| کد خبر: 64633 |

جاده سازی باید ۵ برابر شود / هزینه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور هزینه می شود، گفت: به نسبت ترافیک موجود، رشد جاده سازی در کشور باید ۵ برابر شود.
 

خیراله خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده شامل آزادراهی، بزرگراهی، جاده های اصلی، جاده های فرعی و جاده‌های روستایی در کشور داریم، گفت: عمده این راه‌ها راه روستایی با ۱۲۰ هزار کیلومتر طول است.
وی با بیان اینکه ۷۵ درصد ترافیک بر روی حدود ۳۵ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور است، افزود: حدود ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه از این ۳۵ هزار کیلومتر در کریدورهای اصلی شمال به جنوب شرق به غرب و کردیورهای منطقه ای قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه ۲ هزار کیلومتر آزادراه داریم که شبکه اصلی کریدوری کشور است، افزود: اگر بخواهیم شبکه جاده‌ای موجود را به بزرگراه تبدیل کنیم حدود ۱۷ هزار کیلومتر جاده موجود باید به بزرگراه تبدیل شود بنابراین برای عملیات اجرایی این پروژه‌ها برنامه ریزی شده است.
خادمی با تاکید بر اینکه  ۸ هزار کیلومتر در اولویت قرار دارد و عملیات اجرایی در حال انجام است، اظهار داشت: مطالعات مابقی ۹ هزار کیولمتر در حال انجام است و ما برای عملیات اجرایی ۸ هزار کیلومتر بزرگراه ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: سالانه تقریبا ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش آزادراهی تزریق می‌شود، گفت: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان برای شبکه آزادراه و بزرگراه هزینه می شود. همچنین سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه به بهره برداری می‌رسد.

عضو هيات مديره شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل افزود: این رقم به نسب توسعه ترافیکی کشور بسیار کم است و حداقل باید رشد جاده سازی را ۵ برابر کنیم تا نیازهای فعلی ترافیکی کشور تامین شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدوکیلی 0 0

    مقایسه یک به یک نرخ توسعه راه ها با نرخ افزایش ترافیک بسیار ساده انگارانه است. گویی پس از سالها راه سازی، هنوز مجری دولتی راهسازی کشور از وضعیت سطح سرویس راه های موجود کشور مطلع نیست. تا کی باید دستگاه ساخت از دستگاه بهره بردار بیگانه باشد. گویی تمام ارکان نظام مصوبات کشور دیگری را به زبان می رانند. در شرایطی که از عالی ترین تا اجرایی ترین مقام کشور، توسعه ریلی را در کشور اولویت اول اعلام می فرمایند… شرکت ساخت و توسعه زیربناها، مجری دولتی ساخت راه ها خبر از ساخت ۵ برابری جاده ای میدهد. گویی هر کی مملکتی جدا دارد و برای مملکت خود مصوبه می گذراند. بهم ریختگی تا کی… سلیقه گرایی تا کی… تصمیمات غیر کارشناسی تا کی… تا کی باید منابع کشور با کم خردی تصمیمات مدیریتی به اولویتهای پنجم اختصاص یابد؟ تا کی باید سران نظام طرح استراتژیک تنظیم کنند و صفان نظام راه خود را بروند؟ شما مدیران کشور خود هستید یا مدیران کشور ایران؟ از مقام معظم رهبری تا کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص(متشکل از مدیران با تجربه و خبرگان راه و ترابری) تا هیئت وزیران تا شخص رئیس جمهور تا هیئت وزیران تا وزیر محترم راه وشهرسازی، همه و همه اعلام می نمایند که اولویت اول ما توسعه حمل و نقل ریلی است … آنگاه یک مقام مسئول در شرکت مجری ساخت و توسعه راه و راه آهن کشور خبر از ساخت ۵ برابری راه در کشور می دهد… گویی از اتاق کنار خود، طبقه همسایگی خود و طرح های بی پول عمرانی راه آهن بی اطلاعند! گویی نمی دانند توسعه موازی جاده و ریل خلاف عقل است! گویی نمی دانند که توسعه عرضه حمل و نقل چه تاثیری بر تقاضا ی آن دارد! گویی خیلی مسائل هنوز برای مدیران آشنا نیست

    • همدرسی 0 0

      این پاسخ تند را آقای سیدوکیلی در انتهای شب داده و لابد با اعصاب بهم ریخته خوابیده است