| کد خبر: 61746 |

استفاده از فیوزهای قوی در اتوبوس‌ها یکی از عوامل حریق است

تین نیوز | مدیر یکی از مراکز خدمات پس از فروش عقاب افشان در اصفهان گفت: استفاده از فیوزهای قوی در اتوبوس‌ها یکی از عوامل حریق است.

 
احمد مودت‌نژاد افزود: حدود 90 درصد راننده‌ها تلاش می‌کنند به درستی از اتوبوس‌های خود نگهداری کنند، اما متأسفانه برخی مالکان قدری بیش از حد به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند که با مسیرهای اصولی نگهداری از اتوبوس در تضاد است.

 
وی با اشاره به این که برخی دیگر هم از طریق نصب باک اضافی و ... به دنبال کسب درآمد بیشتر از راه‌های غیرمتعارف هستند تصریح کرد: برخی هم که علاقه عجیبی به دستکاری‌های خودسرانه مثل تغییر سیم‌کشی اتوبوس دارند.

 
وی با تاکید بر این که مالکان یا رانندگان تحت هیچ شرایطی نباید از فیوز غیراصلی در اتوبوس خود استفاده کنند افزود: نباید سیستم برق اسکانیا یا هر اتوبوس دیگری در اختیار هر برق‌کاری قرار گیرد. من بارها دیده‌ام در برخی اتوبوس‌ها مثلاً به جای فیوز 2 از فیوز 20 استفاده شده که عامل مهمی در بروز آتش‌سوزی است.

 
مشروح گفت‌وگو با احمد مودت‌نژاد - مدیر یکی از مراکز خدمات پس از فروش عقاب افشان در اصفهان در ذیل آمده است:

 
تعریف‌تان از یک نمایندگی خوب در زمینه خدمات پس از فروش چیست؟

برای من بیش از هر چیزی رضایت مالکان و رانندگان مهم است. کسب رضایت عمومی مراجعه‌کنندگان، به معنای اتخاذ شیو‌ه‌ای صحیح در ارائه خدمات‌مان است.

 
چند سال است با مجموعه عقاب افشان همکاری می‌کنید؟

تقریباً 9 سال است با عقاب‌افشان همکاری می‌کنم و اولین کسی بودم که مجوز نمایندگی خدمات پس از فروش محصولات این شرکت را در کل استان اصفهان اخذ کردم. البته فکر می‌کنم من حتی جزو اولین کسانی بودم که مجوز تأسیس نمایندگی عقاب افشان را در کل کشور دریافت کردم.

 
چه طیفی از اتوبوس‌های اسکانیا بیشتر به شما مراجعه می‌کنند؛ اتوبوس‌های دارای گارانتی یا آنهایی که گارانتی‌شان تمام شده است؟

بیش از 90 درصد خودرو‌هایی که به مجموعه ما وارد می‌شوند، اتوبوس‌هایی هستند که گارانتی‌شان تمام شده است. ما اینجا خدمات مربوط به مشکلات مکانیکی، سیستم سوخت‌رسانی و انژکتور، اتاق‌سازی، رنگ‌آمیزی، چرخ و لنت، لوله‌کشی، تراش‌کاری، باتری‌سازی، برق و ... را ارائه می‌دهیم و همواره در تلاشیم که بتوانیم تمام ایرادات اتوبوس‌ها را برطرف کنیم. خوشبختانه ما یک مجموعه کامل را تشکیل داده‌ایم و همواره سعی در به‌روزسازی آن داریم.

 
نماینده محصولات دیگری غیر از اسکانیا هم هستید؟

نه، ما فقط نمایندگی اتوبوس‌های اسکانیای تولید شده در شرکت عقاب‌افشان را داریم. البته من در گذشته نمایندگی ولوو (VOLVO) و مان (MAN) را هم داشتم.

 
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ارتقای سطح کیفی خودروها، پرسنل شما از نظر آموزشی چقدر به‌روز هستند؟

پرسنل ما در نمایندگی خدمات پس از فروش اصفهان از نظر آموزشی کاملاً به‌روز هستند. اصلاً اساس کار ما بر مبنای دانش روز است. پرسنل ما در هر بخشی که فکرش را بکنید به صورت دوره‌ای آموزش می‌بینند و اطلاعات‌شان به‌روز است. شرکت عقاب افشان علاوه بر نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود، مراکز آموزشی بسیار خوبی هم دارد که به افزایش سطح کیفی این نمایندگی‌ها کمک می‌کند.

 
 مجموعه شما چه سهمی از اتوبوس‌های اسکانیا در اصفهان را تحت پوشش خدمات خود دارد؟

فکر می‌کنم تا 80 درصد اتوبوس‌های اسکانیا در اصفهان به مجموعه ما مراجعه می‌کنند.

 
در مورد کیفیت اتوبوس‌های اسکانیا به عنوان یک فرد متخصص بگویید.

