| کد خبر: 23297 |

معاون وزیر راه در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ دلیل حذف بودجه راه روستایی از سوی دولت / فصل کاری از دست رفت

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه" بودجه راه روستایی در ظاهر به منظور تمرکز زدایی حذف شده است" تصریح کرد: 80 درصد بودجه عمرانی کشور به صورت متمرکز است و تنها 120 میلیارد تومان از آن در اختیار استان ها قرار گرفته است.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به حذف بودجه ساخت راه روستایی در سال جاری اظهار کرد: یکی از مشکلات معاونت راه روستایی، عدم آگاهی از میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای سال جاری است.

وی افزود: این بودجه باید در کمیته برنامه ریزی شهرسازی استان ها بین بخش های مختلف بر اساس پروژه های محلی تصویب شود، سپس اعلام گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه 420 میلیارد تومانی سال گذشته بیان داشت: انتظار معاونت راه روستایی اخذ اعتباری بالغ بر حداقل 600 میلیارد تومان در سال جاری و تامین بخش دیگری از اعتبار مورد نیاز از طریق فروش سهام و اسناد خزانه بوده است.

گفتنی است طبق مصوبه مجلس، وزارت نفت باید معادل بودجه مورد نیاز، قیر، در اختیار معاونت راه روستایی قرار دهد.

میرشفیع با بیان اینکه" حذف بودجه معاونت راه روستایی از سوی دولت انجام گرفته است" تصریح کرد: علیرغم مخالفت وزارت راه و شهرسازی با این مساله، در ظاهر این بودجه در راستای تمرکز زدایی حذف گشته است. درحالی که طبق جدول برنامه ریزی استانی تنها 120 میلیارد تومان از این بودجه برای راه روستایی در نظر گرفته شده که قابلیت اجرایی ندارد.

وی در ادامه از نیاز به سرمایه ای معادل هزار و 300 میلیارد تومان در سال برای ساخت راه های روستایی در راستای چشم انداز 20 ساله خبر داد و گفت: بودجه ساخت راه های روستایی در حالی به نام تمرکز زدایی حذف شده است که حدود 80 درصد بودجه عمرانی کشور به صورت متمرکز در قالب ردیف های متفرقه و بودجه های ملی در دست حاکمیت است و کمتر از 20 درصد این بودجه در اختیار استان ها قرار دارد.

فصل کاری از دست رفت
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: با حذف بودجه ناچیز معاونت راه روستایی، دست این معاونت در مدیریت زمان بهره برداری از پروژه ها و انجام آنها طبق برنامه بسته شد و زین پس باید معطل تصویب بودجه در کمیته برنامه ریزی باشیم و طبق این شرایط علاوه بر مشخص نشدن پیمانکاران، فصل کاری را نیز از دست رفته است.

میرشفیع در پایان یادآور شد: برنامه معاونت راه روستایی ساخت و توسعه راه های روستاهای بالای 50 خانوار است و با این روند، احتمال اضافه شدن پروژه های نیمه تمام به پروژه های در حال اجرا که شاید اولویت هم نداشته باشند، بسیار زیاد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.