| کد خبر: 48714 |

جزئیات تغییرات نحوه تخصیص سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای؛ آغاز از اردیبهشت

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نحوه اجرای طرح توزیع سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای براساس پیمایش را دو مرحله‌ای خواند و گفت: مرحله نخست طرح قطعا از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین دغاغله با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیأت وزیران اختصاص سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور از طریق پیمایش محاسبه می‌شود گفت: جلسات کارگروه اجرای طرح طبق برنامه برگزار می‌شود و بر اساس تصمیمات این طرح در دو مرحله به اجرا در خواهد آمد.
 
وی افزود: قطعا مرحله نخست طرح اختصاص سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای براساس پیمایش از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال عملیاتی می‌شود.
 
مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در توضیح مرحله اول اجرای این طرح گفت: مرحله اول براساس اسناد حمل و بارنامه است كه از ارديبهشت ماه اجرا مي‌شود و با ثبت لحظه‌اي بارنامه و صورت وضعيت در بانك‌هاي اطلاعاتي سازمان، ميزان پيمايش وسيله‌نقليه در پايان هر ماه به صورت مكانيزه محاسبه مي‌شود و براساس آن، از سوي شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي سوخت مورد نياز اختصاص داده مي‌شود.
 
وی ادامه داد: مرحله دوم اختصاص سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای نیز از شهریور سال ۹۵ آغاز می‌شود. این مرحله براساس اطلاعات سامانه موقعيت‌ياب جغرافيايي يا GPS است. تا آن زمان تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور به سیستم GPS مجهز و میزان پیمایش‌ آنها بر اساس این سیستم محاسبه خواهد شد.
 
دغاغله با تأكيد بر اين كه تمام رانندگان فعال بايد براي دريافت سوخت از كارت هوشمند برخوردار باشند، افزود: از جمله مزاياي اجراي اين طرح مي‌توان به كاهش تخصيص سهميه سوخت به ناوگان غيرفعال، صرفه‌جويي در مصرف منابع انرژي ملي، افزايش بهره‌وري ناوگان حمل و نقل و جلوگيري از موارد احتمالي قاچاق سوخت در كشور اشاره كرد.
 
در جلسه ۵ بهمن ماه سال‌جاري مصوبه‌اي از سوي هيأت وزيران در زمينه تخصيص سوخت براساس عملكرد يا پيمايش وسيله‌نقليه به تصويب رسيد و به ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌هاي سراسر كشور ابلاغ شد. براساس اين مصوبه، رانندگاني كه در زمينه حمل و نقل عمومي فعاليت دارند از جمله كاميون، كاميونت، اتوبوس و ميني‌بوس متناسب با ميزان فعاليت و عملكرد خود سوخت دريافت مي‌كنند.
 
در راستاي اجراي مكانيزه اين طرح، كار گروه سامانه هوشمند تردد ناوگان در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ايجاد شده است كه جلسات آن با حضور نمايندگان ذي‌ربط به طور منظم برگزار و مصوبات آن به استان‌ها ابلاغ مي‌شود. در واحدهاي استاني هم مقدمات تشكيل كميته‌هاي كاري آغاز شده كه يكي از اعضاي آن صنوف حمل و نقل هستند و وظيفه اطلاع‌رساني و برگزاري جلسات توجيهي با اعضاي تحت پوشش را برعهده دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.