| کد خبر: 27469 |

احداثآزادراه خرم آباد - پل زال در منطقه بکر زاگرس موجب تخریب محیط زیست شد

تین نیوز | فرماندار خرم آباد گفت: احداث آزادراه خرم آباد - پل زال در منطقه بکر زاگرس موجب تخریب محیط زیست شد.
 
حبیب الله خجسته پور ظهر سه شنبه در کارگاه آموزشی مهارتی منطقه ای پلنگ ایرانی بحث حفاظت از پلنگ ایرانی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: توسعه لرستان از مطالبات مردم استان است چرا که مردم اعتقاد دارند برای زندگی  بهتر و زیباتر لازم است کشور، استان و محیط زندگیشان توسعه پیدا کند.
 
وی افزود: کوچکترین عدم همخوانی بین توسعه و حفاظت از محیط زیست باعث می شود خساراتی جبران ناپذیر به حیواناتی که در چرخه زندگی نقش اساسی دارند وارد شود.
 
فرماندار خرم آباد به خسارات ناشی از احداث آزادراه خرم آباد - پل زال بر روی محیط زیست اشاره کرد و بیان داشت: پس از احداث این آزادراه در تبلیغات آن آورده شد که زاگرس فتح شد هر چند فتح زاگرس خوب است و منجر به توسعه استان می شود اما اگر در کنار توسعه مطالعات محیط زیستی انجام نشود این توسعه باعث بروز خسارت به محیط زیست خواهد شد.
 
خجسته پور با بیان این مطلب که توسعه نباید باعث تخریب زیستگاه حیوانات کمیاب شود اضافه کرد: توسعه و تسخیر زاگرس باعث شد مسیر رفت و آمد حیواناتی که در این منطقه بکر و دست نخورده باقی مانده اند به خطر افتاده به طوریکه سالانه از تصادف این حیوانات آمار متعددی داشته باشیم.
 
وی عنوان کرد: اگر می خواهیم مردم حافظانی بومی برای محیط زیست باشند لازم است ضمن فرهنگسازی آگاهی و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه صورت گیرد چرا که هیچ کدام از ما مسئولان نمی توانیم به اندازه مردم و روستاییان حافظ محیط زیست باشیم.
 
فرماندار خرم آباد یادآور شد: همانطور که استفاده از طرح همیار پلیس در بین دانش آموزان توانست درصد بسیاری از تخلفات و تصادفات راهنمایی و رانندگی را کاهش دهد استفاده از ابزار مختلف برای آگاهی بخشی به همه مردم بخصوص جوانان و نوجوانان نیز می تواند از تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه های جانوری جلوگیری کند.
 
خجسته پور افزود: محیط زیست ما بایستی به صورتی کاملا علمی مورد حفاظت قرار گیرد و حفاظت بومی در این زمینه نقش به سزایی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.