| کد خبر: 35413 |

پایین بودن نرخ سوخت مهمترین چالش حمل و نقل است

تین نیوز | رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشوردر مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش حمل ونقل جاده ای استان كرمان كه با حضور استاندار و مجموعه حمل ونقل جاده ای استان در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: مهمترین چالش صنعت حمل و نقل کشور پایین بودن نرخ سوخت و قیمت فرآورده های نفتی است.
 
 به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل ونقل و پایانه های استان داوود کشاورزیان روز پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: شاید عده ای فکر کنند که ما از این قیمت پایین سوخت بهره مند هستیم در حالی که اینگونه نیست و برای راننده فرقی نمی کند، زیرا با افزایش قیمت سوخت کرایه نیز افزایش می یابد.
 
وی بیان کرد: وی افزود:وقتی قیمت فرآورده های سوختی پایین است روند طبیعی نوسازی ناوگان حمل و نقل مختل می شود و مجبور می شویم در این مسیر به روش های غیر طبیعی متصل شویم.
 
بنا به این گزارش:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پایین بودن قیمت انرژی باعث شده سهم استهلاک و کامیون در قیمت تمام شده آن بالا باشد و فردی که کامیون خریداری کند نمی تواند اقساط آن را برگرداند اما اگر قیمت سوخت واقعی باشد درآمد بیشتر می شود.
 
وی اظهار کرد: درآمد در این شرایط به 35 تا 40 درصد و همچنین سودآوری صنعت حمل و نقل هم افزایش می یابد.
 
کشاورزیان، چالش دوم در صنعت حمل و نقل را سودآوری پایین ذکر کرد و افزود: همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذاری در این بخش وجود نداشته باشد و شرکت بزرگی تاسیس نشود.
 
وی گفت: توافقی بودن قیمت حمل و نقل نیز یکی از مسائلی است که پایین بودن نرخ سود را تشدید می کند.
 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: ما دخالتی در تعیین قیمت نداریم و سال گذشته با وجود تورم بیش از 30 درصد، قیمت حمل کالا و بار 25 درصد و حتی کمتر از آن افزایش یافت.
 
وی گفت: تقاضا می کنیم که دوستان اقتضائات حاکم بر حمل و نقل را درک کنند.
 
کشاورزیان افزود: امیدواریم اکنون که قیمت سوخت پایین آمده و ممکن است طرح های عمرانی کشور نیز با مشکل روبرو شوند، شاید این زمان بهترین فرصت برای واقعی کردن قیمت حامل های انرژی باشد.
 
وی اظهار کرد: اگرچه این موضوع تورم اولیه ای را به کشور وارد می کند اما در مجموع کمک به کشور است و در کشورهای همسایه چه آنها که اوضاع بهتر و چه آنها که اوضاع بدتر از ما دارند، قیمت حامل های انرژی بالاست.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: درآمد دولت از افزایش قیمت سوخت می تواند در پروژه های مختلف هزینه شود و همچنین رونق و اشتغال ایجاد کند.
 
وی منشاء اصلی تورم را کسری بودجه دولت دانست و گفت: افزایش قیمت یک کالا دلیل تورم کشور نیست.
 
وی در مورد مشکلات حمل و نقل پایانه مسافربری شهر کرمان گفت: اصلی ترین و نخستین نیاز این پایانه این است که بصورت شبانه روزی اتوبوس شرکت واحد در آن فعال باشد و مردم را جابجا کند.
 
کشاورزییان درباره مالیات بخش حمل و نقل که مشکل برخی فعالان این صنف بود اظهار کرد: اگر این مسئله در استان قابل حل نیست در تهران جلساتی را برگزار می کنیم تا مشکلات آنها در زمینه مالیات برطرف شود.
 
وی تاکید کرد: سیاست ما این است که بودجه ها را با جهت گیری ارتقای ایمنی هزینه کنیم و سال آینده اعتبارات این بخش را افزایش خواهیم داد.
 
در پایان این آیین از برگزیدگان حمل و نقل جاده ای استان کرمان تجلیل شد.
 علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان صنعت حمل و نقل جاده ای استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: اگر کشور رونق یابد و در حال پیشرفت باشد صنعت حمل و نقل نیز بهره مند می شود.
 
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید بویژه وزارت راه و شهرسازی در سال جاری اعتبارات خوبی را به استان کرمان داده اند که نسبت به سال گذشته 2.5 برابر بوده و تاکنون 75 درصد اعتبارات را دریافت کرده اید.
 
وی گفت: البته این اعتبارات نسبت به سه سال گذشته بی نظیر بوده و در سایر استان ها نیز همین گونه بوده است.
 
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اکنون بار توسعه کشور در بخش حمل و نقل بر دوش رانندگان است و چرخ توسعه حمل و نقل جاده ای توسط رانندگان می چرخد.
 
وی در مورد مسائل مالیاتی در بخش حمل و نقل تصریح کرد: نظام مالیاتی کشور معیوب است و هنوز مکانیزه نشده که طرحی در مجلس در حال تصویب است و امیدواریم علی الراس بودن مالیات برچیده شود.
 
رزم حسینی گفت: باید درآمد دولت از مالیات افزایش یابد تا کشور را با مالیات و نه فروش سرمایه های کشور اداره کنیم.
 
وی افزود: با سیاست های خوب دکتر روحانی، اوضاع نامناسب تورم به وضعیت مطلوب رسیده و امیدواریم رشد اقتصادی کشور به نقطه خوبی برسد. 
 
وی بیان کرد: افت و خیز بودن قیمت نفت همیشه و در همه جا بوده است اما اقتصاد درونی ایران آنقدر قوی است و باید برای موفقیت بیشتر، حضور مردم و بخش خصوصی را پر رنگ کرد و از آنها حمایت به عمل آورد.
 
استاندار کرمان گفت: دولت باید بر اساس اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش خصوصی کار کند.
گزارش این روابط عمومی اداره حاكی است: مسعود جمیلی کرمانی مدیر كل حمل ونقل و پایانه های استان كرمان گفت: بخشی از جاده های استان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارند.
 
وی اظهار کرد: در بخش حمل و نقل استان شاهد جابجایی انواع کالاهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و مواد نفتی هستیم.
 
وی گفت: حمل و نقل در هر یک از این بخش ها سیاست گذاری و برنامه ویژه خود را می طلبد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان با تاکید بر اینکه حمل و نقل کرمان جایگاه ویژه ای دارد، افزود: این هفته فرصتی مناسب برای تقدیر از فعالان صنعت حمل و نقل است.
 
وی گفت: با توجه به اینکه امسال 26 آذر روز حمل و نقل با ایام پایانی ماه صفر همراه و بخش حمل و نقل درگیر جابجایی زائران کربلا به کشور بود، تجلیل از این برگزیدگان به امروز موکول شد.

در انتها از رانندگان، شركت ها و... نمونه حمل ونقل استان تجلیل شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده فوق لیسانس 0 0

    اقای کشاورزیان عزیز خواهش میکنیم در صحبتها فکرهای واقعی نیز باشد من راننده ام برای استانهای شمال عربی بار وجود ندارد و اکثر کامیونها یکسر خالی هستند قیمت سوخت بیشتر بشه ایا کامیوندار قادر خواهد بود از مقاصد بدون بار به منزل خود برگردد،،،،،،؟ بهره وری پایین بخاطر نبود برنامه در جابجایی بارها و نبود توازن منطقه ای است