| کد خبر: 31586 |

راه‌ و شهرسازی نسبت به جذب اعتبار پروژه راه‌سازی طالقان اقدام کند

تین نیوز | سرپرست فرمانداری طالقان گفت: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه‌های راه‌سازی به شهرستان طالقان تخصیص یافته که اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان البرز باید نسبت به جذب این اعتبار اقدام کند.

کوروش لهراسبی پنج‌کوهی با اشاره به پروژه راه‌سازی هشتگرد به طالقان و تخصیص اعتبار از محل ماده 180 تبصره 22 قانون برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت: امسال حدود 11 میلیارد تومان اعتبار به این عملیات تخصیص یافته که از سوی معاونت راهبردی رئیس جمهور تصویب شد و اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان البرز باید نسبت به جذب این اعتبار اقدام کند.
 
وی تصریح کرد: ایجاد تونل در این پروژه نیز مسلما با اعتبارات استانی و شهرستانی انجام نمی‌شود چراکه بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تنها با استفاده از اعتبارات ملی قابل اجرا است.
 
سرپرست فرمانداری طالقان بیان کرد: این امر باید از طریق پیگیری‌های راه و شهرسازی انجام شود تا اعتبارات ملی به این پروژه تعلق گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این بودجه از محل ماده 180 تامین می‌شود و به طور کلی 15.5 میلیارد تومان برای شهرستان طالقان در نظر گرفته شده که 11 میلیارد تومان از این مبلغ برای راهسازی پروژه مذکور دیده شده است.
 
لهراسبی افزود: این بودجه از معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری به کل کشور تخصیص داده می‌شود که سهم استان البرز از بودجه تملک و دارایی 40 درصد و ماده 180  حدود 25 درصد تخصیص یافته است.
 
وی با اشاره به آسفالت 14 کیلومتر از پروژه 25 کیلومتری مسیر جویستان- گراب در منطقه بالا طالقان، گفت: این پروژه از آرزوهای 30 ساله مردم طالقان بود که با اعتبارت جذب شده این امر انجام شد و ادامه این راه در اولویت بعدی ما قرار دارد.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان طالقان بیان کرد: در مسیر پائین طالقان نیز آسفالت راه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد و همچنین با همکاری بسیج سازندگی مسجد پیش ساخته‌ای در 3 ماه آینده در ورودی شهر طالقان آماده می‌شود تا مورد استفاده مسافران و شهروندان شهرستان طالقان قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت: طرح آبفای روستایی نیز با 2 میلیارد تومان اعتبار از دیگر برنامه‌هایی است که به زودی اجرا می‌شود و بر اساس آن مشکل آب روستاهای طالقان مرتفع می‌شود

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.