| کد خبر: 43954 |

۱۷۳ هزار کیلومتر راه روستایی در طول دهه آینده آسفالت می شود

تین نیوز | معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: در افق ۱۴۰۴ تمامی روستاهای بالای پنجاه خانوار دارای جاده آسفالته خواهند شد که در این راستا ۱۷۳ هزار کیلومتر از راههای روستایی روکش آسفالت می شوند.
 
سید حسین میرشفیعی در حاشیه سفر یک روزه به استان قزوین برای بازدید از راههای روستایی این منطقه  مهمترین برنامه های سال آینده را تشریح کرد.
 
وی گفت:امسال در دهه مبارک فجر ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی افتتاح شد و مجموع آسفالت روستایی اعم از روکش جدید به پنج هزار کیلومتر می رسد.
 
وی افزود: در سال آینده هم پنج هزار کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت خواهد شد که البته به وضعیت بودجه بستگی دارد و اگر اعتبارات تصویب شود این میزان محقق خواهد شد.
 
این مسئول تصریح کرد: ۱۷۳ هزار کیلومتر راه روستایی در افق ۱۴۰۴ آسفالت خواهد شد که شاید همه این راهها توجیه آسفالت شدن را نداشته یاشد اما همه روستاهای بالای پنجاه خانوار آسفالت می شود که عملا بالای ۹۵ درصد از راه روستایی از روکش مناسب برخوردارخواهد شد.
 
۹۰ درصد جمعیت روستایی راه آسفالته دارند
میرشفیعی یادآورشد: این کار اگر محقق شود باید ۱۷ هزارکیلومتر راه اسفالت شود الان ۹۰ درصد جنعیت روستایی از راه آسفالته برخوردارند که با ۱۷ هزار کیلومتر پنج درصد دیگر از جمعیت روستایی از راه مناسب برخوردار می شوند که بایبذ برای بقیه کاری کنیم که تردد ساکنان این مناطق دائمی و راحت و از نظر مهندسی سطح بالایی داشته باشد.
 
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش می کنیم تابتوانیم همه جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار را ازراه دسترسی و تردد مناسب برخوردار کنیم که برای این کار باید ۲۳ هزار کیلومتر راه جدید احداث کنیم که پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
 
وی بیان کرد: امیداوریم در سال آینده حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تامین شود تا آسفالت راههای روستایی انجام شود.
 
توزیع ۶۰۰ میلیارد تومان قیر
میرشفیعی درخصوص توزیع قیر بر اساس قیمت بورس هم اظهارداشت: توزیع قیر بر اساس قیمت بورس ادامه دارد که به دو روش یا به پیمانکاران فروخته شده یاتحویل راه و شهرسازی می شود که با منابعی که دولت مصوب کرده وزارت نفت هزینه این قیر را تامین می کندکه امسال ۶۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان توسط وزارتخانه برای راه روستایی اختصاص یافته است.
 
این مسئول یادآورشد: قانون بودجه در حال تصویب است که پس از نهایی شدن وضعیت طرح های آینده مشخص می شود.
 
سرپرست معاونت حقوقی و مجلس وزارت راه و شهرسازی از سرعت پروژه ها اظهار رضایت کرد و گفت: در پروژه هایی که بامشارکت مردمی آغاز شده سرعت بسیار خوب بوده ولی پروژه هایی که با اعتبار دولتی است چون فرآیند ابلاغ و تخصیص طولانی است معمولا راضی کننده نیست وبرنامه زمان بندی با فصل اجرایی ما مطابقت ندارد که مشکل در حوزه فنی و اجرایی است.
 
میرشفیعی تصریح کرد: اولویت سال آینده ادامه کار در روستاهای بالای ۵۰ خانوار و روکش راهها با حجم بیشتر از امسال است و با توجه به این که روستاهای پرچمعیت از راههای فرسوده استفاده می کنند ایمن سازی راههای روستایی در اولویت است.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه در طول چهار تا پنج سال اخیر شاهد کاهش ۱۰ درصدی تلفات در جاده های روستایی هستیم که با رعایت مقررات و آسفالت راههای روستایی این میزان کمتر خواهد شد.
 
میر شفیعی گفت: راههای روستایی ساخته شده ۱۳۰ هزار کیلومتر است که ۱۰۴ هزار کیلومتر آسفالت شده و البته راههای دسترسی ۲۰۵ هزار کیلومتر است که از مجموع آنها ۱۵۳ هزار کیلومتر در دست احداث داریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.