| کد خبر: 38304 |

دستور آخوندی برای بهسازی محور ملایر - آورزمان - نهاوند

تین نیوز | مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص بهسازی محور ملایر- آورزمان- نهاوند گفت: با وجود آن‌که بر اساس تشخیص پلیس، راه نقشی در وقوع حوادث این محور نداشته اما مدتی‌ست که بهسازی این محور آغاز شده است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد رودباری درباره وضعیت ارتباطی نهاوند به ملایر توضیح داد: دو مسیر ارتباطی از شهر ملایر به نهاوند وجود دارد که مسیر اول از ملایر آغاز شده و پس از عبور از سه‌راهی ملایر و بروجرد به نهاوند می‌رسد که حداقل ۳۰ کیلومتر از این مسیر ۶۰ کیلومتری چهارخطه است.
 
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان همدان با بیان این‌که محور ملایر- آورزمان- نهاوند دومین راه ارتباطی این مسیر است، ادامه داد: این جاده اصلی حدود ۴۵ کیلومتر طول دارد و به دلیل تفاوت ۱۵ کیلومتری مسافت با محور نخست، مردم ترجیح می‌دهند از این محور برای تردد استفاده کنند البته در سنوات قبل نیز محور ملایر- آورزمان- نهاوند به عنوان مسیر ترجیحی مردم مطرح بود.
 
وی با بیان این‌که محور ملایرـ سه‌راهی ملایر- نهاوند محور مناسب‌تری برای تردد است، به ممنوعیت تردد اتوبوس و کامیون از حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در محور ملایر- آورزمان- نهاوند اشاره کرد و گفت: از سال گذشته نیز ورود تریلی به این محور ممنوع شد.
 
رودباری افزود: از آغاز سال ۹۳ تاکنون تعدادی حادثه رانندگی در این محور رخ داده است که بر اساس کروکی پلیس، راه‌ها نقشی در وقوع آن‌ها نداشتند. برای مثال در یکی از این حوادث که سال گذشته رخ داده بود، اتوبوس و تریلی در جاده‌ای مستقیم که عرض شانه آن بیشتر از ۱۸۵ سانتی متر تعبیه شده بود، با یکدیگر برخورد کردند که بی‌احتیاطی راننده تریلی حادثه‌ساز شد.
 
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: پیش‌تر نیز دو سواری به دلیل خواب آلودگی راننده یکی از سواری‌ها با یکدیگر برخورد داشتند که در این سانحه تعدادی از سرنشینان جان خود را از دست دادند. حالا سوال این‌جاست که در چنین شرایطی که از یکسو جاده مناسب در دسترس است و می‌توان از آن بهره برد و از سوی دیگر با نظر پلیس راه، جاده هیچ نقشی نداشته آیا باید جاده را در وقوع این حوادث مقصر دانست؟
 
وی افزود: با وجود آن‌چه گفته شد اداره راه و شهرسازی استان همدان بهسازی محور ملایر- آورزمان- نهاوند را در دستور کار دارد، به این ترتیب تعریض ۶ کیلومتر از سمت نهاوند به آورزمان در دست اقدام است، همچنین پیش‌تر سه پیچ از این محور اصلاح شد.
 
رودباری ادامه داد: با توجه به دستور عباس آخوندی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقرر شد که به منظور بهسازی این محوراعتباری به استان تعلق گیرد که امیدواریم این امر محقق شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.