سر از گروه های تروریستی خاور میانه و افغانستان در می آورد؟

تحقیقات و اسناد جنگ با طالبان نشان می دهد که این مسئله در زمان طالبان هم وجود داشته است. حتی در سال 2001، اجسادی از نیروهای طالبان کشف شده که خالکوبی برگ افرا برای تشکر از کانادا بر بدن شان داشته اند. این نشانگر این است که این گروه ها از طرفدارانی در آمریکای شمالی برای تأمین نیازهای شان استفاده می کنند.

تحقیقات در نهایت به این تنیجه ختم شدند که امکان جلوگیری از دست یافتن تروریست ها به تویوتا هایلوکس وجود ندارد. این خودرو آزادانه در جهان حمل می شود و وانت یک خودرو نظامی به حساب نمی آید که بتوان بر خرید، فروش و حمل آن نظارت بالایی داشت.

مقامات تویوتا از اینکه خودروهای شان مورد استفاده تروریست هاست بسیار ناراحت و نگران هستند، ولی این را سندی محکم برای قابلیت ها و برتری های هایلوکس می دانند. البته به نظر می رسد رقبای تویوتا بیش از تویوتا نگران استفاده تروریست ها از هایلوکس هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeed 0 0

    تعجب میکنم که چگونه متوجه میلیاردها دلار حمایت عربستان و امارات و قطر نشده اند؟ آیا نمیدانند رسما کشف شده است که بیشتر از ۶۰۰۰۰ خودروی تویوتا را این سه کشور برای داعش تامین کرده اند؟ نویسنده مقاله چقدر خوب این سه کشور را تبرئه کرده است. برفرض اینکه بیشترش دزدی است ایا مال دزدی نیاز به هزینه برای انتقال و خرید ندارد؟؟؟ حتما کمکهای مردمی هست!!!

    • جهانگرد 0 0

      ۶۰۰۰۰؟؟؟ کل داعش مگه چند نفرند که ۶۰ هزار وانت هایلوکس داشته باشند. ضمناً نیروهای اطلاعاتی روس هم تأیید کرده اند که بیشتر خودروها از آمریکای شمالی و استرالیا تأمین می شود. اما هیچ کدام از اینها باعثتبرئه عربستان، امارات و قطر نمی شود. ولی تأمین خودرو پروسه ای است که نیاز به عقل دارد و این ۳ کشور از این نظر در مضیقه هستند.

      • saeed 0 0

        درست میگویید من خودم نتونستم بشمارمشون ولی خبرگزاریهای خارجی بارها این تعداد تویوتا رو تایید کرده اند و البته ممکنه ناصحیح باشه ولی به نظرم تشکیلاتی که داعش و النصره رو تغذیه میکنه بسیار بیشتر از شصت هزاره و مسلما همه خودرو ها در دست داعش نیست

        • جهانگرد 0 0

          داعش در کل جهان کمتر از ۱۰ هزار نیرو دارد و این نشانگر این است که نمی تواند بیش از ۲ یا ۳ هزار خودرو داشته باشد.