| کد خبر: 28710 |

ایمنی راه ها در سایه تقویت همکاری مردم و دولت ارتقاء می یابد

تین نیوز |  مدیركل راه و شهرسازی گلستان اظهارداشت: بی‌تردید بالا رفتن ضریب ایمنی راه ها و كاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی در كشور در گرو همكاری‌ های نزدیك مردم و دولت بویژه نهادهای مسئول ایمنی راه هاست. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی به مناسبت دهه  ایمنی راه ها در مصاحبه ای خبری، گفت: امید است با اهتمام جدی دستگاههای متولی و همه نهادهای مسئول در این زمینه، در اولین دهه ایمنی راه ها، شاهد تقویت این همكاری ‌ها و جلب افكار عمومی به موضوع ایمنی راه ها باشیم.

عضو كارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی كمیسیون ایمنی راه های گلستان، از صدا و سیما، مطبوعات و واحدهای روابط عمومی نهادهای عضو كمیسیون درخواست كرد برای پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های دولت و مردم و توجه دادن افكار عمومی به موضوع ایمنی در این دهه و حتی قبل و بعد از آن تمام همت و تلاش خود را به‌كار بندند.

رستمی افزود: مساله ایمنی در حمل و نقل جاده ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار است كه آمار تصادفات و میزان خسارتهای وارده این موضوع را تایید می كند.

به گفته وی، از همین روست كه  كمیسیون ایمنی راه های كشور 14 آبان ( روز ملی فرهنگ عمومی) لغایت 25 آبان (روز جهانی یادمان قربانیان سوانح جاده‌ای) را به نام " دهه ایمنی راه ها و مسؤلیتهای ما " نامگذاری كرده تا با اجرای مقرارت و قوانین رانندگی و اطلاع رسانی، شاهد كاهش  تصادفات و سوانح رانندگی باشیم.

رستمی با اشاره به اینكه راه های ارتباطی استان گلستان به جهت ترانزیتی بودن و مبادلات اقتصادی با كشورهای آسیای میانه(CIS) و همسایگان شمالی از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: تجربه سایر كشورها نشان می دهد كه با آموزش استفاده صحیح از وسایل نقلیه، نظارت بیشتر بر جاده ها و ثبت تخلفات منجر به نهادینه سازی فرهنگ ایمنی خواهد شد و به تدریج آمار حوادث رانندگی پایین خواهد آمد.

وی در پایان به تشریح برنامه های اداره كل راه و شهرسازی گلستان در این دهه پرداخت و اظهارداشت: فضا سازی مناسب درمحیط اداره كل و ادارات شهرستانهای تابعه، طراحی ونصب بنر حاوی پیام های ایمنی ونصب در ورودی وخروجی شهرهای استان، حضورمسوولین و كارشناسان اداره كل در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی از جمله این برنامه ها می باشد.

به گفته رستمی، همچنین، پخش پیام ها و هشدارهای ایمنی از طریق تابلوهای VMS، ارسال پیام ازطریق پایگاه اطلاع رسانی اداره كل و درج پیام درسربرگ مكاتبات اداری بخشی دیگر از برنامه های دهه ایمنی است.
          

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.