| کد خبر: 50935 |

جزئیات برنامه‌های هفته ایمنی راه‌ها / سخنرانی آخوندی و فانی در یکی از مدارس تهران

تین نیوز | رئیس کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: شعار امسال هفته جهانی ایمنی راه‌ها در ایران، "بچه‌ها را از خطراتی که در راه‌ها در کمین آنان است، نجات دهید" انتخاب شده است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید معیدفر با اشاره به آغاز هفته جهانی ایمنی راه‌ها (۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت) که در دهه (۱۰ ساله) جهانی ایمنی راه‌ها (۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰) و به انتخاب سازمان ملل متحد قرار دارد گفت: سعی شده در ایران نیز همگام با دنیا در هفته جهانی ایمنی راه‌ها که هفته نخست ماه "می" هر سال است، فعالیت‌هایی انجام شود که برگزاری کمپینی در ارتباط با حمایت از بچه‌ها در راه‌ها، محور این فعالیت‌هاست.
 
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اجتماعی با بیان اینکه این سومین بار است که هفته جهانی ایمنی راه‌ها در دنیا گرامی داشته می‌شود، گفت: در این ۱۰ سال به صورت یک سال در میان تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات جاده‌ای انجام می‌دهند.
 
رئیس کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به گسترش فرهنگ پسندیده اهمیت به کودکان و فرزندان در خانواده‌های ایرانی که سبب شده مردم ایران همه حیات خود را برای تعالی زندگی آینده‌سازان کشور هزینه کنند، افزود: ما هم می توانیم این هفته جهانی را به یک فرصت برای ارتقای ایمنی در رانندگی خانواده‌ها و توجه بیشتر به موضوع ایمنی و سلامت مردم به خصوص کودکان در رفت و آمد در جاده‌ها تبدیل کنیم.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون ایمنی راه‌ها دو روز آغازین و پایانی هفته ایمنی راه‌ها را گرامی می‌دارد، گفت: تمام فعالیت‌ها حول این محور است که خانواده‌ها متعهد باشند تا توجه بیشتری به ایمنی در رانندگی به خصوص ایمنی کودکان داشته باشند.
 
معیدفر ادامه داد: قرار است در این هفته در هر استان یا حتی هر شهرستان یک مدرسه به صورت نمادین مراسم هفته ایمنی راه‌ها را برگزار کنند. در این مراسم‌ها علاوه بر حضور همه مسئولان مرتبط با ایمنی راه‌های استان‌ها و ارائه پیام‌های مفید به دانش‌آموزان برای توجه دادن خانواده‌ها به ایمنی راه‌ها، "بیانیه بچه‌های ایران برای ایمنی راه‌ها" نیز قرائت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این بیانیه در فوم‌بوردی آماده شده و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی پایان آن را امضا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: اعضای این کارگروه‌های استانی شامل پلیس، ‌ راهداری، ‌ آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس و ... می‌شود.
 
عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری مراسم دیگری در روز پایانی هفته جهانی ایمنی راه‌ها گفت: از آموزش و پرورش خواسته‌ایم در روز ۲۰ اردیبهشت بیانیه را در تمام بوردهای مدارس سراسر کشور نصب کرده و در مراسم صبحگاه از سوی خود دانش‌آموزان نیز قرائت شود. همچنین محصلان مدارس دفتر یادبودی تهیه کرده و یک به یک دانش‌آموزان در این دفتر یادبود حمایت خود از کمپین حمایت از ایمنی بچه‌ها را تأیید و امضا می‌کنند.
 
معیدفر با اشاره به برگزاری مراسم اصلی هفته جهانی ایمنی راه‌ها در تهران افزود:‌ در روز ۲۰ اردیبهشت در یکی از مدارس تهران با حضور اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها و همچنین وزیران آموزش و پرورش و راه و شهرسازی طی مراسمی در خصوص اهمیت این بیانیه و کمپین صحبت خواهند کرد. البته هنوز مدرسه‌ای که قرار است مراسم اصلی درآن برگزار شود، انتخاب نشده است.
 
وی این کار را آغاز یک راهی دانست که باید تمام دستگاه‌های مرتبط با ایمنی راه‌ها، فعالیت‌های خود را بر این حوزه (توجه به ایمنی بچه‌ها در رانندگی) متمرکز کنند.
 
رئیس کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها شعار هفته جهانی ایمنی راه‌ها را "have saved kid,s lives" عنوان و اظهار کرد: ما نیز در ایران شعار "بچه‌ها را از خطراتی که در راه‌ها در کمین آنان است، نجات دهید" برگزیده‌ایم.
 
استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران تأکید کرد: قرار است در سپتامبر ۲۰۱۵ سران کشورهای مختلف که در سازمان ملل متحد جمع می‌شوند، همزمان با اجلاس این سازمان در نشست فوق‌العاده‌ای با یکدیگر درباره اهداف توسعه هزاره گفتگو کرده و بازنگری جدی‌ای در اهداف یادشده انجام دهند. یکی از مفادی که در این منشور نیامده، موضوع ایمنی راه‌هاست که در این اجلاس موضوع ایمنی راه‌ها نیز به منشور جهانی اهداف توسعه پایدار در کشورها گنجانده می‌شود. امسال کشورهای عضو سازمان ملل متحد در هفته جهانی ایمنی راه‌ها با شعار "نجات جان بچه‌ها از خطرات راه‌ها" به استقبال اجلاسیه جهانی سپتامبر ۲۰۱۵ سازمان ملل می‌روند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.