| کد خبر: 27065 |

معاون راه روستایی در پاسخ به تین نیوز خبر داد:

◄ ساخت ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت ۴۰ میلیاردی بخش خصوصی در سه ماهه اخیر

تین نیوز | معاون وزیر راه شهرسازی در پاسخ به تین نیوز از ساخت ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی و سرمایه گذاری حدود ۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سه ماهه اخیر خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز از نشست خبری معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی سید حسین میرشفیع در پاسخ به تین نیوز مبنی بر حجم مشارکت بخش خصوصی در ساخت راه های روستایی پس از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی و صدور مجوز برای آن اظهار داشت: پس از گذشت سه ماه از صدور این ابلاغیه و ابلاغ دستورالعمل آن به استان ها تا کنون ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است.
 
وی افزود: حجم مالی مشارکت بخش خصوصی تا کنون حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است اما تقاضا برای مشارکت برای ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر نیز وجود دارد.
 
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت های نهاد های بخش خصوصی در حوزه راه روستایی بیان داشت: انجمن خیرین راه ها در زمینه پل سازی و ریل کشی و تونل سازی و خدمات بین راهی به وزارت راه و شهرسازی کمک می کند.
 
میرشفیع در ادامه بیان داشت: در حال حاضر جمع کل راه‌های روستایی بالای 20 خانوار 153 هزار کیلومتر است و از این ‌میزان راه‌های روستایی کشور، بیش از 103 ‌هزار کیلومتر آن آسفالته است.
 
میرشفیع ادامه داد: این رقم ‌بیش از 67 درصد‌ ‌کل راه‌های روستایی را شامل می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در 6 ماه اخیر بیش از 1500 کیلومتر راه روستایی جدید آسفالت شده است؛ ‌همچنین 1500 کیلومتر از راه‌های روستایی نیز روکش جدید آسفالت شده‌اند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از آنکه مقرر شد وزارت نفت قیر در اختیار معاونت راه روستایی قرار د‌هد، طرح‌ نهضت ‌آسفالت را‌ه‌های روستایی با قوت ادامه یافت و تلاش می‌کنیم طرح‌های باقی مانده برای دسترسی روستاییان به راه‌های با کیفیت را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.
 
میرشفیع با اشاره به سفر‌های استانی دولت، گفت: دولت در این سفرها نگاه تخصصی به راه‌های روستایی دارد؛ تحقیقاتی انجام می‌دهیم که براساس آن شبکه‌ راه‌های روستایی کشور مشخص می‌شوند و براساس آن آسفالت راه‌های روستایی انجام می‌شود، در این زمینه در استان هرمزگان، طرح آسفالت راه‌های روستایی روستای محروم ‌بشاگرد‌ مورد توجه قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن با قدرت ادامه می‌یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.