| کد خبر: 4884 |

۲۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در خراسان رضوی نیاز است

تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل هزار و 500 پروژه نیمه تمام در این استان را 25 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

ˈمحمدحسن واحدیˈ روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی با حضور معاون رییس جمهور در مشهد همچنین میزان بدهی دستگاههای ذیربط به پیمانکاران بابت اجرای پروژه های مختلف عمرانی اعم از ملی و استانی را در خراسان رضوی چهار هزار و 200 میلیارد ریال ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر به تخصیص این اعتبارات شد.
 
وی در ادامه حاشیه نشینی را یکی از معضلات مهم مشهد دانست و افزود: مطالعات این منطقه در ستاد توانمندسازی استان در هفت بخش مصوب و پروژه های بسیار برای توانمندسازی این مناطق احصا شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: طی 9 سال گذشته بیش از 40 هزار نفر از دستگاههای اجرایی استان بازنشسته شده اند در صورتی که در این مدت تنها بیش از هفت هزار نفر مجوز استخدام صادر شده که همه آن نیز محقق نشده است.
 
ˈاحسان ارکانیˈ افزود: در قالب ˈطرح مهرآورانˈ چهار هزار و 264 مجوز استخدامی به خراسان رضوی داده اما بعد از مدتی لغو شد.
 
وی خواستار تخصیص اعتبار استخدام سه هزار نفر در دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی شد.
 
معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: میزان مشارکت اقتصادی و اشتغال در این استان به ترتیب 6/39 و 92 درصد می باشد که این میزان از شاخص متوسط کشوری بیشتر است.
 
ˈرضا جمشیدیˈ افزود: حدود 25 درصد جمعیت شاغل خراسان رضوی در بخش کشاورزی و بقیه در بخشهای صنعت، معدن و ساختمان و خدمات مشغول کار هستند.
 
وی اظهار داشت: در ابتدای پارسال هزار و 530 میلیارد ریال به خراسان رضوی اختصاص یافت که این میزان تنها 9/5 درصد از مجموع اعتبارات استانهای کشور می باشد و مجموع اعتبارات جاری و عمرانی استان در پایان سال گذشته 9 هزار و 700 میلیارد ریال بود.
 
او گفت: سال گذشته برای اجرای چهار هزار و 270 پروژه در قالب 20 فصل و 82 برنامه در استان تبادل موافقتنامه انجام شد و بیش از 99 درصد اعتبارات هزینه ای و 6/33 درصد اعتبارات عمرانی خراسان رضوی تخصیص یافت.
 
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین مجموع درآمدهای استان طی سال گذشته را 14 هزار و 970 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این میزان در مقایسه با درآمدهای سال قبل از آن 44 درصد رشد داشت.
 
وی گفت: میزان تورم در این استان نیز در پایان سال گذشته بر اساس اعلام بانک مرکزی 9/32 درصد بود که این میزان در کشور 1/32 درصد اعلام شد.
 
جمشیدی همچنین اظهار داشت: طی سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون دلار کالا از خراسان رضوی به سایر کشورها صادر و 399 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای این استان وارد کشور شد.
 
وی گفت: سهم گمرک خراسان رضوی در کشورهای همجوار بالا است زیرا 30 درصد از کل صادرات کشور به افغانستان و 50 درصد به کشورهای آسیای میانه از طریق این استان انجام می شود.
 
معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست با حضور معاون رییس جمهور همچنین گفت: منابع آب استان سالیانه با حدود 900 میلیون مترمکعب تراز منفی مواجه است و از مجموع 37 دشت استان 34 دشت بحرانی است.
 
یکی از نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با انتقاد از عملکرد مسوولان ذیربط در اجرای طرحهای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) گفت: دولتهای گذشته توجه چندانی به این مساله نداشتند و این پروژه به مظهر ناکارآمدی این دولتها تبدیل شد.
 
حجت الاسلام ˈمحمدحسین حسین زاده بحرینیˈ افزود: دولت یازدهم و از جمله شخص رییس جمهور باید به این مساله عنایت خاص داشته و به عنوان یک پروژه مهم ملی به آن اعتبار تخصیص دهند.
 
یکی دیگر از نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر توجه مسوولان به عدالت در توزیع اعتبارات گفت: انتظار نداریم ریالی از اعتبارات استانهای دیگر به خراسان رضوی و مشهد تخصیص یابد ولی انتظارمان این است که اعتبارات استان متناسب با جایگاه آن تخصیص و یا افزایش یابد.
 
حجت الاسلام ˈنصرالله پژمانفرˈ افزود: بودجه زیارت که قرار بود به خراسان رضوی اختصاص یابد با مصوبه مجلس شورای اسلامی بین چند استان تقسیم شد در صورتی که با توجه به جایگاه خراسان رضوی و مشهد بخاطر وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) و سفر سالانه میلیونها نفر زائر و مسافر به آن باید این سری اعتبارات با نگاه ملی به این منطقه تخصیص می یافت.
 
وی همچنین خواستار توجه بیشتر مسوولین ذیربط نسبت به ایجاد بسترهای لازم گردشگری زیارت در مشهد و تسریع در احداث قطار سریع السیر مشهد - تهران شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.