| کد خبر: 59397 |

◄ آیا تفکیک آیین نامه‌های شرکت‌های فورواردی و کریری امکان‌پذیر است؟ / بخش نخست

تین نیوز | چندی پیش مسعود دانشمند عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به تین نیوز گفت: "وزارت راه و شهرسازی با تفکیک آیین نامه های ثبت شرکت های "فورواردی و کریری" از یکدیگر می تواند به کنایه های فعالان جاده ای به دریایی ها در خصوص توانایی عملی ترانزیت کالا و رد این ادعا از سوی فعالان دریایی پایان دهد..".
انتشار این سخنان مسعود دانشمند بازتاب زیادی در بین فعالان حوزه حمل و نقل داشت که به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداخته و نوشتند:

1-  نظرات آقاى دانشمند با اصلاحيه جديد آيين نامه اجرايى اصل ٤٤ قانون اساسى منافات دارد و در كل اين كار نشدنى است كه ثبت شركت هاى حمل ونقل محدود و به مقدار مشخص باشد. در ضمن قانون هرگز به هيچ شخص حقيقى  به زور نمی گويد كه وارد عرصه فعاليت چه حمل و نقلى، چه دفتر آژانس هواپيمايى و...شود. ضرب المثلى هست كه مي گويد هر کس خربزه بخورد ......كلا تجارت كار پر ريسكی است طبيعتا هر كس وارد هر حرفه تجارت گردد يا سود می كند يا ضرر.

لطفا از انحصار دورى كنيد و مدافع رقابت سالم در كشور باشيد. ولى بحث جدا كردن مقوله كرير با فورواردرى يك بحث فنى است كه كارشناسان مربوطه مي توانند در اين زمينه همچون جنابعالى نظر دهند ولى باز هم يادآوری می گردد محدود كردن ثبت شركت جامعه را از نظر پيشرفت و رقابتى بودن در تنگنا قرار خواهد داد كه در اصلاحيه اصل ٤٤ نيز به اين مورد اشاره شده است.

2- با مقايسه تعاريف فورواردر و کرير در قوانين ساير کشورها و وظايف، در حقوق و مسئوليت های هر يک با قوانين ملی ايران و واقعيت های جامعه حمل و نقل ايران تفاوت های فاحشی مشاهده می گردد. کرير در واژگان حمل و نقل بين المللی به متصدی اطلاق می گردد که دارای وسيله حمل و نقل (ملکی) باشد.

امروزه کمتر شرکت حمل و نقل (به ويژه جاده ای) ايران دارای کاميون ملکی هستند و ناوگان تحت پوشش نيز با وزيدن اندک نسيمی به شرکت ديگری متمايل شده و ديده شده است که شرکتی که 300 کاميون تحت پوشش داشت در طی دو ماه تمامی ناوگانش به شرکت رقيب روی آوردند که حاکی از ضعف ساختاری شرکت های حمل و نقل ايران بالاخص حمل و نقل جاده ای و عدم باور رانندگان به شرکت تابعه و احتياج آنان به کار در شرکت ديگر، عامل اين فعل ايشان می باشد.

امروزه تفکيک وظايف و عناوين کرير و فورواردر در حمل و نقل جاده ای ايران به غايت غامض و مشکل است. شرکت هایی که در هر ماه ده ها محموله را جابجا می کنند بدون داشتن کاميون تحت پوشش و مجوز فورواردری آن محمولات را در اختيار شرکت هايی قرار می دهند که کاميون تحت پوشش در اختيار دارند.

در بسياری از کشورهای مترقی دنيا مجوز فعاليت فوروادرها NVOCC ها MTO ها توسط عضو ملی پيوسته فياتای آن کشور صادر می گردد. در حالی که به باور بسياری از بزرگان اين صنعت در کشور ايران مدارک مذکور بايد توسط نهادهای دريايی صادر گردد. در کشور عراق که بندر فعال آن بصره است فوروادرها را با نام NVOCC می شناسند و توسط مرجع حمل و نقل جاده ای صادر می گردد. امروزه چند شرکت کشتيرانی در ايران به عنوان MTO فعال هستند.

