| کد خبر: 37413 |

پروژه اتوبان شهید همت تکمیل می‌شود

تین نیوز | استاندار البرز در مورد جذب اعتبارات برای تکمیل اتوبان شهید همت گفت: در زمینه تکمیل اتوبان همت اعتبار ویژه‌ای را گرفته‌ایم که طبق مصوبه‌ای که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان داشته‌ایم این پروژه از بن‌بست خارج می‌شود.
 
سیدحمید طهایی در مورد میزان بودجه استان البرز اظهار داشت: پیشنهاد بودجه جاری و تملک دارایی‌های استان البرز برای سال آینده 201 میلیارد تومان است که برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.
 
وی افزود: حدود 22 درصد رشد اعتبارات را داریم و رشد متوسط اعتبارات جاری دستگاه‌ها حدود 45 درصد است.
 
استاندار البرز با اشاره به رشد استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به جذب نیروها برای استان نیازمند افزایش اعتبارات هستیم. 
 
طهایی در مورد مجموع اعتبارات استان البرز گفت: علاوه بر 201 میلیارد تومان، حدود  115 میلیارد تومان ماده 180 نیز به آن اضافه می‌شود که مجموع اعتبارات در سال آینده برای استان البرز است.
 
طهایی در مورد کاهش ترافیک ناشی از راه‌اندازی اتوبان همت در جاده چالوس افزود: از جهان‌نما مسیر به سمت جاده چالوس می‌رود.
 
وی در مورد تعیین تکلیف کمربند شمالی و جنوبی کرج تصریح کرد: کمربند شمالی و جنوبی کرج هم در جلسات و نشست‌هایی که داشته‌ایم روشن شد که اولویت اول ما کمربندی جنوب است.
 
طهایی در مورد همکاری راه و شهرسازی و شهرداری در کمربندی جنوب بیان کرد: هم شهرداری و هم راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها در این زمینه در حال تلاش هستند که گشایشی در این زمینه انجام شود.
 
استاندار البرز در مورد پروژه قطار شهری کرج و برنامه‌های سال آینده در بودجه و تکمیل خطوط آن تصریح کرد: قطار شهری یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما است و پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده که تصمیمات خوبی نیز در این زمینه گرفته شده است.
 
وی با اشاره به تعهدات شهرداری برای راه‌اندازی قطار شهری اظهار داشت: تعهداتی که شهرداری داشته در حال جامه عمل پوشاندن است و برای سال آینده 100 میلیارد تومان اعتبارات از سهم دولت پیش‌بینی شده که به آن اضافه می‌شود.
 
استاندار البرز با اشاره به شناخت خود از شرکت پیمانکار متروی کرج بیان کرد: از پیمانکار پروژه قطاری شهری کرج می‌خواهم با توجه به نشست‌هایی که داشته‌ایم به تعهدات خود عمل کند چون هیچ دلیل و ابهامی در کارشان نیست و باید کار و عملیات را به جد پیگیر باشند و اجرا کنند.
 
طهایی در مورد لزوم اجرای تعهدات پیمانکار قطار شهری کرج گفت: ناتوانی این شرکت را احساس نمی‌کنم و پیمانکار «سابیر» پیمانکاری قوی است و تجربه خوبی از آن در استان‌های دیگر سراغ دارم.
 
وی با اشاره به علاقه‌مندی بسیاری از پیمانکاران داخلی و خارجی  برای سرمایه‌گذاری در سایر خطوط ریلی در کرج اظهار داشت: در این بخش هم با توجه به اعلام آمادگی از شرکت‌های خارجی، داخلی و بانک‌ها تصمیمات خوبی گرفته می‌شود.
 
استاندار البرز با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای احیای واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل و ایجاد اشتغال در البرز تصریح کرد: با کلید تدبیر دولت در حال گره‌گشایی از برخی از واحدهای صنعتی در استان که به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها و مشکلات داخلی تعطیل یا غیرفعال شده‌اند، هستیم.
 
