| کد خبر: 46178 |

جاده بیجار - همدان بعد از نیم قرن انتظار سال ۹۴ به بهره برداری می رسد

تین نیوز | مدیرکل منطقه شمالغرب وزارت راه و شهرسازی گفت: جاده بیجار - همدان بعد از نیم قرن انتظار، با توجه به تامین اعتبار، به طور قطع در هفته دولت سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.
 
مجتبی خدادادی در جریان بازدید از روند احداث این جاده گفت: این مسیر 150 کیلومتر طول دارد که 95 کیلومتر آن در حوزه همدان قرار دارد که کاملا آماده است و 55 کیلومتر دیگر هم با پیشرفت 75 درصدی در حوزه استحفاظی بیجار واقع است که تا شش ماه دیگر به اتمام می رسد.
 
او در خصوص احداث پل روی رودخانه تلوار نیز خاطرنشان کرد: طول پل بزرگ رودخانه تلوار با 65 درصد پیشرفت فیزیکی، حدود 600 متر است که با اختصاص حدود 110 میلیارد ریال به طور جدی در حال اجرا است.
 
مدیرکل منطقه شمالغرب وزارت راه و شهرسازی گفت: برابر برنامه ریزی های صورت گرفته، تا شهریور 94 کار احداث این پل نیز به اتمام خواهد رسید.
 
خدا دادی با اشاره به پیگیری های مستمر نماینده مردم این شهرستان عنوان کرد: برای ادامه کار این پل بیش از 110 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیش بینی لازم برای آن نیز شده است.
 
او با اشاره به تامین و انتقال بسیاری از قطعات و وسایل مورد نیاز پل، از پیمانکاران طرح خواست با عزم ملی و همت جهادی برای اتمام کار، برابر تقویم زمان بندی تلاش کنند تا مردم محروم این منطقه بعد از نیم قرن چشم انتظاری و قبول رنج های فراوان، بتوانند از نعمت جاده بسیار مناسب و استاندارد بهره مند شوند.
 
احداث جاده بیجار – همدان بیش از 50 سال است در دست اقدام است و در میان مردم منطقه به جاده افسانه ای شهرت یافته است.
 
این جاده علاوه بر اینکه اهمیت زیادی در کوتاه شدن ارتباط شهرهای شمال غرب کشور با شهرهای همدان، قم و مرکز کشور دارد از طرف دیگر باعث کاهش حجم ترافیک مسیر سنندج - همدان خواهد شد.
 
شهرستان بیجار در شرق استان کردستان واقع شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.