با گسترش حيطه فعاليت فورورادرها به ساير زمينه ها نظير بازاريابی، کارگزاری گمرک، بوروکر، لجستيک و... تعريف اين که فورواردر چه کاره است روز به روز سخت تر می شود در تمام دنيا و شايد تا صباحی ديگر در صورت عدم پافشاری مجمع هایی با قدمت کهن چون فياتا، فورواردر را کارگزار تجارت خواهند ناميد.

و اما  با بررسی سوابق عملی برگزيدگان دوره قبل آزمون تاسيس شرکت های حمل و نقل بين المللی ملاحظه می گردد که قريب به اتفاق آنان از فعالان حمل و نقل دريايی بودند. چنان که برخی از همکاران نيز اشاره نمودند گزينش آنان بر اساس قوانين جاری کشور بوده است. شايان توجه است که آزمون برای حمل و نقل جاده ای برگزار می گردد.

ضمن استقبال از حضور همه اقشار صنعت حمل و نقل در اين آزمون در چارچوب قانون در اين صنف شايد عدالت اجتماعی ايجاب کند که به فعالان صنعت حمل و نقل جاده ای امتياز به حق برای آنان در نظر گرفته شود. مثلا امتياز نهايی آزمون از 100 باشد امتياز 5 نيز افزون بر آن برای فعالان حمل و نقل جاده ای در نظر گرفته شود امتياز 1 نيز برای آنانی که به زبان انگليسی (دارای مدرک آيلتس و ...) هستند در نظر گرفته شود امتيازات ديگری نيز برای ساير ويژگی ها می توان با اجماع نظر بزرگان اين صنف در نظر گرفت.

به رغم اينکه مردمان اين سرزمين با پيشينه گهربار دارای ذکاوت و هوش بالايی هستند برخی از معضلات صنعت حمل و نقل کشور ساليان متمادی بدون گشايشی موجب خسران ملی و آزار فعالان اين صنف شده اند.

در نخستين گام و برنامه کوتاه مدت بايد منابع و کتب مربوط به تمام شقوق حمل و نقل مورد بازنگری و به روز رسانی قرار گيرند که منبع يادگيری و آموزش نسل آينده ساز اين پيشه خواهند بود. آنگاه در برنامه ميان مدت تشکل های صنفی ساماندهی شوند و موازی با آن علم روز اين صنعت توسط بزرگان و علمای اين صنف همچون استاد دانشمند و دانشمندان محترم اتاق بازرگانی بين المللی ايران و سازمان راهداری و حمل و نقل و ساير فعالان تدوين و ارائه گردد.

امروزه در بسياری از کشورهای جهان ساليانی است که در صنعت حمل و نقل مفاهيم کاربردی چون مبادله الکترونيکی داده ها، نقطه تجاری و ... مطرح و مورد استفاده قرار می گيرند.

3- مديريت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استناد اختيارات قانونی فرصت حضور همه فعالان حمل و نقل، فارغ از نوع فعاليت در اين آزمون را می دهند و اين نشانگر اوج بزرگ منشی مديران حمل و نقل جاده ای کشور است.

اگر يک فعال حمل و نقل ريلی محمولات کانتينری يک عمر به حمل محمولات کانتينری از مبدا بندر عباس به مقصد بندر خشک آپرين مشغول باشد و به سبب علاقه وافر بر علم روز حمل و نقل کانتينری مسلط باشد اگر به سازمان محترم بنادر و دريانوردی مراجعه نموده و جهت راه اندازی يک شرکت کشتيرانی به پشتوانه سالها تجربه و دانش خود راهنمايی بخواهد آنان محترمانه در خروج را نشانش خواهند داد.

