اجرای نخستین پایانه ترکیبی در استان قم
تین نیوز | مدیركل راه و شهرسازی استان قم، در دیدار اعضای شورای شهر مقدس قم، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری كه خدمت به قم خدمت به كشور و اسلام برشمردندگفت: دكتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی هفتگی از روند پیشرفت پروژه های عمرانی مربوطه اطلاع حاصل می كند.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان قم، اعضای شورای شهر مقدس قم با محسن بهشتی مدیركل راه و شهرسازی استان دیدار و گفتگو كردند، در ابتدای دیدار هر یك از حاضران عضو شورا انتصاب مهندس بهشتی به سمت مدیركل راه و شهرسازی استان را گامی در راستای عمران شهر مقدس قم برشمردند، در ادامه عنوان شد: همكاری در راستای ساماندهی ورودی های شهر مقدس قم، تسهیل و پیگیری در خصوص سنددار شدن زمین های در اختیار شهرداری، ورود بخش خصوصی به بحث ساخت آزادراه در استان خصوصا محور قم-جعفریه، تسریع در آماده سازی محور قم-گرمسار و اتصال آن به بلوار عمار یاسر، بحث زیباسازی
كمربندی امام علی(ع) اهم مواردی بود كه اعضای شورای شهر به آن اشاره كردند.
مدیركل راه و شهرسازی استان قم، در ابتدا به فرصت مناسب ایجاد شده با توجه به نگاه ویژه دكتر آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استان قم كه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) كه خدمت به قم را فراتر از خدمت به یك شهر برشمردند گفت: ایشان در پایان هر هفته ضمن گفتگوی تلفنی با اینجانب از ریز مسائل مربوطه در خصوص روند پیشرفت پروژه های عمرانی مربوطه و نیازها و امكانات موجود، اطلاع حاصل می كند.
بهشتی آشنایی كامل دكتر آخوندی با مشكلات و امكانات استان قم را آیتمی دیگر در راستای فرصت ایجاد شده عنوان كرد و گفت: راه اندازی سامانه مهمی همچون پایانه تركیبی شهر مقدس قم، كه برای اولین بار است كه در كشور ایجاد می گردد از طرح هایی است كه به تصویب رسیده و انشااله با هماهنگی شهرداری قم اجرای آن آغاز خواهد شد.
وی به بخشی دیگر از ویژگی های این پایانه اشاره كرد و افزود: 50 هكتار زمین جهت این پایانه اختصاص یافته كه می توان با هماهنگی دیگر دستگاه های استان قم به معارضان ملكی زمین معاوض تحویل داد.
رئیس شورای حمل و نقل استان قم با نقطه تبادل سفر خواندن این پایانه ادامه داد: با راه اندازی شبكه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران و عبور آن از این پایانه علاوه بر مزایای زیادی كه خواهد داشت، توجیه فنی و اقتصادی پروژه منوریل را نیز افزایش می دهد.
بهشتی وضعیت كنونی بزرگرراه امام علی(ع) را نیز نامناسب خواند و گفت: به این بلوار دیگر نمی توان نام كمربندی اطلاق نمود و ضرورت اجرای كمربند رینگی شهر مقدس قم به نقطه های پایانی خود رسیده است.
وی به ویژگی های طراحی شده جهت اجرای كمربندی اصلی قم اشاره كرد و تصریح نمود: طول این كمربندی 110 كیلومتر و دارای 21 تقاطع خواهد بود.
وی هزینه ای بالغ بر 500 تا 600 میلیارد تومان را جهت ساخت اجرای این طرح عظیم مورد نیاز دانست و افزود: خوشبختانه هشتاد درصد از اراضی مورد نیاز ساخت كمربند رینگی شهر قم، دولتی است كه بحمداله كلیات اجرای آن پذیرفته شده است.
مدیركل راه و شهرسازی استان قم از دیگر طرح های عمرانی كه انشااله تا پایان سال 94 به بهره برداری خواهد رسید به توسعه ضلع شرقی حرم مطهر اشاره كرد و تصریح نمود: از سوی مقام معظم رهبری ده میلیارد تومان جهت اجرای طرح اختصاص یافته كه قریب 75 میلیارد تومان دیگر جهت اجرای كامل آن پول نیاز است .
بهشتی به پیگیری های و مكاتبات این اداره كل با وزیر راه و شهرسازی در خصوص سند دار شدن زمین های در اختیار شهرداری اشاره كرد و افزود: انشا اله در فرصتی مناسب در معیت شورای شهر قم با دكتر آخوندی دیدار و با توجه به اشراف خاصی كه ایشان به قم دارند مسائل فی مابین طرح و در حل آنها به اجماع قابل قبولی برسیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.