| کد خبر: 3718 |

آغاز عملیات اجرایی پل حصارک - کمالشهر در کرج

تین نیوز | شهردار كرج از آغاز عملیات اجرایی پل حصارك - كمالشهر در كرج خبرداد.

شهردار كرج در این مراسم با اشاره به تحول در برنامه‌های عمرانی و شهری گفت: امسال مجریان توانمندی از بخش خصوصی به عرصه عمرانی این كلانشهر وارد شده‌اند. علی تركاشوند افزود: برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی همچون این تقاطع از پیمانكاران تراز اول كشور دعوت به همكاری شده است.وی اظهار كرد: عمده این پیمانكاران در خارج از كشور پروژه‌های بزرگ عمرانی را با موفقیت انجام داده و دارای كارنامه درخشان درعرصه سازندگی هستند.

شهردار كرج به برخی موارد در خصوص اجرای تقاطع بزرگ حصارك اشاره كرد و افزود: قرار بود این پروژه با اعتباری معادل یك هزار میلیارد ریال اجرا شود اما با كارهای كارشناسی و دقت نظر، میزان هزینه‌ها 40 درصد كاهش یافت. وی گفت: برای اجرای پرو‍ژه مذكور می‌بایست صد درصد از اعتبارات دولتی استفاده می‌شد كه با توجه به شرایط اقتصادی موجود دركشور این كار را شهرداری كرج انجام می‌دهد.

تركاشوند با اشاره به اینكه حل مشكلات مردم در نزد خداوند دارای اهمیت والاست، افزود: شهرداری كرج امسال وارد عرصه چند پرو‍ژه بزرگ عمرانی دیگراز جمله بزرگراههای شمالی و جنوبی كه تاثیرمستقیم در روان سازی ترافیك استان البرز دارد، شده است. شهرداركرج ادامه داد: ادامه بزرگراه شهید همت در شمال كرج به طول 24 كیلومتر از برنامه‌های شهرداری است.وی اظهار كرد: احداث آزاد راه جنوب كرج نیز از پروژه‌های دیگری است كه با انجام آن مشكل ترافیكی در شهرهای كرج، محمد شهر، مشكین دشت، ماهدشت و فردیس برطرف خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر كرج نیز در این مراسم گفت: حل دغدغه پل حصارك از مدت‌ها پیش مد نظر شورا و شهرداری بوده است.داود وحیدی در مراسم كلنگ زنی پل حصارك اظهار داشت: در دیدار نوروزی سال گذشته با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز دغدغه پل حصارك به صورت جدی مطرح شد.

وی ادامه داد: در این راستا در سال 92 مصوبه اجرای این تقاطع به صورت غیرهمسطح به تصویب شورا رسید و در شورای دوره چهارم نیز انجام آن مورد تاكید قرار گرفت.وحیدی با اشاره به وجود ترافیك سنگین در این مسیر بیان كرد: حجم ترافیك در ساعات پیك، تردد را برای عبور و مرور شهروندان با مشكلاتی مواجه می‌كند كه به طور قطع انجام این طرح بسیاری از مشكلات ترافیكی را رفع می‌كند.
 
این عضو شورای شهر، انجام پروژه را ماحصل تعامل اعضای شورای اسلامی شهر كرج، شورای كمالشهر و شهرداری كرج به عنوان دستگاه اجرایی دانست و افزود: اجرای این پروژه عظیم برعهده شهرداری كرج با محوریت معاونت فنی و عمرانی است.

وحیدی گفت: پروژه پل حصارك مكمل خط 2 قطار شهری كرج است كه طول مسیر این خط 27 كیلومتر می‌باشد و اجرای 14 كیلومتر آن در اولویت بهره‌برداری طی سه سال آینده است. وی اظهارامیدواری كرد: خط 2 قطار شهری كرج همزمان و یا پیش از بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح حصارك به بهره‌برداری برسد.

وحیدی عنوان كرد: برای اجرای این پروژه 60 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.سخنگوی شورای اسلامی كرج در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بودجه سال 93 شهرداری كرج گفت: در سال گذشته به همت شهرداری بودجه این دستگاه به شورای شهر ارسال و طی روزهای پایانی سال بررسی شد. در نهایت این بودجه با میزان 110 میلیارد تومان برای هزینه كرد در حوزه‌های عمران، فضای سبز، حمل و نقل و خدمات شهری پیش‌بینی شد.

درادامه معاون فنی و عمرانی شهرداری كرج گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح حصارك حاصل یك سال كار كارشناسی از سوی معاونت فنی و عمرانی و برگزاری جلسات متعدد در شورای شهر كرج است.

علی اصغر كمالی زاده در آیین آغاز عملیات عمرانی احداث تقاطع غیر همسطح حصارك گفت: اجرای این طرح با حمایت شورا و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در دستور كار قرار گرفت.این مسئول در توضیح مشخصات فنی این پروژه عنوان كرد: در مجموع چهار پل در اجرای تقاطع حصارك به بهره‌برداری می‌رسد كه پل قدیم از مسیر شرق به غرب و پل جدید كه در مجاور آن قرار دارد از غرب به شرق می‌باشد و تسهیل در تردد خوردها را فراهم می‌كند.

كمالی زاده گفت: با اجرای كامل این طرح عمرانی ترافیكی در افق بلند مدت، شاهد روانی ترافیك در مسیرهای ورودی و خروجی خواهیم بود.وی با اشاره به مساحت عرشه پل حصارك افزود: مساحت عرشه این پل 25 هزار متر مربع است كه با ارزیابی‌های صورت گرفته این مساحت 25 برابر پل سوم خرداد است و با توجه به مشخصات فوق این پروژه یكی از اساسی‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های استان البرز است.

كمالی زاده عنوان كرد: انجام 6 هزار تن آرماتور بندی و 45 هزار متر مربع خاك ریزی در اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.وی افزود: با توجه به طراحی انجام شده این طرح تملك اعیانی نداشته و تنها در مسیر ضلع جنوب و در عرصه در مجموعه مرغ مادر تملكاتی پیش روی طرح خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری كرج با بیان اینكه هماهنگی تمام دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور، استانداری، راه و شهرسازی كمك شایانی به اجرای این طرح در موعد مقرر می‌كنند، گفت: برای اجرای این طرح سه سال زمان لازم است كه امیدواریم با هماهنگی و وحدت رویه دستگاه‌ها پل حصارك زود‌تر از موعد به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم كرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ما مسوولان باید برای انجام كارهای بزرگ، ارزشمند و ماندگار در جامعه اسلامی به ویژه استان البرز متعهد شویم.وی با اشاره به مشكلات ترافیكی در پل حصارك كرج گفت: این محل یكی از گلوگاههای ترافیكی است كه مردم انتظار دارند به معضل ترافیك آن پایان داده شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: از چند سال پیش پیگیر اختصاص اعتبار برای توسعه این تقاطع از محل منابع ملی بودیم لیكن امسال به علت محدودیت‌های مالی دولت نتوانستیم برای اجرای آن بودجه كشوری اخذ نماییم. اكبریان با قدردانی از شورا و شهرداری كرج گفت: هرچند اجرای این پروژه بزرگ از وظایف شهرداری نبود لیكن مدیران شهری كرج در این بخش به كمك دولت و مسوولان استانی و كشور آمدند.

پروژه پل حصارك مكمل خط 2 قطار شهری كرج است كه طول مسیر این خط 27 كیلومتر می‌باشد و اجرای 14 كیلومتر آن در اولویت بهره‌برداری طی سه سال آینده است

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.