در حالت عام اين يک واقعيت انکار ناپذير است که اندوخته ها عملی و علمی يک مدير حمل و نقل جاده ای از حمل و نقل دريايی به نسبت يک کارمند شرکت کشتيرانی اندک است و بر عکس.

ادامه دارد ...

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید صالح یحیویی 0 0

    در ماده ۲ آیین نامه اجرائی قانون حمل و نقل و عبور کالای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۸/۰۵ / ۱۳۷۷ به صراحت آمده است. ماده ۲ - حمل و نقل کالای عبوری از قلمرو گمرکی جمهوری اسلامی ایران منحصر به یک وسیله خاص نبوده و حمل آنها با وسایط نقلیه گوناگون اعم از کشتی، کامیون، قطار، هواپیما و لوله یا ترکیبی از آنها(حمل مرکب) تحت ضوابط این آیین نامه مجاز می باشد. چنانچه بالعین ملاحظه می گردد حمل و نقل و نقل و انتقال به واسطه لوله به عنوان یکی از شقوق حمل و نقل در ایران به سان سایر کشورها توسط قانون گذار به رسمیت شناخته شده است. ما جمع کثیری از نیروهای وزارت نفت و شرکت های تابعه به عنوان عضویی از جامعه حمل و نقل بین المللی تصمیم به شرکت در بیستمین دوره آزمون تاسیس شرکت های حمل و نقل گرفته ایم و با توجه به درخواست های مکرر اینجانبان مجری آزمون تصمیم به تمدید زمان ثبت نام نموده اند که بدین وسیله سپاسگزاری می کنیم لهذا با توجه به آغاز تردد اینجانبان به سوی سازمان های راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ها از تمامی هموطنانی که قصد تردد در جاده های مواصلاتی منتهی به ادارات مذکور طی ایام آتی را دارند با توجه به حجم سنگین ترافیک استدعا می شود که سفر خود را به تاخیر بیاندازند. هزاران نفر مشتاق آماده حضور هستند. از نوآموزانی که در آزمون داخلی و آزمایشی انجمن کشتیرانی و خدامات وابسته شرکت نموده اند و قبول شده اند و آنانی که قبول نشده اند(صندلی خالی است) آزمون دیگرباری مقرر شده است که چند روز آینده برگزار گردد متمنی است که نمونه سوالات را به نحوی تو Share بگذارند سپاسگزار خواهیم بود حداقل همه اعضای این خانواده حمل و نقل با نمونه سوالات آشنا شوند. هان ای دل غافل یکی از تشکل های صنفی خیز بلندی را جهت تصاحب جایگاه ملی و فراملی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران آغاز بنموده است از ما گفتن. شایان توجه است که با تصمیم قاطع اینجانبان زین پس به کرات در خصوص حمل و نقل از طریق لوله سخن ها گفته خواهد شد لذا مستدعی است با توجه به ناموزون بودن " فعال حمل و نقل لوله ای " " فعال حمل و نقل از طریق لوله " ترویج گردد.

  • آرزو امیدوار 0 0

    دیدید برخی از کاندیداها برای آنکه –مثلاً - سورپرایز کنند ثبت نام را به روز آخر و لحظات آخر موکول می کنند. متاسفانه این تبدیل به یک سنت بد شده است دیگر همه می دانند که هر چیزیی و هر موضوعی که تاریخ انقضاء داشته باشد حتماً تمدید خواهد شد. خواه شیر پاکتی برگشتی از مغازه باشد خواه چیز دیگری بدینوسیله آغاز حضور مقتدرانه فعالان حمل و نقل از طریق لوله را در همین بدو امر به جامعه حمل و نقل تبریک و تهنیت عرض می نمایم

