| کد خبر: 35411 |

قم نیازمند احداثکمربندی است

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: شهر قم نیازمند احداث کمربندی است و گره ترافیکی که در 72 تن ایجاد شده با احداث این کمربندی باز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محسن بهشتی در همایش حمل و نقل، رانندگان و راهداری که چهارشنبه شب در تالار وتوس استان قم برگزار شد، ابراز کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت آب و هوایی در ماه‌های باقیمانده از سال 93 بتوانیم به صورت مستمر در جاده‌ها به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه حمل و نقل با تبعیت رانندگان از فرمان امام خمینی (ره) در سال 1362 برای مردم تبیین شد، تصریح کرد: انتقال بیش از یک میلیون زائر به مرز و بازگرداندن آنها به شهرهایشان کار بزرگی بوده که با تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از راهداران به عنوان فرشتگان نجات یاد کرد و افزود: این افراد با ایثار جان خود راه را برای هم‌وطنان هموار می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم دارای شرایط اقلیمی خاصی است حضور مستمر در جاده‌ها موضوع حائز اهمیت و فعالیت دشواری بوده و خواهد بود.

بهشتی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی راه‌های کشور 200 هزار میلیارد تومان است،‌ افزود: سالانه 8 هزار میلیارد تومان برای نگه‌داری این راه‌ها نیازمند هستیم، در صورتی که در سال‌های گذشته این بودجه اختصاص داده نشده است و امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتی به دنبال حفظ این سرمایه هستیم.
وی یادآور شد: امروزه 17 میلیون خودرو در کشور داریم و واردات خودرو خارجی به کشور در حال افزایش است.

بهشتی با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای در ایران اسلامی بالاتر از کشورهای دیگر است، عنوان کرد: سالانه 7.3 درصد طبق برنامه پنجم توسعه کاهش تلفات جاده‌ای داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آمار مذکور طبق پیش‌بینی‌ها باید به 10 درصد افزایش پیدا می‌کرد، گفت: هنوز تا رسیدن به معیارهای مطلوب باید بسیار تلاش کنیم و در این راستا نیز مسئولان استانی باید همکاری مناسبی داشته باشند.

این مقام مسئول متذکر شد: رسانه‌های عمومی که آموزش وظیفه آنهاست باید همکاری مناسبی در راستای ترویج فرهنگ رانندگی قانونمند داشته باشند و امیدواریم با انجام فعالیت‌های مورد نظر بتوانیم دستاوردهای مناسبی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خطاهای انسانی آمار بالای تصادفات را به خود اختصاص داده است، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در  راستای تقویت رانندگی قانونمند اقدامات مناسبی انجام دهیم.

بهشتی خاطرنشان کرد: قم نیازمند احداث کمربندی است و گره ترافیکی که در 72 تن ایجاد شده با احداث این کمربندی باز خواهد شد.

وی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور به استان قم عنوان کرد: قم نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است تا بتواند به جایگاه مورد نظر خود برسد که امیدواریم این امر با نگاه ویژه مسئولان کشوری به این استان تحقق پیدا کند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.