| کد خبر: 27723 |

توسعه صنعت ترانزیت با بهره برداری از کوتاه‌ترین کریدور شمال - جنوب

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان این‌‌که راه اصلی دامغان-گلوگاه حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب است، گفت: کمیل کریدورهای اصلی با توجه به اولویت های توسعه ترانزیت در کشور از برنامه های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور، علی نورزاد  اظهار کرد: از بندر شهید رجایی تا یزد، مسیر به شکل بزرگراهی و در ادامه تا دامغان راه اصلی است که این مسیر از دامغان به گلوگاه در استان‌های سمنان و مازندران به شکل راه اصلی در دست ساخت است.
 
وی طول این مسیر را 1300 کیلومتر اعلام کرد و گفت: با احداث این محور یک کریدور شمال- جنوب به شبکه راه‌های کشور اضافه می شود که این مسیر هم از نظر توسعه گردشگری و ترانزیت کالا یکی از محورهای اصلی کشور به حساب می آید. مهم تر اینکه در مقایسه با کریدور فعلی حدود 200 کیلومتر مسیر را کوتاه تر می کند که این موضوع مزایای مهمی از جمله کاهش مصرف سوخت، استهلاک خودرو ها، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش زمان سفر و جلوگیری از اتلاف منابع را برای کشور به ارمغان می آورد.
 
وی با بیان این‌‌که به همین دلایل ساخت و توسعه این مسیر یکی از مناسب ترین بستر های تحقق اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد:در حال حاضر از بندرعباس تا میبد به صورت بزرگراه و بخشی از آن در قالب راه اصلی در حال بهره‌برداری است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اضافه کرد: این مسیر 110 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سمت استان سمنان21 کیلومتراست که 18 کیلومتر آن آماده  آسفالت و 3 کیلومتر آن اجرایی شده و باقیمانده آن از سمت مازندران به طول89 کیلومتر است که عملیات اجرایی 10 کیلومتر آن آغاز شده است.
 
نورزاد این محور را به عنوان یکی از محورهای حایز اهمیت در ترانزیت کشور عنوان کرد و گفت: تکمیل کریدورهای اصلی با توجه به اولویت های توسعه ترانزیت در کشور از برنامه های وزارت راه و شهرسازی است و تلاش ما بر  این است تا با احداث مسیرهای با اهمیت در کریدورهای بین المللی و تسهیل ارتباط ایران با کشورهای همسایه درآمدهای حاصل از صنعت ترانزیت را افزایش دهیم.
 
راه اصلی دامغان- گلوگاه حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب کشور است که از طریق آن، بندرعباس در جنوب کشور به بندر امیرآباد در شمال کشور متصل می‌شود. این کریدور از بندرعباس آغاز  و بعد از عبور از استان‌های کرمان، یزد، سمنان به بندر امیرآباد در شمال کشور می‌رسد. از طریق این کریدور کشورهای آسیای میانه به خلیج فارس متصل می شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خیرخواه 0 0

    آقای مدیرعامل و تیمش کریدور کشف کرده اند اگر راستی راستی خبری باشد در دبیرخانه و اجلاس کریدور شمال جنوب آن را ثبت کنند ولی کریدوری کشف نشده فقط راه روستایی را آسفالت می کنند به بهانه ترانزیت و حرفهای …

  • شهرام 0 0

    چند سال پیش هم یک وزیر راه نسبتا باحالی داشتیم که در یک بعد از ظهر بهاری در اواخر خرداد اعلام کرد که جاده جدید الاحداثشمال افتتاح شده است و حدود ١ / ٥ ساعت زمان مشافرت کمتر شده است، بعدا که جاده نشان داده شد، متوجه شدیم که بعد از صرف ناهار در میگون با دوستان همراه، چون دوغ نوش جان شده زیاد چرب بود یک تکپا تا دیزین با ماشینهای دو دیفرانسیل وزارت گاز بدهند و در اثنای همین حرکت بود که این استاد بلا حریف در زمره کاشفین جهان در آمدند

  • محمدی / کارشناس روابط عمومی 0 0

    کریدور بین‌المللی حمل‌و‌نقل شمال - جنوب با حضور ایران، روسیه و هند در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و سپس کشورهای آذربایجان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکیه، اوکراین، بلاروس، عمان، سوریه و بلغارستان به آنها افزوده شدند. این کریدور به منظور اتصال اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا خلیج فارس از طریق ایران به دریای خزر و کشورهای قفقاز و ترکمنستان و سپس از طریق روسیه به سن پترزبورگ و شمال اروپا در نظر گرفته شده است و از جمله راه‌‌آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا، آزادراه قزوین - رشت و بزرگراه انزلی - رشت - لاهیجان - بابلسر - آمل - محمود‌آباد و ساری - بهشهر و مسیر یاد شده جزو طرح‌های این کریدور بین‌المللی محسوب می‌شوند.