  • ارسطو عامل(حامل) 0 0

    آخ آخخخ! عروسک چینی ه من دکتر شفاعتم کرد نیگاه به ساعتم کرد اون یارو قد بلنده داره به من میخنده! آقا…آقا!.. نقی: مگه میشه، مگه داریم برگزاری دومین تجمع فعالان حمل و نقل مقابل نهاد ریاست جمهوری در این تجمع خود جوش که با حضور پر رنگ دانشجویان و فعالان تاسیسات، کشتیرانی و دریایی برگزار گردید آنان ضمن اعلام اینکه " حمل و نقل کلهم واس ماس " با صدور دومین بیانیه ای ضمن درخواست دستگیری ارسطو عامل - جوجه فوکلی تازه به ۱۸ چرخ رسیده عاشق پیشه - خواستار دستگیری مسعود نیز شدند.(نقی معمولی خطاب به بابا پنچعلی) نمی دونی کدوم مسعود را میگن؟ آخه ما خیلی مسعود داریم مسعود ذهبیون داریم مسعود دانشمند داریم مسعود مهاجر داریم مسعود پلمه داریم مسعود خوانساری داریم و… بابا پنچعلی: تو حرف نزن، یارانه مو بده

  • لطیف 0 0

    ایپزودهای از دیالوگ های سریال دردسرها عظیم ۲۰ در فضایی آکنده از عشق در حالیکه بهار خانم بچه در بغل از نزد آقا لطیف می رود آقا لطیف خطاب به بهار می گوید آقا لطیف: بهار خانم بهار خانم… هیچ چی(یادداشت های توضیحی: یعنی خیلی دوستت دارم) بهار بر می گردد و خطاب به آقا لطیف بهار: منم همینطور(یادداشت های توضیحی: یعنی منم همین طور، خیلی دوستت دارم) آقا لطیف: ارسلان، ارسلان… وای مگه میشه، این معترضان در مورد اون دکل یا شاید دکل های گم شده چیزی نگفتند؟

  • مکانیک کامیون هم میتونه شرکت کنه؟ چون من مکانیک هستم 0 0

    کاش وزارت نفتى ها زود وارد عمل میشدند تا بابک زنجانى سازمان راهدارى را هم مثل شرکت نفت به منجلاب میکشید …اگرفرمایشات آقاى یحیوى صحیح باشد.. این بحثحمل ونقل لوله اى یک ترادژى مسخره هست تا کارمندان شرکت نفت وارد آزمون شوند… دلیل اثبات این موضوع این هست که ماده ٢ آیین نامه عبور خارجى را بلد هستند چطور تحریف کنند و موفق به این کار هم شده اند اگر لوله به عنوان ترانزیت باشد چطور براى آن پروانه ترانزیت از طریق گمرک صادر میگردد؟؟؟!!! با این تحریف قانون کلیه خدمه هاى شرکت هاى هواپیمایى هم میتوانند در آزمون شرکت کنند چون آنها هم در هوا کار ترانزیت مسافر و کالا را انجام میدهند،،، حتى خدمه هاى قطارهاى مسافربرى رجاء هم میتونند شرکت کنند!!!!! اصلا یادم رفت خدمه هاى لنج هاى بارى در سواحل جنوب وشمال کشور هم همینطور!!!! از همه مهمتر کارگران ریل گذارى راه آهن هم میتونن…و… در آخر تقاضا دارم کمسیون ماده ده آیین نامه تاسیس براى تخلفات کارمندان کلیه صنوف یاد شده هم رسیدگى کند تا این بحثکاملا بصورت قانونى باشد!!!!!!واقعا افسوس باید به صنعت حمل ونقل کشور گریست که کارکنان غیر مرتبط حمل ونقل در این آزمون بدون هیچ سوابق عملى بیاد در آزمون شرکت کند… اگر این طور باشد خود مسولین سازمان راهدارى هنوز معنى ترانزیت و تفاوت آن را با(حمل ونقل بین المللى) درک نکرده اند…ماده ٢ آیین نامه کالاى عبورى از ترانزیت سخن به میان آورده هست نه از حمل ونقل!!!!!

