| کد خبر: 34604 |

آذربایجان شرقی رتبه نخست میزان فرسودگی ناوگان باری کشور را دارد

تین نیوز | معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از نظر میزان فرسودگی ناوگان حمل و نقل باری استان آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشوری را دارد که این مسئله اهمیت و توجه به امر نوسازی را دو چندان می‌کند.
محمد صادق پورمهدی در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت حمل و نقل در جمع مدیران و فعالان حمل و نقل جاده ریلی و هوایی استان اظهار داشت: این ستاد تحت مدیریت استانداری آذربایجان‌شرقی و با حضور نمایندگانی از حوزه حمل و نقل جاده، ریلی و هوایی استان و نیز با مشارکت بانک‌های استان تشکیل شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی قرار است در مدت یک سال نسبت به نوسازی و تجهیز ناوگان عمومی و خصوصی استان اقدام کند.
 
وی افزود: نوسازی و ساماندهی ناوگان عمومی استان از برنامه‌های اصلی مدیریت ارشد استان است که مفاد و عملیات اجرایی آن تصویب و در دستور کار قرار گرفته است.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: صنعت حمل و نقل کشور و استان با وجود توانمندی‌های بالا از عقب ماندگی و فرسودگی فزآینده رنج می‌برد به گونه که هم اکنون ناوگان فعال باری با عمر متوسط 17 سال  و با کمترین بازدهی اقتصادی در جاده‌های کشور رفت و آمد می‌کند.
 
پومهدی از حمل و نقل به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیربنایی در اقتصاد و توسعه پایدار استان یاد کرد و ضرورت تسریع در نوسازی ناوگان عمومی و خصوصی را مورد تاکید قرار داد.
 
وی گفت:هم‌اکنون در آذربایجان‌شرقی افزون 22 هزار و 633 دستگاه ناوگان باری فعال است که تعداد 12 هزار و 892 دستگاه آن بیش از 20 سال و دو هزار و 341 دستگاه آن بالای 40 سال عمر دارد.
 
میزان فرسودگی ناوگان استان آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری را دارد
 به گفته وی از نظر میزان فرسودگی ناوگان استان آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشوری را دارد که این مسئله اهمیت و توجه به امر نوسازی را دو چندان می‌کند.
 
جابه‌جایی سالانه 15 میلیون تن بار در آذربایجان‌شرقی
 پورمهدی با اشاره به موقعیت راهبردی آذربایجان‌شرقی و قرار گرفتن آن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و اروپا، جایگاه این استان در حوزه حمل و نقل جاده، ریلی و هوایی در سطح ملی و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسط ناوگان باری این استان سالانه بیش از 15 میلیون و 50 هزار تن کالا حمل و جا به جا می‌شود.
 
به گفته وی همچنین سالانه افزون بر 11 میلیون مسافر توسط سه هزار و 342 دستگاه انواع ناوگان مسافربری و 12 پایانه مسافری فعال استان جا‌به‌جا می‌شوند.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی وجود 278 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا ، 114 شرکت و موسسه حمل و نقل مسافربری، افزون بر 28 هزار دستگاه ناوگان باری  و نیز دو پایانه مرزی مشترک با جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مرزی جلفاو نوردوز بعلاوه 35 شرکت حمل و نقل بین‌الملی را و 22 تشکل صنفی فعال را ازدیگر ظرفیت های حمل و نقل استان بیان کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت به روز بودن و تجهیز ابزار و آلات صنعت حمل و نقل استان به نرم افزازهای مدون و الکترونکی برای برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و نقش این مهم را در کاهش زمان، هزینه‌ها و روان بودن خدمات یادآور شد.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیاست دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: ما به پیروی از سیاست‌های دولت برنامه تقویت و توسعه شرکت‌های خصوصی درحوزه حمل و نقل را در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه از هر اقدام حمایت می‌کنیم.
 
پور مهدی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک روز ملی صنعت حمل و نقل به مدیران و فعالان این حوزه از روز به عنوان فرصتی مناسب برای قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکارن و شاغلان بخش حمل و نقل استان یاد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرى 0 0

    این فرسودگى به برکت مدیران کل اسبق سازمان راهدارى استان میباشد