| کد خبر: 51799 |

◄ جزییات بیستمین دوره آزمون تأسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا

تین نیوز | بيستمين آزمون تأسيس شركت های حمل‌ و نقل بين‌ المللی كالا، نيمه دوم مرداد ماه امسال و بعد از ماه مبارك رمضان در تهران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور، محمدجواد عطرچيان، مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌ هاي مرزي سازمان با بيان اين خبر اظهار داشت: آزمون اين دوره نيز به مانند دوره قبلي، عمدتاً بر مهارت های تخصصی و اطلاعات كاربردی داوطلبان استوار است كه تاريخ شروع و پايان ثبت نام و زمان و محل برگزاری آزمون متعاقباً از طريق وب‌سايت رسمي سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ اي كشور ، اطلاع رسانی مي شود.

وي تأكيد كرد: در اين آزمون صرفاً واجدين شرايط براساس آيين نامه تأسيس و فعاليت شركت های حمل‌ ونقل بين‌ المللی كالا مصوبه يكصد و شصت‌ و يكمين جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری كشور، امكان شركت داشته و لذا آن دسته از واجدين شرايط می توانند با مراجعه به وب سايت سازمان نسبت به شرايط، و ضوابط و نحوه ثبت‌ نام، اطلاع حاصل نمايند.

عطرچيان همچنين اظهار داشت: جهت مساعدت به داوطلبين، بخش‌ هايي از منابع مراجع و سرفصل‌ های آزمون، در وب‌سايت سازمان اعلام شده است. بديهي است معرفي منابع اعلامي هيچ گونه تعهد عرفي يا قانوني براي سازمان جهت الزام به طرح سوال از تمام يا قسمت‌ هايي از آن منابع ايجاد نكرده و براساس آيين‌ نامه صدرالاشاره، كليه متقاضيان مي‌ بايست؛ دانش، تجربه و مهارتهاي لازم مرتبط با كليه موضوعات حمل‌ ونقل بين‌ الملل را براي تصدی سمت مديرعاملی، دارا باشند و ترتيبي اتخاذ خواهد گرديد تا قبول‌شدگان بيشتری به‌مانند دوره قبل كه حائز بالاترين رتبه‌های كسب‌شده بودند، نسبت به تاسيس شركت حمل‌ونقل بين‌المللی كالا در سراسر كشور، اقدام نمايند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانى 0 0

    این گفتار شما این شبهه را بوجود میاورد که(شاید) از بین پرسنل خدوم سازمان راهدارى که از نحوه کل تعیین سوالات منابع حتى جنابعالى هم آگاه میباشید به تعدادى از نزدیکان خود اعلام نمایید تا آنها هم نسبت به نحوه مطالعه خود برنامه ریزى کنند…لطفا قبل از آزمون تکلیف این کار رو مشخص نمایید…

  • منتقد 0 0

    جناب آقاى عطرچیان لطفا آیین نامه را تحریف نکنید… در نظرات خود لطفا به ماده و تبصره آیین نامه اشاره بفرمایید تا مطلع شویم و حرف هاى جنابعالى را دریابیم… سایت سازمان در مورد منابع را مطالعه کردیم … تغییرات منابع خیلى افتضاح هست!!! شما به همان استناد آیین نامه که اشاره کرده سازمان میبایست براى مدیران فعلى شرکت هاى فعال دور ه هاى آموزشى برگذار نماید کى این کار رو کردید که الان هم شرکت کنندگان بتوانند از مقاله هاى آنها هم استفاده نمایند…(منابع جدید فقط شده مقاله باران). یک نفر فقط میخواهد به شما مسولین این آیین نامه را تدریس نماید!!!! تا آن را بدرستى انجام دهید..