طهایی در مورد برنامه‌های احیای این واحدهای صنعتی بیان کرد: جلساتی با صاحبان صنایع و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و در حال حل و فصل این موضوع هستیم.
 
وی با اشاره به نشست‌های ملی برای رفع مشکل این واحدهای صنعتی بیان کرد: در نشست‌های ملی از برخی از موسسات مالی و نمایندگان بانک‌ها قول گرفته‌ایم که اعتبارات ویژه‌ای به ما بدهند و امیدواریم که بتوانیم از این ابزار برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان استفاده کنیم.
 
طهایی با اشاره به توسعه صنعت در البرز گفت: در توسعه صنعت که معمولا استان ما یکی از استان‌های سرمایه‌گذاران است در راستای افزایش شهرک‌های صنعتی و رفع مشکلات نشست‌هایی داشتیم و قدم‌های موثری برداشته شده است.
 
طهایی در مورد نشست با وزیر ارتباطات در مورد فرودگاه پیام بیان کرد: نشست موثر و مفیدی با وزیر ارتباطات داشتیم و تصمیمات خوبی در مورد فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گرفته شد.
 
استاندار البرز با اشاره به حضور معاونانش در جلسات فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: قرار بر این شد که در مورد سیاست های راهبردی و برنامه ریزی فرودگاه پیام 2 نفر از معاونین استاندار در آن جلسه حضور داشته باشند.
 
طهایی افزود: در مورد منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز  مقرر شد یکی از معاونین استاندار  در جلسات تصمیم گیری حضور داشته باشد.
 
طهایی با اشاره به علاقه‌مندی برخی از سازمان‌های ملی برای ایجاد شهرک علم و فن‌آوری بیان کرد: ما  تقاضاهایی را از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی برای ایجاد شهرک‌های ICT داشته‌ایم که اینها هم جزو برنامه‌ها است و در حال پیگیری هستیم و موقع عملیاتی‌شدن اعلام می‌کنیم.
 
وی با اشاره به برنامه‌های استانداری البرز برای ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیلکرده و جوانان بیکار البرز خاطرنشان کرد: گزارشی از سوی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت البرز در این زمینه داده شده است که امیدواریم که آن برنامه ها اجرایی و عملیاتی شود. 
 
استاندار البرز با اشاره به تشکیل ستاد تدابیر ویژه در استان بیان کرد: ستاد تدابیر ویژه در استان برای پیگیری موضوع اشتغال و حفظ اشتغال موجود فعال شده است.
 
وی در مورد ثبت نام افراد جویای کار در استان البرز گفت: اداره تعاون نیز موظف به ثبت نام از بیکاران استان البرز شده است.
 
طهایی در مورد برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه ای البرز بیان کرد: سازمان آموزش  فنی و حرفه‌ای نیز مقرر شده  آموزش‌های لازم را برای افراد جویای کار در نظر بگیرد  و بعد از آموزش های لازم  این افراد به واحدهای تولیدی استان برای اشتغال معرفی  می شوند.
 
طهایی با اشاره به قول یکی از شرکت‌های استان برای به کارگیری هزار نفر نیرو در طرح توسعه‌ای جدید گفت: در بازدیدی که از یک واحد صنعتی داشتم قرار شد هزار نفر در طرح توسعه‌ای این شرکت به کار مشغول شوند.
 
وی در مورد سایر برنامه‌های خود گفت: گزارش استاندار به هیئت دولت نیز با استفاده از تجربیات گذشته در دستور قرار دارد و فرصت خوبی برای گرفتن امتیازات برای البرز است.
 
طهایی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان‌ها بیان کرد: سفر رئیس جمهور به استان نیز فرصت مناسبی برای انعکاس مشکلات البرز است و می توانیم با انعکاس مشکلات گام‌های موثری را در دولت تدبیر و امید برداریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.