 
به نظرم اسکانیا علاوه بر بهره‌گیری از تمام استانداردهای بین‌المللی، جزو کم‌هزینه‌ترین خودروهای جهان است. این اتوبوس‌ها از نظر مصرف سوخت، آلایندگی‌های زیست‌محیطی و به‌کارگیری سامانه‌های مختلف کم‌نظیر هستند.

 
چرا برخی از رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها خیلی علاقه‌ای به استفاده درست و نگهداری اصولی از اتوبوس‌های خود ندارند؟

البته من فکر می‌کنم شرایط قدری تغییر کرده و تا حدود 90 درصد راننده‌ها تلاش می‌کنند به درستی از اتوبوس‌های خود نگهداری کنند، اما متأسفانه برخی مالکان قدری بیش از حد به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند که با مسیرهای اصولی نگهداری از اتوبوس در تضاد است. البته برخی دیگر هم از طریق نصب باک اضافی و ... به دنبال کسب درآمد بیشتر از راه‌های غیرمتعارف هستند. برخی هم که علاقه عجیبی به دستکاری‌های خودسرانه مثل تغییر سیم‌کشی اتوبوس دارند. آقایان مالک یا راننده بدانند که تحت هیچ شرایطی نباید از فیوز غیراصلی در اتوبوس خود استفاده کنند. نباید سیستم برق اسکانیا در اختیار هر برق‌کاری قرار بگیرد. من بارها دیده‌ام در برخی اتوبوس‌ها مثلاً به جای فیوز 2 از فیوز 20 استفاده شده که عامل مهمی در بروز آتش‌سوزی است. اسکانیا از نظر کیفیت ساخت و طراحی کم‌نظیر است اما گاهی دستکاری‌های خودسرانه برخی مالکان مشکلاتی را پدید می‌آورد که محبوبیت برند اسکانیا را خدشه‌دار می‌کند.

 
رابطه‌تان با شرکت مرکزی عقاب افشان چگونه است؟

بسیار عالی. ما یک خانواده هستیم و پنهان‌کاری در رابطه ما جایی ندارد. خوشبختانه همه چیز در نظام همکاری ما شفاف است و همکاری گسترده و دوستانه‌ای با یکدیگر داریم.

 
آماری از ورود و خروج روزانه اتوبوس‌های اسکانیا به مجموعه‌تان دارید؟

به طور میانگین روزانه نزدیک به 35 دستگاه اتوبوس به مرکز ما می‌آیند که در ماه حدود 1000 دستگاه می‌شود. بخش قابل توجهی از این تعداد، اتوبوس‌های بین شهری هستند و گاهی اتوبوس‌های اسکانیای خط واحد اصفهان هم برای تعمیر یا بازرسی فنی به ما مراجعه می‌کنند.

 
شرایط مجموعه شما از نظر سرعت عمل در تعمیر و سرویس اتوبوس‌ها چگونه است؟

ما برای هر کاری برنامه و زمان معینی داریم؛ مثلاً برای تعمیر موتور حداکثر دو روز یا گیربکس بین سه تا چهار ساعت.

 
فکر می‌کنید چه عواملی موجب تسریع استهلاک اتوبوس‌ها می‌شود؟

به نظرم برخی مالکان به پرداخت هزینه‌های لازم برای سلامت اتوبوس‌های خود بی‌اعتنا هستند و این امر، مشکلات زیادی را فراهم می‌کند. مثلاً می‌بینیم کمک فنر جلو یک اتوبوس خراب است، اما مالک اتوبوس کاملاً به آن بی‌توجه است و بعد هزینه‌های بیشتری به او تحمیل می‌شود. من خودم سال‌هاست علاوه بر نمایندگی مرکز خدمات پس از فروش، مالک اتوبوس هستم و واقعاً به این نتیجه رسیده‌ام که اگر از اتوبوس اسکانیا به درستی نگهداری شود هیچگاه مالک یا راننده آن به دردسر نمی‌افتد. ما الان یک اتوبوس اسکانیای مدل 83 داریم که روزی یک رفت و برگشت از اصفهان به تهران و برعکس دارد اما کمترین مشکلی در آن نمی‌بینیم.

 
و صحبت پایانی ...

می‌خواهم با مسؤولین صحبت کنم و به آنها بگویم که شرکت عقاب افشان جزو سرمایه‌های ملی کشور است و انصافاً بهترین تولیدات را با تکنولوژی روز اروپا عرضه می‌کند. این شرکت و شرکت‌های مشابه، موجب آبادانی کشور می‌شوند، ولی حیف که گاهی می‌بینیم کم‌لطفی‌هایی در موردشان صورت می‌گیرد. من از مدیران ارشد دولتی خواهش می‌کنم توجه بیشتری به شرکت عقاب افشان داشته باشند و آن را به عنوان یک برند ملی ببینند که یکی از بهترین برندهای جهان را در بدترین شرایط تحریمی در کشور حفظ و عرضه می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.