| کد خبر: 43966 |

" عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان در سفر هیئت‌دولت آغاز می‌شود "

بهشتی: قطعه نخست بزرگراه " حرم تا حرم " با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی قم از افتتاح قطعه نخست بزرگراه "حرم تا حرم" با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: عملیات احداث خط قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان نیز در سفر هیئت دولت آغاز می‌شود.
 
محسن بهشتی از افتتاح قطعه اول جاده قم- گرمسار با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار داشت: جاده قم- گرمسار قطعه اول حرم تا حرم با طول 152 کیلومتر و بزرگ‌ترین آزادراه کشور که تا به‌ حال احداث‌شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم پروژه دیگری را که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود را آغاز عملیات احداث خط قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان دانست و گفت: جزء سیاست‌های دولت تدبیر و امید این است که توسعه حمل‌ونقل ریلی را گسترش دهد چرا که هم از نظر اقتصادی به صرفه است و هم این‌که ایمنی بیشتر و رعایت بهتر مسائل زیست‌محیطی را به دنبال دارد.
 
بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت جاده‌های کشور بیش ‌از اندازه اشباع ‌شده ‌باید بخشی را به حمل‌ونقل ریلی اختصاص داد و درصد حمل‌ونقل ریلی را در حمل‌ونقل کالا افزایش داد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بر توسعه درون‌زا در درون شهر‌ها تأکید کرد و افزود: به منظور بهسازی، نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده کار منطقی این است که شهر‌ها به صورت افقی گسترش پیدا نکنند چراکه گسترش افقی شهر‌ها سبب افزایش هزینه‌ها شده و در نتیجه توسعه درونی شهر‌ها سبب استفاده بهینه از خدمات شهری می‌شود.
 
بهشتی از راه‌اندازی دفتر خدمات تسهیل‌گری بافت فرسوده در محله باغ پنبه در آستانه سفر رئیس‌جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی که در بافت فرسوده نقش‌آفرینی دارند شهرداری‌ها، اداره راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی هستند که باید به مردم خدمات دهند و انگیزه و مشارکت لازم از مردم در راستای بهسازی و نوسازی گرفته شود.
 
وی اخذ مجوز ماده 215 به منظور گرفتن اعتبار در لایحه بودجه سال 94 را ضروری دانست و بیان کرد: بحث احداث نخستین پایانه ترکیبی در کشور است که این پایانه در مکانی به مساحت 50 هکتار در نزدیکی آزادراه قم- تهران، قم – کاشان و قم- گرمسار جانمایی شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از انجام مطالعات اولیه پروژه کمربندی جدید در شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کمربندی جدید دارای 21 ابنیه و محور مواصلاتی 17 استان کشور است.
 
بهشتی افزود: ارتقاء جاه قم - جعفریه به آزادراه، ارتقاء جاده قم - سلفچگان و جاده قم - اصفهان به بزرگراه از جمله پیشنهاداتی است که به هیئت دولت و شخص رئیس‌جمهور داده می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.