| کد خبر: 21745 |

شاخص آسفالت در مازندران پایین است / تهیه طرح هادی ۱۷۹۰ روستا

تین نیوز | معاون راه و شهرسازی مازندران، شاخص آسفالت استان را 53 درصد دانست و با بیان اینکه شاخص کشوری آسفالت 63 درصد است، بیان داشت: برای رسیدن به درصد شاخص کشوری باید آسفالت 888 کیلومتر را در دستور کار قرار دهیم.
 
سهراب طور صبح دوشنبه جلسه بررسی پروژه های عمرانی بابلسر، با بیان اینکه با مشارکت مردمی آسفالت 170 کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران انجام شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با مشارکت مردمی تا پایان سال‌جاری 300کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شود.

وی با بیان اینکه طول راه‌های روستایی استان مازندران 7 هزار و 740 کیلومتر است، اظهار داشت: از این میزان آسفالت، 4 هزار و 124 کیلومتر انجام شده است.
 
معاون راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای آسفالت 888 کیلومتر حدود 222 میلیارد تومان است،گفت: با توجه به مشکلات تخصیص اعتبارات در سال گذشته با محدودیت منابع اعتباری توانستیم از ابتدای سال 92 تاکنون بالای 100کیلومتر از آسفالت راه‌های روستایی را از محل پروژه‌های مصوب ابلاغی انجام دهیم.
 
طور عنوان داشت: با پیگیری انجام شده از محل مشارکت برای آسفالت حدود 600 کیلومتر قرارداد منعقد و از این مقدار در 6 ماه نخست سال جاری آسفالت  170 کیلومتر را انجام و به بهره‌برداری برسانیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری با مشارکت مردمی حدود 300 کیلومتر از راه‌های روستای آسفالت شود.
 
این مسئول، پروژه‌های مصوب ابلاغی از محل اعتبارات مختلف را 10میلیارد و 700میلیون تومان دانست و گفت: از این مقدار 2 میلیارد و 700میلیون تومان از ماده 10 و 12 و هشت میلیارد تومان اعتبار مصوب است که با توجه به انعقاد موافقت‌نامه بعد از امضا و ابلاغ، کار اجرایی شروع می‎کنیم.
 
وی در پایان گفت: در صورت تخصیص بودجه لازم در سال 93 پیش‌بینی می‌شود آسفالت حدود 200 کیلومتر از محل اعتبارات مصوب ابلاغی را انجام دهیم.
 
تهیه طرح هادی 1790 روستای مازندران
 معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: مقرر است در سال آینده اعتبار تسهیلات مسکن روستایی با بهره پنج درصد ابلاغ و تحویل روستاییان شود.
 
محمود احمدی اظهار داشت: در راستای ماده 11 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی ـ اجتماعی، مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح‌های هادی را در دستور کار قرار دهد.
 
وی با اشاره به وجود دو هزار و 422 روستای بالای 20 خانوار در سطح استان بیان داشت: تا کنون برای یک‌هزار و 790 روستا طرح هادی تهیه و تصویب شده است.
 
معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران بیان کرد: برای مابقی روستاها نیز تا پایان سال آینده یعنی پایان برنامه پنجم توسعه، طرح هادی روستاها تهیه و به تصویب می‌رسد.
 
احمدی با اعلام اینکه برای 680 روستا تا کنون در یک یا دو فاز طرح هادی به اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای طرح هادی 320 روستا در دست اقدام است که از این مقدار تنها بخش کمی جزء روستاهای جدید و عمده آنها روستاهای نیمه‌کاره سال گذشته هستند.
 
وی با اشاره به سیاست دولت جدید ابراز امیدواری کرد بتوانیم با مشارکت مردم، روستاهای جدید را در دستور کار قرار دهیم و با تامین اعتبار لازم از منابع مختلف اعم از تملک دارایی استانی یا ملی پروژه‌های جدیدی تعریف کرده و به اتمام برسانیم.
 
معاون روستایی بنیاد مسکن مازندران درباره اعطای تسهیلات وام مسکن روستایی اذعان داشت: از سال 84 تا کنون 180 هزار واحد مسکن روستایی را تحت پوشش قرار داده‌ایم.
 
احمدی افزود: مقرر است در سال آینده اعتبار تسهیلات مسکن روستایی با بهره پنج درصد ابلاغ و تحویل روستاییان شود.
 
وی با بیان اینکه عملکرد شهرستان بابلسر در بحث مشارکت مردمی بسیار چشمگیر است، عنوان کرد: با پیگیری معاون فرماندار بابلسر فعالیت بابلسر در بحث مشارکت، نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
 
احمدی با اعلام اینکه بابلسر پایلوت مشارکت مردمی در بحث اجرای طرح هادی معرفی شد، یادآور شد: تصمیم بر آن داریم شهرستان بابلسر را به صورت پایلوت مشارکت مردمی و دولتی در سطح استان معرفی کنیم تا شهرستان‌های دیگر نیز به پیروی از این شهرستان در مشارکت طرح هادی شرکت کنند.
 
رضا محسن‌پور, معاون فرماندار شهرستان بابلسر با اشاره به مشارکت مردمی , این شهرستان را پیشرو مشارکت در سطح استان برشمرد و اظهار داشت: اگر امروز شهرستان بابلسر توانست به عنوان پایلوت مشارکت مردمی در اجرای طرح هادی و آسفالت راه‌های روستایی در سطح استان معرفی شود نشان از تعامل و همکاری بین مردم و مسئولان و مشارکت بالای مردمی این شهرستان دارد.
 
4.5 کیلومتر اوتبان روستایی احداث می شود
 وی پیشرفت و توسعه روستاهای این شهرستان را چشمگیر دانست و افزود: تغییرات در روستاها زمانی اتفاق می‌افتد که برای روستا برنامه داشته باشیم و آن را به مرحله اجرایی درآوریم.
 
معاون فرماندار بابلسر با اعلام اینکه قرار است با مشارکت مسئولان،شوراها و دهیاران بخش مرکزی 4.5 کیلومتر اتوبان روستایی احداث شود، عنوان کرد: امسال از سهم نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای طرح هادی روستاها، 700 میلیون تومان برای برق‌رسانی، یک میلیارد تومان برای اداره راه و شهرسازی استفاده شده است.
 
محسن‌پور با بیان اینکه روستایی موفق‌تر است که بتواند مشارکت بیشتری از مردم را کسب کند، با تاکید به تلاش در جهت اتمام و تکمیل پروژه‌های طرح هادی روستاها تا ایام مبارک دهه فجر خاطرنشان کرد: در این ایام فاز نخست اتوبان احمدکلا، اجاکسر و علی‌آباد و طرح بلوار روستای باقرتنگه به پایان می‌رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.