| کد خبر: 34598 |

اختلافات در مرز بازرگان به نفع ترک‌ها پایان یافت

تین نیوز | رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: بر اساس آخرین توافق صورت‌ گرفته بین ایران و ترکیه برای عبور کامیون‌ها در مرز بازرگان، در حال حاضر روال قبل حاکم شده و کامیون‌های ترک در مرز، پلمپ نمی‌شوند و پس از ورود به ایران از سوخت ارزان استفاده می‌کنند و این در حالی است که کامیون‌های ایرانی مجبور هستند از سوخت گران ترکیه استفاده کنند.
 
مسعود خوانساری  اظهار کرد: در پی آخرین مذاکرات قرار شد کامیون‌های ترک در مرز ایران از روز دهم آذر ماه پلمپ شوند ولی با توجه به مشکلات پیش آمده قرار شد در مرزها روان‌سازی انجام شود و برای عبور کامیون‌های ترکیه و پلمپ آن‌ها سخت گیری نشود و آن هایی که سوخت نیز در اختیار ندارند از طرف ایران سوخت خریداری کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر نیز روال قبل حاکم شده و کامیون‌های ترک در مرز پلمپ نمی‌شوند و وارد ایران می‌شوند و از سوخت ارزان استفاده می‌کنند. این در حالی است که کامیون های ایرانی مجبور هستند سوخت گران قیمت ترکیه را بخرند.
 
به گفته خوانساری کامیون های ایرانی به ازای هر 100 کیلومتر باید 50 یورو عوارض پرداخت کنند و کامیون‌های ترکیه نیز همین میزان را باید بپردازند و این موضوع با توجه به سوخت گران قیمت ترکیه منصفانه نیست و به ضرر ماست.
 
رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به اینکه این موضوع تا چه تاریخی ادامه دارد؟ گفت: برای این موضوع تاریخی مشخص و تعیین نشده و باید بررسی شود تا به راهکاری مشخص برسیم.
 
خوانساری گفت: تنها راهکار این موضوع آن است که در مقابل زیاده‌خواهی‌های ترکیه ایستادگی شود. چون گازوییل در کشور ما لیتری 250 تومان بوده و این در حالی است که در ترکیه لیتری 7000 تومان است. طرف ترک یکبار دیگر نیز همین کار را در سال 1381 انجام داد که ایران روی مواضع خود ایستادگی کرد و ترکیه مجبور شد با ایران تعامل کند.
 
به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ترک‌ها مدعی بودند کامیون‌هایشان در ایران سوخت‌گیری نمی‌کنند، پیشنهاد کردند برای حل مشکل تردد در مرز بازرگان، باک کامیون‌هایشان پلمپ شود که ایران ابتدا با این موضوع مخالفت کرد، اما در نهایت این پیشنهاد را پذیرفت.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهری 0 0

    دستشان درد نکنه. ببین مردم مردم و بخش حمل و نقل چقدر بدبخت هستند که مسئولین حمل و نقل از دارایی مردم پول بی کفایتی خود را پرداخت میکنند

  • حمید 0 0

    مسئولین[…] ایرانی که با[…] درمقابل ترکها کوتاه آمده اند بدانند که به خون شهدای ایران خیانت کرده اند. چرا که شهدا کشته شدند که زیر بار ذلت نروند. خداوند جوابشان را بدهد.

  • عامری 0 0

    آقای تین نیوز بررسی کنید آنهائیکه عامل بروز مشکل ترانزیتی شدند و بخاطر بی تدبیری فشارهای مردم را بیشتر کرده اند، بیشترین بهره وری را آنها میگیرند. وزیر به آنها احسنت میگوید و رئیس سازمان پایانه " به به ". چون دوستان آنها هستند و از همه مهمتر این آقایان از دیدگاه فکر و زمان کهینه شده اند و…

  • تبریزی 0 0

    وضعیت آذربایجانشرقی در ترانزیت خیلی بد است. متخصص خوبی این استان ندارد. استاندار هم اقتصادی نیست و از این مسایل اطلاعات خوبی ندارد. نتیجه عملکرد این استان ضربدر صفر است.

  • خلیلی 0 0

    متاسفانه نه مسیول پایانه با این شرایط به واقعیت های بی تدبیری مدی ان خود نگاه میکند نه وزیر راه و شهرسازی. مدیران استانهای مرزی شمالعربی خیلی مطلوب نیست چون اشرافی بر ترانزیت ندارند و اکثر مسیولین مرزها هم …

  • غلامرضا سلمانزاده 1 0

    به نظر من که یک راننده ترانزیتم ودراین خط کار میکنم ما نباید زیاد به ترکها سخت گیری کنیم وازرانندگانشون هنگام ورود به ایران پول بگیریم چرا که تعداد زیادی از آنها برای کاروخدمت به کشورمان که همان حمل بارولوازم مورد نیاز کشورمان است وارد خاکمان میشوند وماهم مسلمانیم بایدباآنها همکاری وتعامل نماییم فرهنگ وتمدن ما بالاتراز این است که بخواهیم بر سراین مسایل جزیی باآنها بحثوجدل کنیم ضمن اینکه عدم توافق به ضرر هردوکشور همسایه که دارای اشتراکات زیادی میباشند منجر خواهد شد