  • طیب 0 0

    بارها در جلسات انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران مطرح شد که برگزاری آزمون دردی را درمان نخواهد کرد بلکه باعثبیشتر شدن مشکلات نیز خواهد شد چرا که اکثر شرکت کنندگان با هدف فروش چند صد میلیونی در آزمون شرکت میکنند و این نشد آئین نامه تاسیس و فعالیت ما در ادبیات روستاییمان به این میگوییم آئین نامه تاسیس و فروش, این از یک طرف و از طرف دیگر با مشاهده لیست شرکتهای متخلف دارای ردیف مرزی بلاتکلیف اعلامی از سوی گمرک و لیست شرکتهای متخلف دارای کارنه تیر تسویه نشده از سوی اتاق بازرگانی و لیست شرکتهای متخلف دارای فساد مالی و … اعلامی از سوی تعزیرات به سادگی درمییابیم که نحوه واگذاری مجوز شرکت(صرفا قبولی در آزمون) اشتباه بزرگی است که همچنان این اشتباه تکرار میشود, تضمین هایی که بصورت چک و سفته, اتاق بازرگانی و بیمه ها از شرکتها میگیرند اصلا جوابگوی ضرر و زیان صاحبان کالاها نمیشود چون این چک ها هیچگاه پشتوانه ای نداشته و ندارند, در مورد شرکتهایی که قبلا تاسیس شده اند قاعدتا نمیتوان کاری انجام داد چون این بنگاه ها اکثرا ضعیف بوده و توان افزایش سرمایه ندارند و به همین روال میمانند ولی میتوان برای آینده تصمیم گیری کرد که به این آسانی دیگر مجوز داده نشود, تفاوت تاسیس شرکت حمل و نقل بین شهری درجه دو(نه درجه یک) با تاسیس شرکت حمل و نقل بین المللی ۲ میلیارد تومان است که این یعنی یکجای کار ایراد دارد.

  • در جواب طیب 0 0

    آقاى طیب در کامنت خود حرف از ضرر وزیان صاحبان کالا سخن به میان آورده هست!!! حتما همان قاچاقچیان منظورش بوده هست.. که بعد از کشف قاچاق کالاهایشان از طرف دولت ضبط میشود!!!. جناب طیب مگر شما نمیدانید بار کج به مقصد نمیرسد… کدام صاحب کالا ضرر کرده هست که این هم باشد دومى؟؟؟!!شاید هم خود آقاى طیب صاحب یکى دوتا شرکت هستند و میخواهند شرکتى دیگر تاسیس نشود تا قیمت شرکت ایشان ده میلیارد شود…

  • طیب 0 0

    همکار عزیز که نامتان را نمیدم، اولا اینکه خطاب با من با زبان سوم شخص حرف زدنتان کاملا بى ادبانه و به دور از احترام است که خواستم تذکر بدم، ثانیا شما منظور من را کاملا اشتباه فهمیده اید یا اینکه اصلا اینکاره نیستید، منظور من این است که وقتى مجوز شرکت حمل و نقل بین المللى به راحتى قبولى در ازمون صادر میشود به دلیل اینکه اکثرا قبولین سرمایه قابل توجهى ندارند انکیزه تخلف در انها به وجود می اید، قیمت ششصد میلیونى شرکتها در برابر کالاهایى که میلیاردها ارزش دارند و مسئولیت حمل انها بعهده همین شرکتهاست عددى نیست، خیلى زیادند تعداد شرکتهایى که از زمان تأسیسشان سه ماه هم نکذشته ده میلیارد کالاى تجار خارجى یا ایرانى را فروخته و مرتکب خیانت در امانت شده و زیان غیر قابل جبران به اقتصاد کشور وارد ساخته اند و مدیرانشان از مملکت فرار کرده اند، منظور من تخلف خود شرکتها با تطمیع راننده هاست نه تخلف صاحبان کالا، من مخالف این هستم قیمت شرکتها افزایش یابد زیرا برکزارى ازمون خود باعثاین دلال بازى ها میشود و لى متاسفانه باز هم این روند غلط ادامه دارد.

  • چرا فعال حمل ونقل هستم،، خوبم هستم 0 0

    جناب آقاى طیب مشکل نظر جنابعالى در کل شرکت هاى حمل و نقل نیستند!!! مشکل قانون تجارت ایران هست که یک شرکت را چه حمل و نقل چه شرکت دیگر با حداقل سرمایه یک میلیون ریال تاسیس میکند!!! یک میلیون ریال پول دوسه تا بستنى و … هست!!! کدام شرکت ها سرمایه میلیاردى دارند؟؟؟ که شرکت تازه تاسیس هم داشته باشد؟؟؟ ضمنا دنیا قانون دارد هرکسى میلیارد ها خورده و فرار کرده به جز رییس بانک … اسم شو بدى پلیس اینتر پل دستگیرش میکنه!!! ضمنا کدوم صاحب کالاى میلیاردی میاد بدون بررسى و رزومه یک شرکت بارش رو بده به یک مبتدى تا اونم بارش رو بدزده!!!!! لطفا در انتظار نباشید که قیمت ها شرکت ها به ده میلیارد تومان برسه؟؟؟!!!

  • محمود ساری 0 0

    با سلام لطفا منابع امتحان رو بفرمائید واز کجا تهیه نمایم. کتابفرشی یا از اتاق بازرگانی. اگه ممکنه نمونه سوالات را ایمیل نمائید باتشکر از شما