| کد خبر: 41315 |

برگزاری جلسه تبیین دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی و خروجی زمینی کشور در گلستان

تین نیوز |   در جلسه  كمیته هماهنگی و هم اندیشی مدیر ان شركتهای حمل و نقل بین المللی استان گلستان كه با حضور مدیر كل حمل و نقل و پایانه ها، دستگاههای نظارتی، جانشین دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر،معاون گمركات ، فرماندهی مرزبانی و مدیران شركتهای حمل و نقل بین المللی  استان در اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان تشكیل شده بود دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی  ورودی و خروجی زمینی كشور تبیین شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان؛  میقانی مدیر كل حمل و نقل و پایانه های گلستان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران درخصوص موضوع جلسه گفت: هدف از برگزاری این نشست علاوه بر استماع مسائل مربوط به حمل و نقل بین المللی اعم از آسیب های مربوطه به رانندگان و همچنین شركتهای حمل و نقل بین المللی ترویج فرهنگ و نگاه پیشگیری برای جلوگیری از وقوع جرم هایی نظیر جابجایی مواد مخدر و كالاهای قاچاق به كشورهای مقابل می باشد.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه های گلستان ادامه داد: روزانه شاهد تردد بیش از 130 دستگاه كامیون از مرز اینچه برون هستیم كه ارتقاء دانش و آگاهی این رانندگان از قوانین و مقررات كشورهای مقصد در كاهش آسیب ها بسیار موثر است كه لازم است مسئولین انجمن های صنفی ارائه آموزش مستمر را بیش از پیش در دستور كار داشته باشند. 

میقانی در ادامه به تبیین دستورالعمل ساماندهی و تقویت مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی كشور( موضوع بند5-1 مصوبات جلسه 577 شورای عالی امنیت ملی) اشاراتی كرده و ماده 13 دستورالعمل را با عنوان كمیته هماهنگی را تشریح كرد؛ وی افزود به منظور تصمیم گیری، رفع اختلاف نظر و ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان دستگاههای مستقر در پایانه مرزی، كمیته مركب از مدیر پایانه مرزی، مدیر گمرك، نماینده مرزبانی،گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری و پلیس مهاجرت و گذرنامه به ریاست مدیر پایانه تشكیل داده و جهت تمركز مدیریت وظایف كمیته را برابر دستورالعمل ابلاغی را تشریح كردیم.

در پایان اعضاء كمیته هماهنگی نظرات مدیران شركتهای حمل و نقل بین المللی را استماع كرده و در خصوص مسائلی نظیر؛ - ساماندهی تیرپارك. – آموزش رانندگان و شركتها. – تردد ناوگان ترانزیت در مسیر مصوب. – حضور و كنترل رانندگان بر ناوگان در حال بارگیری. – كنترل رانندگان ترانزیت و ممانعت از بیتوته آنان در داخل محوطه پایانه مرزی اینچه برون. – تطبیق اسناد حمل و نقل با ناوگان و رانندگان. – نحوه استفاده از رانندگان كمكی و .... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.