| کد خبر: 24598 |

معاون وزیر راه خبر داد:

بهره برداری از ۱۹۹ کیلومتر آزادراه در کشور تا پایان سال

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال 1384 تا پایان سال 1391، 770 کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده که سرانه سالیانه آن حدود 96 کیلومتر در هر سال است، در سال 1392 نیز 95 کیلومتر آزادراه احداث و به بهره برداری رسیده است و امسال نیز شاهد ثبت یک موفقیت و بهره برداری از 170 کیلومتر آزادراه در کشور هستیم.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد افزود: آزادراه حرم تا حرم به طول 152 کیلومتر، آزادراه کنارگذر غربی اصفهان به طول 14 کیلومتر و بخش های باقیمانده از آزادراه همت-کرج به طول 4.5 کیلومتر آزادراه های به بهره برداری رسیده تا پایان سال جاری خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت: 2 هزار و 160 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد که 160 هزار میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر 711 کیلومتر آزادراه در دست ساخت است که برای تکمیل آن 80 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است.
 
نورزاد با اشاره به ظرفیت های پروژه های آزادراهی برای بازگشت سرمایه، اظهار داشت: سرمایه گذاری در طرح های آزادراهی با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و جاذبه های گردشگری واقع شده در این مسیرها و سازوکار و تسهیلاتی که وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کرده، امری سودده  است که فعالان این بخش می توانند علاوه بر مشارکت در عمران و آبادانی کشور از سود مناسبی نیز برخوردار شوند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود بیش از هزار و 500 کیلومتر آزادراه آماده سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: آزادراه های سیرجان-بندرعباس به طول 300 کیلومتر،  شیراز-بوشهر به طول 230 کیلومتر، تبریز-مرند-بازرگان به طول 250 کیلومتر، سلفچگان-اراک به طول 146 کیلومتر از جمله طرح های آماده سرمایه گذاری است که امید داریم با مشارکت بخش خصوصی به اجرا درآید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.