  • متصدى پمپ بنزین 0 0

    آیا متصدى پمپ بنزین هم میتونه آزمون شرکت کنه؟!!! والا خسته شدیم همش از باک پر کردن و پول بنزین گرفتن!!! خلاصه ماهم طبق ماده ٢ آیین نامه حمل ونقل لوله اى انجام میدیم

  • سید صالح یحیوی 0 0

    چندین سال است که همکاران اینجانب در شرکت گاز مشغول واردات(از ترکمنستان و جمهوری آذربایجان برای مناطق مرزی) و صادرات گاز به کشورهای همجوار از طریق لوله هستند و تحویل و تحول محمولات نیز در چارچوب قانون به ویژه قانون امور گمرکی انجام می گیرد. و حمل و نقل از طریق لوله سالیان متمادی است که به عنوان بخشی از صنعت حمل و نقل شناخته شده است حتی کنوانسیون ها و قوانین مکتوب مختص خود را دارد. انجمن صنفی شرکت های نقل و انتقال بین المللی از طریق لوله و خدمات وابسته در آستانه برگزاری مجمع تاسیس از تمامی همکاران خانواده حمل و نقل انتظار مساعدت و راهنمایی به ویژه در نگارش اساسنامه را دارند. یکی از بزرگواران از شخصی نام برده اند که در دوران تحریم تخلفاتی انجام داده بودند ضمن دعوت دوستان به فراموشی گذشته یادآور می گردد که هر محدودیت غیرقانونی و ناهنجار به اذعان تمامی علما و جامعه شناسان عامل فساد می باشد. در گذشته هر چه بوده باید فراموش کرد و به روزهای درخشان آینده چشم دوخت. صنعت حمل و نقل کشور جزء مواردی بوده که تحت تحریم در محدودیت بوده است و افرادی در این بین سودهای سرشاری را عاید شدند. برای یک محموله پروژه ای(مختص پارس جنوبی) خریداری شده از چین با قاعده سی اف آر با شرکت حفیظ دریا برای یکصد کانتینر از مبدا بندر نینگبو چین به مقصد بندرعباس مراحل اولیه بوکینگ انجام شده بود. فروشنده اعلام کردند که بارفرابر چینی اعلام نموده اند با توجه به محدودیت تخصیص کانتینر امکان بارگیری سه ماه بعد خواهد بود. ما در اندیشه چاره جویی بودیم که بعد از بیست روز اعلامیه ورود برای یکصد کانتینر از طرف یک شرکت ایرانی دیگر دریافت گردید همه کانتینرها با حروف HDXU، IRSU و … شروع می شدند به عبارت دیگر همگی در مالکیت کشتیرانی حفیظ دریا بودند. شادمان با فروشنده تماس دیگر باری انجام گرفت ایشان گفتند از طریق یک شرکت واسط با کرایه حمل دو هزار دلار به ازای هر کانتینر بیشتر از آنی که شما از طریق دفتر تهران بوکینگ کرده بودید کار انجام شد. اگر آن شرکت حمل و نقل ایرانی یک هزار دلار به ازای هر کانتینر سهم خود را دریافت کرده باشد در طی ۲۰ روز یکصد هزار دلار درآمد داشته است. مواردی چون ب. ز در دوران تحریم بوده اند. ولی چنان که عرض شد باید فراموش کرد. سید صالح یحیوی – فعال نقل و انتقال از طریق لوله

  • ارسطو عامل 0 0

    حساس نشو، حساس نشو؛ پای چند صد میلیون در وسط است. دیروز بعد از مختومه شدن پرونده سریال، لب ساحل خزر حمام آفتاب گرفته بودم دیدم جوانی رعنا از کشتی پیاده شد و با عجله آمد سراغم. گفت: " کبریت داری؟ " گفتم: " آری " با قوطیش گرفت و گفت: " میخوام مثل آقای زینال زاده در فیلم باسیکلران بزارم لای پلک و گونه ام بخونم خوابم نبره امتحان دارم دو سه روز بخونم قبولم " این سفره ایست پهن شده برای همه همه چیز را میشه تفسیر به رای کرد و دور زد مثل باسیکلران

