| کد خبر: 2866 |

افزایش چندبرابری هزینه حمل‌ونقل با تغییر نرخ سوخت

تین نیوز | رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری با اشاره به اینکه افزایش نرخ سوخت، هزینه های بخش حمل و نقل را چند برابر می کند، گفت: به غیر از پرداخت هزینه چندبرابری نرخ سوخت، قیمت قطعات یدکی، دستمزدها و هزینه تعمیرات هم افزایش پیدا می‌کند.
 
احمدرضا عامری با اشاره به تاثیر افزایش نرخ سوخت بر نرخ نهایی حمل و نقل مسافر، اظهار داشت: بخش حاکمیت فقط در تامین سوخت، شرکت‌های حمل و نقل را حمایت می‌کند که در صورت افزایش قیمت در این بخش، نرخ ها افزایش زیادی خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه فعلا نمی توان بر روی میزان افزایش قیمت نظری داد، گفت: در حال حاضر گازوئیل سهمیه ای با نرخ 150 تومان و بنزین با نرخ 400 تومان به اتوبوس‌های مسافری داده می‌شود که اگر مصرف بیش از سهمیه باشد برای بنزین 700 تومان و برای گازوئیل 350 تومان باید بپردازیم.
 
رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری تصریح کرد: افزایش چند برابری قیمت سوخت تمامی هزینه‌های حمل و نقل را افزایش می‌دهد و تنها تاثیر آن بر روی نرخ سوخت اتوبوس‌ها و کامیون‌ها نیست به این دلیل که نرخ سوخت بر قیمت قطعات یدکی، دستمزدها و هزینه تعمیرات هم تاثیر گذار است.
 
عامری با اشاره به اینکه قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها بنزین لیتری 100 تومان و گازوئیل 15 تومان بود اما دولت با وعده ارایه تسهیلات، قیمت‌ها را افزایش داد، بیان کرد: در آن زمان به بخش حمل و نقل وعده وام‌های قرض الحسنه، معافیت‌های گمرکی و دیگر موارد داده شده بود برای همین قیمت کرایه حمل و نقل را به نسبت تغییر هزینه‌ها افزایش ندادند.
 
وی افزود: اما در شرایط کنونی که به هیچ کدام از وعده‌های دولت قبل عمل نشده و شرکت‌ها از نظر اقتصادی شرایط گذشته را ندارند نمی توان به همان میزان قیمت ها را افزایش داد مگر اینکه نرخ دیگر کالاهای مرتبط با بخش حمل و نقل را کنترل کنند تا هزینه شرکت‌ها افزایش پیدا نکند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.