| کد خبر: 29716 |

نصب ۱۰۰۰ دوربین نظارتی و سرعت سنج در جاده های کشور

تین نیوز | هزار دوربین نظارتی و کنترل سرعت در چهار هزار کیلومتر از راههای کشور ، تردد را کنترل می کند.

مدیرکل دفتر ایمنی وترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور امروز با اعلام این خبر گفت : نصب 600 دوربین نظارتی در گلوگاه ها و گردنه های کشور به منظور پایش ترافیک و 400 دوربین کنترل سرعت با همکاری پلیس راه وسازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در بیش از چهار هزار کیلومتر از جاده های اصلی کشور نصب شده و در حال فعالیت است.

جواد هدایتی گفت : برای نصب این دوربین ها در 38هزار کیلومتر از راههای اصلی کشور طی سه سال آینده برنامه ریزی جدی وجود دارد.

هدایتی با اعلام کاهش رضایتبخش کشته شدگان حوادث رانندگی طی 10 سال اخیر برغم افزایش خودروها و مسافرت ها گفت :بااقدامات انجام شده توسط دستگاههای متولی و افزایش فرهنگ ایمنی تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی از 28 هزار نفر درسال 85 به کمتر از18 هزار نفر درسال 92 رسید که بطور میانگین سالانه شش درصد از تعداد کشته شدگان کاسته شده است.

وی افزود نیمه نخست امسال هم تعداد متوفیان حوادث رانندگی شش و تعداد مجروحان پنج و هفت دهم درصد کاهش یافته است.

مدیر کل دفتر ایمنی وترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور امروز برای شرکت در رزمایش یک روز بدون حوادث ترافیکی به سمنان آمده بود.

مدیر کل حمل ونقل وپایانه های استان سمنان در این رزمایش بابیان اینکه علت بیش از 75درصد تصادفات جاده ای این استان عوامل انسانی است گفت : در استان سمنان 23دوربین نظارت تصویری در راههای اصلی نصب شده وتاپایان سال این تعداد به 30دوربین افزایش می یابد.

داود فهندژ سعدی توسعه مراکز مدیریت راهها واستقرار نیروهای امدادی وپلیس در 41نقطه از راههای استان را از دیگراقدامات دستگاههای متولی اعلام کرد وگفت : میانگین حضور نیروهای امدادی به محل حادثه در استان حداکثر 10 دقیقه است.

رزمایش روز بدون حوادث ترافیکی در آخرین روز از دهه apostrophe ایمنی و مسوولیت های ما apostrophe که از 14 آبان آغاز شده بود، برگزار شد.  امروز 25 آبان ، روز جهانی بزرگداشت قربانیان حوادث جاده ای است .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.