| کد خبر: 39095 |

محور اردبیل سرچم ماه آینده مسدود می‌شود / احداث۷ مجتمع بین راهی در محور اردبیل سرچم

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: برای رفع مشکل ریزش کوه در محور اردبیل ـ سرچم و برداشتن تراشه‌های خطرناک، این محور ماه آینده به مدت محدود 10 روزه مسدود خواهد شد.
 
علی حیدری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از محور اردبیل ـ سرچم در روند اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی در این محور اظهار کرد: ما در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها تصمیم گرفتیم که معایب و مشکلات این محور را تا حد امکان و تا آغاز فصل گردشگری سال آینده برطرف کنیم.
 
وی افزود: احداث 7 مجتمع بین راهی در این مسیر پیش‌بینی شده که عملیات اجرایی سه مورد از آنها آغاز شده که با همکاری بخش خصوصی تلاش می‌کنیم نارسایی‌ها و مشکلات احتمالی هر چه سریع‌تر برطرف شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه در این مسیر علاوه بر ساخت قرارگاه پلیس راه قرار است 9 پارکینگ نیز برای استراحت رانندگان به شکل مقطعی احداث و عملیاتی شود، گفت: پنج مورد از آنها در حال اجرا است و چهار مورد نیز در سال‌های آینده عملیاتی خواهد شد.
 
حیدری با اشاره به ریزش کوه در 20 کیلومتر از محور کوهستانی این مسیر بیان کرد: ما اقدام به برداشت اصولی 200 تراشه در این مسیر کردیم به طوری که تنها سه مورد از این تراشه‌ها باقی مانده که با مسدود کردن 10 روزه این مسیر در بهمن ماه این فعالیت انجام شده تا ایمنی بیشتر ترددها برقرار شود.
 
وی تصریح کرد: ما به صورت اصولی نسبت به لق‌گیری سنگ‌های در معرض فرو افتادن اقدام کرده و اجازه نمی‌دهیم این ریزش‌ها انجام شود ولی امیدواریم با اقدامات اساسی که در پیشگیری از ریزی‌های احتمالی انجام می‌دهیم زمینه ایمنی تردد در این مسیر فراهم آید.
 
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل افزود: آسفالت لاین اول این جاده به شکل 100 درصد و لاین دوم نیز تا 95 درصد انجام شده و تنها یک کیلومتر از آسفالت لاین دوم باقیمانده که امیدواریم با توجه به تردد 80 درصدی مسافران و ساکنان این استان در رسیدن به مرکز کشور از این مسیر این آسفالت‌ریزی نیز به انجام رسیده و لاین دوم تکمیل شود.
 
حیدری در پایان از تعمیرات و رفع نواقصات روشنایی تونل‌های این مسیر نیز خبر داد و گفت: امیدواریم با استقرار هلال احمر، اورژانس و پلیس راه خدمات امدادرسانی در این جاده نیز تا عید امسال تکمیل شده و مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.