| کد خبر: 37395 |

کهگیلویه و بویراحمد از نظر تعداد جاده‌های «۴ خطه» در رده آخر کشور است

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود جاده‌های چهار خطه در این استان یکی از مهمترین عوامل تصادفات خطرناک است.
 
علی خوان‌پایه با اشاره به اینکه سه عامل خودرو، جاده‌ها و خطاهای انسانی در شکل‌گیری تصادف اثرگذار است، اظهار داشت: طی چند سال اخیر در زمینه ساماندهی وضعیت جاده‌های این استان از جمله حذف نقاط حادثه‌خیز و تسطیح گردنه‌ها اقدامات مطلوبی انجام شد.
 
وی بیان کرد: چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات جاده‌ای است که متاسفانه این استان در این زمینه در رده‌های آخر کشوری است.
 
خان‌پایه با بیان اینکه یکی از مسائل کشور نبود ایمنی در بخشی از خودروها است، ابراز کرد: کنترل و نظارت بر خودروهای بخش ناوگان عمومی به عهده بخش خصوصی، مدیران فنی شرکت‌های باری و مسافربری است و دراین زمینه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد جهت کاهش تصادفات ناوگان عمومی نظارت مستمر و مداوم دارد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خطاهای انسانی از جمله مهمترین عوامل تصادفات است، افزود: 80 درصد تصادفات جاده‌ای مربوط به خطاهای انسانی است که انتظار می‌رود جهت کاهش رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
 
خوان‌پایه خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای فرهنگی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق تبلیغات میدانی و رسانه‌ای در دستور کار این اداره کل است.
 
وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده, آموزش رانندگان، شرکت‌ها و مدیران فنی بخش ناوگان عمومی  به طور مستمر در این اداره کل انجام می‌شود که امیدواریم جهت تحقق اهداف سازمانی این اداره یک گام مطلوبی برداشته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.