  • دوست کاپیتان و مکانیک کامیون 0 0

    طبق بند الف ماده ١٣ آیین نامه تاسیس شرکت هاى حمل ونقل بین المللى افراد مورد نظر جناب آقاى یحیوى و کارمندان مرتبط فعال حمل ونقل لوله اى زمانى میتوانند در آزمون شرکت کنند که وزارت نفت و سازمان هاى تابعه آن بعد از تایید کردن سوابق سال هاى اجرایى(مستعفى " بازخریدى " بازنشستگى) آنان را نیز تایید نمایند… لذا درصورت عدم تایید یکى از ٣ مورد موصوف تنها سوابق اجرایی نمیتواند ملاک ثبت نام گردد… ضمنا وزارت نفت با آن همه عظمت خود نمیتواند معینات نفتى خود را به مسیولیت خود ترانزیت نماید چون ترانزیت کالا(به جز حمل با راه آهن که با تعهد راه آهن جمهورى اسلامى ایران مییسر میباشد) کلیه ارگانهاى دولتى و بخش خصوصى میبایست با تعهد و مسولیت یک شرکت حمل ونقل بین المللى نسبت به این کار اقدام نمایند…(حتى ترانزیت بصورت لوله اى) … لذا اگر گمرک ایران در انجام ترانزیت لوله اى صرفا با مسولیت وزارت نفت این رویه را بدون قبول اظهارنامه ترانزیتى از شرکت حمل ونقل پذیرفته باشد این عمل گمرک مغایر قانون میباشد…

  • فعال حمل ونقل بین المللى کالا 0 0

    جناب یحیوى اگر هر صادر کننده اى و هر وارد کننده اى به عنوان فعال حمل ونقل بین المللى محسوب گردد میبایست همه اشخاص دارنده کارت بازرگانى هم به عنوان واجد شرایط در ثبت نام آزمون گردد،،، که اصلا هم این طور نیست که جناب عالى فکر میکنید،،، در ضمن طبق همان ماده ٢ آیین نامه کالاهاى عبورى و قوانین گمرکى حتى ترانزیت با لوله هم باید توسط شرکت هاى حمل ونقل بین المللى انجام پذیرد… لذا شرکت نفت نمیتواند در این موضوع دخالت(فورواردرى) بنماید و اگر غیر از این باشد شرکت نفت تخلف بزرگى را مرتکب شده هست… ضمنا در کامنت تان(به جمع کثیرى ازنیروهاى وزارت نفت و سازمان هاى تابعه آن اشاره نموده اید) که اگر هم زیاد به موضوع خوشبینانه نگاه کنیم امثال شما و همکارانتان باید وفق بند الف ماده ١٣ آیین نامه بعد از اخذ معرفى از وزارتخانه یا مستعفى یا بازنشسته یا بازخرید باشید…در ضمن جاده ها زیاد ترافیک نیستند از پس هوا اونقد گرم هست همه نشستن خونه

