| کد خبر: 27440 |

برنامه های دهه ایمنی اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان تهران اعلام شد

تین نیوز | نخستین نشست هم اندیشی مشترک دهه ایمنی و حمل و نقل به منظور برنامه ریزی آموزشی و فرهنگی دراداره كل حمل ونقل وپایانه های استان تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل ونقل وپایانه های استان تهران، این اقدام در راستای نامگذاری دهه ایمنی حمل ونقل از روز 14 آبان تا 25 آبان صورت گرفته است.

این نشست با حضور مدیر كل،معاونت حمل ونقل، اداره ایمنی وترافیك، مركز مدیریت راهها، اداره برنامه ریزی و روابط عمومی در دفتر مدیر كل برگزار شد.

در این جلسه ابتدا پیرامون طرح هایی که این اداره كل ودیگر واحدهای تابعه می توانند اجرایی نمایند به گفت و گو پرداخته شد و پس از تبادل نظر، 22 پیشنهاد برای اجرا مورد موافقت اعضای شرکت کننده قرار گرفت.
به موجب این گزارش، هم زمان با این دهه توسط واحد ترافیک و به منظور پیشگیری از خطرات تصادفات رانندگی برای آگاهی به دانش آموزان با حضور در یكی از دبستانهای استان تهران،با نواختن زنگ ایمنی، اطلاع رسانی شود.

مقرر شد بهره برداری از چند دستگاه از پلهای عابر پیاده درجاده های استان بطور همزمان در روز عابران پیاده وایمنی صورت گیرد.

تهیه وارسال پیام ها وشعارهای ایمنی از طریق سامانه پیامك برای اطلاع مخاطبان، درج شعار درسربرگ اداری،درج لگو درسایت اختصاصی، طراحی و چاپ و نصب بنرها كه باید توسط روابط عمومی انجام شود.

به موجب این نشست با توجه به اینکه یکی از روزهای دهه ایمنی به نام مشاركت مدنی وایمنی است مقرر شد به اتفاق اعضای این ستاد بازدید از مصدومان تصادفات جاده ای دریكی از بیمارستانهای تهران صورت پذیرد.

در روز سفر سالم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از برنامه های این دهه، مقرر شد با همكاری اتحادیه وانجمن صنفی شركتهای مسافربری تخفیف دربهای بلیط ناوگان حمل ونقل مسافربری برون شهری درنظر گرفته شود.

همچنین چاپ بروشور نحوه ی استفاده از چكش اضطراری،كپسول آتش نشانی وكمربند ایمنی دراتوبوسها وتوزیع آن درپایانه های مسافربری واجرای مانور واطفای حریق درپایانه مسافربری بیهقی با همكاری آتش نشانی وسازمان پارك سوار شهرداری برای رانندگان وسایل نقلیه از اقدامات دیگری است كه دراین روز انجام می گیرد.

حضور نمادین موتور سیکلت سواران دارای کلاه ایمنی، با هماهنگی پلیس راه درحوزه شهرستان ری در روز موتورسیكلت سواری ایمن اجرا گذاشته شود.

مكاتبه با شورای سیاست گذاری نماز جمعه برا ی بیان آموزه های دینی وایمنی درخطبه های نماز جمعه درشهرستانهای استان تهران از جمله برنامه های پیشنهادی این نشست بود.

مقرر شدبرای انجام تست های رایگان سنجش سلامت شامل (قند خون، فشارخون، بینایی سنجی...) هماهنگی با مراكز طب كار در روز بهداشت وروان ایمنی صورت پذیرد.

در پایان مقرر شد با هماهنگی صدا و سیما برای اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در خصوص رفتارهای ترافیکی با حضور نماینده این رسانه اقدام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.