| کد خبر: 38113 |

قطعه دوم جاده " پاتاوه - دهدشت " سال ۹۴ بهره‌برداری می‌شود

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جاده" پاتاوه-دهدشت" ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر جهت دسترسی به قطعه سوم تا پایان سال ۹۴ مورد بهره‌برداری منطقه‌ای یا محلی قرار می‌گیرد.
 
ممتاز جهانگیری در حاشیه بازدید معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از محور" پاتاوه – دهدشت" با اشاره به اینکه این پروژه یکی از قطعات سخت‌گذر محور مواصلاتی" شهرضا-بهبهان" است، اظهار داشت: این محور به  طول 136 کیلومتر در قالب 4 قطعه در دست ساخت است.
 
وی عنوان کرد: قطعه شمار یک جاده"پاتاوه-دهدشت" به طول 26 کیلومتر به سمت یاسوج و قطعه 4 به طول 19 کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و قطعه 2 به طول 28 کیلومتر به عنوان یک قطعه کلیدی جهت دسترسی به قطعه سوم  تا پایان سال 94 مورد بهره‌برداری منطقه‌ای یا محلی قرار می‌گیرد.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه قطعه سوم جاده"پاتاوه-دهدشت" به طول 63 کیلومتر هم اکنون در دست اجرا است، افزود: در مجموع کل محور دارای پیشرفت 67 درصدی است.
 
وی با بیان اینکه توسعه منطقه به احداث جاده ایمن گره خورده است، تصریح کرد: مجموعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد توسعه جاده‌ها و تسهیل تردد ایمن در دولت تدبیر و امید از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.
 
کاهش 210 کیلومتری فاصله بندر امام خمینی(ره) تا مرکز کشور
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید از پیش‌بینی 50 میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در روند پروژه ملی جاده پاتاوه - دهدشت در بودجه عمرانی سال 94 خبر داد.
 
سید موسی خادمی افزود: امسال 27 میلیارد تومان اعتبار به پروژه " پاتاوه- دهدشت" اختصاص یافت در حالی قرارگاه خاتم الانبیا (ع) بابت اجرای این محور 50 میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی مطالبات داشت.
 
وی با اشاره به اینکه جهت اختصاص اعتبار لازم به پروژه ملی نست‌های متعددی را در مرکز با مسئولان متولی داشتم، افزود: این پروژه هم اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جهت تسریع در روند اجرا از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنم.
 
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این پروژه 136 کیلومتر طول دارد که با بهره برداری از آن فاصله بندر امام خمینی(ره) تا مرکز کشور 210 کیلومتر کاهش می‌یابد.
 
خادمی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به این استان است، افزود: بهره‌ برداری از این جاده ملی به‌ عنوان یک محور اصلی جنوب به مرکز کشور، 400 روستای بزرگ و کوچک و 8 بخش در شهرستان ‌های بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر از نعمت راه مناسب بهره‌‌مند می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: در صورت بهره برداری کامل بخش مهمی از ترانزیت بار و مسافر از جنوب به مرکز کشور و به سمت شرق وطبس را پوشش می دهد و کوتاه‌ترین مسیر به مشهد مقدس می‌شود.
 
علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور, استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مدیران استانی از پروژه‌های در دست ساخت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.