  • فیروز 0 0

    به ضرس قاطع عرض می کنم وقتی نورسیده ای وارد خانواده می شود بعضی از بچه ها حسادت می کنند این حسادت دوست داشتنی و موقتی است قُمپُز در کردن نیست. اگر مراد و مقصود به رسمیت نشناختن حمل و نقل از طریق لوله به عنوان یکی از شقوق حمل و نقل باشد. این فعل و ترک فعل خود غیر قانونی است امروزه به سان ایران در تمامی کشورها حمل و نقل از طریق لوله به عنوان یکی از شاخه های حمل و نقل شناخته شده است. و اگر مراد و مقصود دلتنگی از بابت شرکت در آزمون است اینجانبان تمامی شرایط را دارا هستیم و اگر اظهار شود که این آزمون برای حمل و نقل جاده ای و از طرف متولی آن سازمان محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار می شود سخنی به حق است و تنها حق فعالان حمل و نقل جاده ای است و اما چون سایر شقوق به ویژه دریایی ها رخصت شرکت در آزمون را پیدا کرده اند ما نیز به حقیم و به ضرس قاطع عرض می کنم آماده هستم در حضور داوران خبره با داناترین آنان در آزمون(سنتی و یا آنلاین) شرکت کنم و برتری فعالان حمل و نقل از طریق لوله را اثبات کنم. بعد هم خوشا به حالتان در این ایام گرم سال، زیر هوای مطبوع و خنک کولر اوقات سپری می کنید همکاران من در آن گرمای جهنمی در دمای به قولی ۶۷ درجه ماهشهر در حال کنترل پمپ گاز در ایستگاه هستند تا مبادا حمل و نقل بین المللی گاز دچار وقفه شود. " خدایا ما را بخاطر قمپوزهایی که تابه حال در کردیم و لُغُزهایی که خواندیم ببخش و بیامرز و در آمپاس قرار نده… الهی آمین "

  • راننده لوکوموتیو 0 0

    هر عضو جدید خانواده باید بر اساس ماده ١٣ و بندهاى آن(آیین نامه تاسیس) باشد(مستعفى بازخرید بازنشسته) و الا مثل بچه معلول میباشد در ضمن براى کارکنان تاسیسات جنوب کشورخسته نباشید عرض میکنیم همچنین براى کارمندان راهدارى که در زمستان به عنوان راهدار بعضى از آنها به رحمت ایزدى رفته اند… همچنین راه هاى مواصلاتى به ادارات سازمان راهدارى بدلیل تابستان تا اطلاع ثانوى باز میباشد و هرچقدر ثبت نام کنندگان هم زیاد باشند بازم باز میباشد.

  • آرزو امیدوار 0 0

    خدا را شکر خانم دکتر گفتند " مامان و بچه هر دو سالم هستند یه بچه ناز و تپل " وانگهی اگر بچه معلول بود نامرد چه جوری دلت اومد بزاری سر کوچه، اون هم هدیه خداست، اون که گناهی نداره حداقلش می دادی به آقای ربیعی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اون که گفته بود سر کوچه رها نکنید، بیارید بدید به من، من ازش نگهداری می کنم آخ آخخخ! آقا لطیف! بهار خانم! کجایید؟ وای مگه میشه…

  • عضو هیات مدیره 0 0

    سر کوچه نمیذاریم علم پزشکى الان بچه هاى معلول رو قبل از بدنیا اومدن سقط میکنه مجال نمیده بیاد این دنیا: نتیجتا اگر واجد شرایط ماده ١٣ نباشه سازمان راهدارى مثل پزشک ها مجال نمیده بیاد …

  • آرزو امیدوار 0 0

    به ضرس قاطع می تونم بگم دارید مغلطه می کنید. عمل سقط دارای منع شرعی و قانونی است. می تونید به رساله مراجع مراجعه کنید. سالیانه میلیون های کودک معلول به دنیا می آیند آنها هم حق زندگی کردن دارند. " اون هم هدیه خداست، اون که گناهی نداره " وای خدایه من؛ به کجا چنین شتابان؟ به خاطر چند میلیون پولی(که چرک دست است و آقایون و خانومها برنامه ریزی کردند تا از فروش شرکتی که تاسیس خواهند نمود به دست آورند) در اندیشه قتل نفس با کمک زیرمیزی گیرها هستند. اگر فعالان حمل و نقل از طریق لوله جایتان را تنگ کرده اند. باشه، " حمل و نقل کلهم واس شماست " باقی بقایتان ایام به کامتان

  • عضو هیات بازرس 0 0

    مغلطه نمیکنیم! شما مغلطه میکنین که شخص غیر واجد شرایط را به یک نورسیده به خانواده تعمیم ومقایسه میکنید. مملکت قانون داره