| کد خبر: 64574 |

آسفالت جاده سی سخت - پادنا به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شد

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد از اتمام عملیات راهسازی و آغاز آسفالت جاده ارتباطی سی سخت - پادنا به طول 13 کیلومتر خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد،محمد راستا میزان اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده برای عملیات بهسازی و آسفالت این جاده ارتباطی را افزون بر 45 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این جاده ارتباطی تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد، گفت: با اتمام این پروژه مسافت شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا تا مرکز استان اصفهان 45 دقیقه کاهش می یابد.

راستا افزود: مسافت یاسوج به سمیرم از مسیر پل قره 170کیلومتر است اما از مسیر سی سخت - سمیرم تا حدود 40 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه چهار و نیم کیلومتر از مسافت 13 کیلومتری این پروژه در حوزه شهرستان دنا است، بیان کرد: بیش از 10 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 40 هزار نفر در شهرستان های دنا و سمیرم از مزایای این جاده ارتباطی بهره مند می شوند.

راستا اظهار کرد: میزان حجم خاکبرداری این جاده ارتباطی 150 هزار مترمکعب و حجم آسفالت آن نیز حدود 537 هزار و 600 مترمربع است.

وی عنوان کرد: این جاده ارتباطی علاوه بر نزدیک کردن بخش دناکوه (پادنا) سمیرم به شهر سی سخت به عنوان یک جاده کمکی در مسیر یاسوج - سمیرم است که موجب کاهش بار ترافیک در جاده یاسوج - اصفهان خواهد شد.

راستا ابراز داشت: به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری چشمگیر در هر دو شهرستان دنا و سمیرم جاده جدید یاسوج - سمیرم - اصفهان می تواند جایگزین مناسبی برای جاده یاسوج - اصفهان باشد.

عملیات اجرایی ساخت این جاده ارتباطی به طول 13 کیلومتر خرداد امسال و با حضور جمعی از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان سمیرم آغاز شد.
شهر توریستی سی سخت مرکز شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.