| کد خبر: 19465 |

کاهش مسیر تهران به غرب، با افتتاح کنارگذر اشتهارد

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه‌ها در افتتاح کنارگذر اشتهارد گفت: با بهره‌برداری از این کنارگذر، بزرگترین گلوگاه کریدور تهران-شهریار-اشتهاد-بوئین‌زهرا حذف خواهدشد و سالانه شاهد صرفه‌جویی دو میلیون لیتر سوخت، معادل 20 میلیارد ریال و کاهش هزینه سوانح رانندگی در دوره طرح به میزان 20 میلیارد ریال خواهیم بود.
 
‌ به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، در حاشیه این افتتاح خیرالله خادمی با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برای رفع گلوگاه‌های ترافیکی شهرهای بزرگ، اظهار داشت: در این راستا احداث کمربندی و کنارگذر‌ها در حاشیه شهرها، در راستای کاهش ترافیک و افزایش سرعت تردد در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
 
وی اظهار داشت: به دلیل هزینه بالای تملک اراضی و ارزیابی زمین‌ها، در ساخت کنارگذرها و کمربندی با مشکلات مالی مواجه هستیم زیرا تملک این اراضی به دلیل نزدیکی به شهرها و تعلق آن به مردم، پرهزینه است. لذا شرکت ساخت تمام سعی خود را در برطرف کردن این مشکل اساسی خواهید کرد.
 
خادمی یادآورشد: احداث این بزرگراه 7.3 کیلومتری موجب کاهش ترافیک مسیر تهران-کرج-‌اشتهارد-بوئین‌زهرا و نیز مسیر شهریار-اشتهارد-بوئین‌زهرا است و از تردد خودروها از داخل شهر که موجب ایجاد ترافیک‌های سنگین می‌شود جلوگیری می‌کند.
 
خادمی تاکید کرد: در صورت نبود این مسیر، کامیون‌های ترانزیتی و سواری‌ها مجبور به تردد از داخل شهر اشتهارد بودند و همین موضوع در سال‌های اخیر گلوگاه ترافیکی بزرگی در این مسیر ترانزیتی ایجاد کرده بود.
 
وی با بیان اینکه این مسیر کمربندی در امتداد آزادراه قزوین-کرج است، گفت: این محور به بزرگراه تبدیل شده و قابلیت انتقال ترافیک آزادراه قزوین-تهران و قزوین-کرج به این مسیر نیز وجود دارد.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌ها بیان کرد: این کمربندی 7.3 کیلومتری مابین شهر صنعتی اشتهارد و ناحیه صنعتی کوثر است، تا پیش از این‌ کامیون‌های ترانزیتی برای ورود به این مناطق صنعتی مجبور به تردد از داخل شهر بودند که موجب افزایش ترافیک می‌شد.
 
خادمی در ادامه افزود: در حال حاضر از تهران به شهر‌های غربی کشور نظیر کرمانشاه،‌ کردستان همدان و اراک دو مسیر اصلی تهران-قم-اراک-همدان و مسیر تهران-قزوین-همدان-سنندج موجود است که قطعاً با رفع گلو‌گاه‌های مسیر‌ تهران-شهریار-اشتهاد-بوئین‌زهرا و در ادامه به همدان و سنندج، این مسیر، سومین کریدور از تهران به غرب کشور خواهد بود و سبب تسهیل دسترسی استان‌های قزوین و همدان به تهران و کرج و شهر‌های مرکزی خواهد شد.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌ها در پایان اظهار داشت: این کنارگذر با دوباند رفت و دو باند برگشت موجب  صرفه‌جویی سالانه دو میلیون لیتر سوخت معادل 20 میلیارد ریال و کاهش سوانح رانندگی در دوره طرح به میزان 20 میلیارد ریال خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.