| کد خبر: 60119 |

۱۲ طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور در شبکه راه‎‌های خوزستان در دست اجراست

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان از در دست اجرا بودن 12طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور در شبکه راههای این استان خبر داد. 

مسعود مصدقی از جمله این طرح ها به ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته حدود 16 هزار دانش آموز زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که بخشی از این طرح به صورت فیزیکی و بخشی دیگر به صورت نرم افزاری بود.

وی ادامه داد: حدود 10میلیارد ریال نیز برای ایمن سازی حاشیه راهها اعتبار اختصاص داده شده تا بتوان در بعد آموزش برای دانش آموزان تعیین سطح کرده و کارها به صورت علمی دنبال شود.
مصدقی طرح ارتقای ایمنی عابرین پیاده، ارتقای ایمنی ناوگان عمومی، ارتقای ایمنی وانت بارها، ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی و آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی را از دیگر طرح های ما برای کنترل ایمنی جاده ها برشمرد.

وی اظهار کرد: در این چارچوب با یک موسسه آموزشی قرارداد بسته شده تا آموزش های لازم را به دانش آموزان در مدت زمان یکصد ساعت در طول سال ارایه دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در عین حال گفت: با اجرایی شدن تشکیل شورای ایمنی راه ها به ریاست رییس جمهوری ، بدون شک تحولی چشمگیر در بحث ایمنی راهها و کاهش تلفات جاده ای در سطح کشور ایجاد خواهد شد.

مصدقی افزود: اکنون کمیسیون ایمنی راه ها متشکل از 13 دستگاه و وزارتخانه در بحث ایمنی راه ها فعالیت داشته و هر یک در این زمینه وظایفی را به عهده دارند که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید سطح کمیسیون ایمنی به شورای عالی ایمنی ارتقا یافت که در کاهش تلفات جاده ای تاثیر زیادی دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در زمینه ارتقای ایمنی موتور سواران هم گفت: این طرح به صورت تخصصی دنبال می شود تا بتوان در قالب یک همایش موتورسواران استان را گرد هم جمع کرده و از آنجا که بیشتر موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند با در اختیار قرار دادن کلاه ایمنی به صورت رایگان آنان را به سمت اقدامات ایمنی سوق دهیم.

وی بر ضرورت حضور رانندگان در حمل و نقل عمومی دردوره های آموزشی ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود: رانندگانی که در بخش عمومی فعالیت می کنند ملزم به حضور 120 ساعت در دوره های تخصصی هستند و این دوره لازمه فعالیت های آن ها در بحث حمل و نقل عمومی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.