| کد خبر: 30689 |

محور ارتباطی یاسوج به سمیرم بحرانی ترین جاده کهگیلویه و بویراحمد / وجود ۳۰ نقطه حادثه خیز در جاده

تین نیوز | رئیس اداره بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد محور ارتباطی یاسوج به سمیرم را بحرانی ترین محور ارتباطی در این استان عنوان کرد.
 
بیت الله محرابی  گفت: ۳۶ درصد تصادفات جاده ای در این استان طی سال گذشته در این محور رخ داده است.
 
وی بیان کرد: این محور ارتباطی بخشی از کریدور شمال به جنوب و یکی از جاده های ملی این استان است که بنادر جنوبی از جمله بوشهر، گناوه، دیلم، بندر امام و ... را به مرکز کشور متصل می کند.
 
محرابی اظهار داشت: این مسئله موجب شده که این محور ارتباطی مهم و تاثیرگذار از ترافیک سنگینی برخوردار باشد.
 
وی بیان داشت: با این حال حجم ترافیک این جاده متناسب با ظرفیت آن نیست و براین اساس موجب وقوع تصادفات زیادی در این محور شده است.
 
رئیس اداره بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد،  عرض کم جاده، پیچ و قوسهای طولانی و غیر استاندارد، شیبهای تند و دید کم رانندگان را از جمله مشکلات این محور اعلام کرد.
 
وی عنوان کرد: در کنار این جاده روستاهای پرجمعیتی نیز وجود دارد که این خود موجب وقوع تصادفات می شود.
 
۳۰ نقطه حادثه خیز در محور یاسوج به سمیرم وجود دارد
محرابی با بیان اینکه ۱۰۱ نقطه حادثه خیز در جاده های استان وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها ۳۰ نقطه حادثه خیز در محور یاسوج به سمیرم است.
 
وی اظهار داشت: رفع این نقاط حادثه خیز نیازمند چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار است و این در حالی است که کل اعتبار امسال آن ۱.۵ میلیارد تومان است.
 
محرابی از مسئولین و نمایندگان استان در مجلس خواست که تلاش کنند در بودجه سال ۹۴، اعتبار ویژه ای به این محور اختصاص یابد.
 
رئیس اداره بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعریض این جاده به چهارخطه، نصب دوربین کنترل، رفع نقاط حادثه خیز، ساماندهی تقاطع های موجود، ایجاد تقاطعهای غیر هم سطح و ... می تواند موجب کاهش تصادفات در این محور شود.
 
وی افزود: ایجاد باند دوم در این محور ضروری است و هم اکنون عملیات اجرای باند دوم تا شهر پاتاوه در حال انجام است که تسریع در آن نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب است.
 
محرابی بیان کرد: اجرای باند دوم در هر کیلومتر از این جاده با توجه به کوهستانی بودن، نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است.
 
وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستانهای دنا و بویراحمد و عبور این جاده از این دو شهرستان اظهار داشت: بیشترین تصادفات جاده ای در این محور در فصول تابستان و بهار روی می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    من بارها از این جاده سفر کردم. با رانندگی عاقلانه حادثه ای برای شما خیز برنمیداره. یک جاده بسیار زیبا و جذاب بود و مثل بقیه جاده های کوهستانی دنیا پر پیچ و خم. خوب آیا عاقلانه است برای رانندگی آماتور و غیر اصولی عده ای سطحی نگر و ناتوان میلیاردها تومن بودجه خرج بشه