| کد خبر: 24173 |

آزاد راه همدان - ساوه تا پایان مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد

تین نیوز | استاندار همدان در بازدید از آخرین وضعیت آزاد راه همدان- ساوه از تکمیل و بهره‌برداری از 28 کیلومتر باقی مانده از آزاد راه همدان- ساوه در پایان مهر ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

 
محمد ناصر نیکبخت به همراه علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و  مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران وزارت راه پس از بازدید از روند ساخت 28 کیلومتر باقی مانده آزاد راه  همدان- ساوه در نشست با پیمانکار پروژه گفت: 18 کیلومتر از این مسیر آماده شده و تنها ده کیلومتر تا تکمیل این بزرگراه باقی مانده است.
 
وی افزود: این پروژه از پیمانکار و سرمایه گذار نمونه‌ای بهره می‌برد و در کنار آن اکنون بهترین شرایط در وزارت راه حاکم است و این وزارتخانه از مدیرانی فهیم، کاردان و دلسوز در سطوح عالی وزارت برخوردار است.
 
استاندار ادامه داد: قرار است فرمان مردم را اجرا کنم و می‌خواهیم مردم وعده و دلسوزی دولت و خدمتگزاری زحمتکشانی مانند فعالان این پروژه را باور کنند و به این باور برسند.
 
نیکبخت با بیان زیرساخت‌های در حال توسعه استان و تلاش برای توسعه و برخورداری بیشتر استان از زیرساخت‌های لازم برای توسعه، اظهار داشت: هیچ زیرساختی مهم‌تر از امنیت و آرامش نیست که با تدابیر دولت تدبیر و امید و حمایت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب ایران از این نعمت برخوردار است.
 
وی با تقدیر از سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه خطاب به مدیران وزارت راه گفت: از سرمایه گذاری که نام و نشانی دارد و به پاکی مشهور است حمایت کنید و از برچسب خوردن نترسید که رویه ما در استان اینگونه است.
 
استاندار همدان افزود: نباید به گونه‌ای عمل شود که سرمایه گذارانی که امتحان پس داده‌اند، دلسرد شوند بلکه باید با حمایت از آنها شرایط جذب سرمایه گذاران جدید را فراهم کرد.
 
نیکبخت اضافه کرد: استان همدان برای پذیرش سرمایه گذاری‌های کلان آمادگی دارد و سرمایه گذاران نیز اقبال خوبی از این موضوع نشان داده‌اند.
 
وی در پایان از پیمانکار پروژه به دلیل همراهی بسیار خوب و مدیریت عالی شرایط، تشکر کرد.
 
نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سرمایه گذار امنیت و اطمینان می‌خواهد و باید کار پیگیری شود تا امنیت برای سرمایه گذار ایجاد شود.
 
امیر خجسته افزود: در صورتی که مشکلات سرمایه گذار برطرف شود، به وی اطمینان داده می‌شود و سرمایه گذار و پیمانکار نیز کار را تمام می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌ها باید برنامه زمانبندی داشته باشند، اضافه کرد: این پروژه باید قبل از فصل سرما تمام شود و اگر هم مشکلی دارد پیگیری شود تا زمان از دست نرود.
 
نماینده مردم همدان در مجلس خاطر نشان کرد: استاندار تمام توان خود را برای جذب سرمایه گذار به کار گرفته است که سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت استان از جمله آن است.
 
خجسته در پایان با تقدیر از زحمات پیمانکار پروژه از وی خواست تا برای تسریع در اتمام پروژه همچون گذشته شیفت شب فعالیتی کارگاه را دائر کند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی و  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور نیز در این جلسه با تقدیر از پیگیری‌های استان گفت: آزاد راه ساوه - همدان به منظور کوتاه کردن زمان مسافرت، رفع تنگناهای موجود راه‌های اصلی غرب کشور و دسترسی سریع به این مناطق و ارتباط سریع بین ایران و کشورهای آسیای میانه به کشورهای عراق و سوریه و نیز کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه اجرایی شده است.
 
علی نورزاد افزود: برای اتمام و تکمیل این پروژه اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد و امروز برای شروع کار در ده کیلومتر باقی مانده 5 میلیارد تومان اعتبار منظور می‌شود و باقی اعتبارات مورد نیاز نیز تامین خواهد شد.
 
وی در پایان از سفر قریب الوقوع خود به همراه سید محسن پورسید‌آقایی، معاون وزیر راه و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت راه آهن کشور به همدان برای بررسی وضعیت راه آهن‌های استان و دیگر موارد خبر داد.
 
طول آزاد راه ساوه - همدان 175 کیلومتر است که قطعه نخست آن از 25 کیلومتری ساوه آغاز و تا گردنه دخان به طول 90 کیلومتر ادامه دارد همچنین قطعه دوم این آزاد راه از گردنه دخان تا همدان به طول 85 کیلومتر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عبدالله 0 0

    ضمن تشکر از زحمات دلسوزان اگر در زمینه ریلی خوش قولی و سرعت عمل بکار گرفته شود چندین برابر کیفیت انتقال و همچنین تقدیر از مسئولین هم بالاتر خواهد بود اهمیت و تأثیر ریلی بسیار بیشتراز آزادراه میباشد