| کد خبر: 2921 |

رشد ۱۶ درصدی تلفات جانی در‌ کرمان در ایام نوروز

تین نیوز | رییس اورژانس 115 کرمان گفت: نوروز 93 استان کرمان به میزان 16 درصد افزایش تلفات جانی را شاهد بوده به گونه‌ای که آمار فوتی‌های امسال 31 مورد و مدت مشابه سال قبل 26 مورد اتفاق افتاده است.
 
دکتر"محمدحسین مصدق"، با اشاره به عملیات‌های اورژانس 115 کرمان اظهار کرد: در طول سال سه مانور و عملیات توسط این مرکز و در قالب امداد زمستانی، تابستانی و نوروزی(در قالب ستاد تسهیلات نوروزی) از تاریخ 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه انجام می‌شود.
 
وی تعداد کل ماموریت‌های انجام شده در سطح استان کرمان را 5831 مورد اعلام کرد و افزود: این عملیات‌ها شامل اقدامات حوادث تصادفی و غیرتصادفی از جمله مشکلات قلبی، ریوی و... هستند.
 
معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در این مدت تعداد 1949 مورد عملیات حوادث تصادفی و 3882 مورد غیرتصادفی در سطح استان انجام شده است.
 
مصدق ادامه داد: طی این عملیات‌ها 313 مورد درمان سرپایی در محل انجام و 1422 مورد نیز به بیمارستان اعزام شده‌اند.
 
رییس اورژانس 115 کرمان تصریح کرد: از تعداد 31 مورد فوت در نوروز 93، 28 مورد در صحنه و تنها سه مورد در حین انتقال فوت کرده‌اند، از این رو خوشبختانه 1422 مورد اعزام موفق توسط اورژانس انجام شده است.
 
وی یادآوری کرد: نوروز 93 استان کرمان به میزان 16 درصد افزایش تلفات جانی را شاهد بوده، به گونه‌ای که آمار فوتی‌های امسال 31 مورد و مدت مشابه سال قبل 26 مورد اتفاق افتاده است.
 
مصدق همچنین به استقرار کمپ‌های سلامت در سطح استان کرمان اشاره کرد و گفت: 24 کمپ در قالب چادر و کانکس 115 در سراسر استان مستقر بوده و علاوه بر راهنمایی، خدمات درمانی سرپایی را انجام داده‌اند که در نتیجه آن 1128 مورد به کمپ‌های مستقر در کرمان و 2110 مورد نیز به کمپ‌های سراسر استان مراجعه کرده‌اند.
 
معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعداد 121 پایگاه جاده‌ای و شهری به همراه 124 آمبولانس فعال در سطح استان خدمات رسانی کرده‌اند ضمن اینکه اورژانس جاده‌ای و شهری در طول این ایام از ساعات 8 تا 12 و 16 تا 20 در حالت آماده‌باش و فعالیت بوده‌اند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق یادداشت‌ها و موارد مکتوب از سوی مردم، میزان رضایتمندی آنان از اورژانس 115 کرمان بسیار مطلوب گزارش شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.